Kapitel 1

561 5 0
                                    

Just nu är jag på mitt sämsta humör, så jag satte på mig mina hörlurar med jättehög volym och lyfte in min sista flyttlåda i bilen.

När vi tömt det sista i huset så körde vi ifrån Malmö. Eller rättare sagt från mina kompisar.

Vi har en bil med sju platser så jag bad om att få sitta lägst bak för min storebror och min stora syster retas hela tiden och eftersom att jag är sur så vill dom retas ännu mer.

- Annie ta och ryck upp dig nu. Sa mamma med en retsam ton.

Jag gav bara ifrån mig en suck.

- Men Annie vi ska ju flytta till Sveriges huvudstad. Sa pappa.

- Men pappa tror du att jag bryr mig? Sa jag och försökte att se så sur ut som jag kunde.

Pappa svarade mig inte på det så jag antar att han inte visste vad han skulle svara men det var bara bra för jag orkade inte prata mer för dom vet att jag inte tycker om att flytta ifrån Malmö. Från mina vänner.

Efter en dryg bilresa var vi framme och började packa ut våra saker. Jag kände bara att detta var fel. Ska jag bara sitta och glo hela sommaren för jag kommer inte lära känna en ändå jävel innan jag börjar skolan. Kommer bli den bästa sommaren. Verkligen! Eller inte.......

Det tog lång tid och jag var extremt trött men bestämde mig för att fixa i ordning mitt rum med alla möbler. Även fast det var så gott som färdigt.

Jag slängde mig på sängen och kolla mobilen och fick ett sms av min bästa vän Alicia.

" Hej bästa, hoppas att allt är bra med dig, saknar dig massor redan <3"

Jag läste det första ordet utan en tår, men sen kom dom en efter en. Jag försökte verkligen hålla dom inne men det gick inte, Alicia betyder verkligen jättemycket för mig.

" Hej Alicia, saknar dig också så enormt mycket. Jag kan inte påstå att jag har det bra. Jag vill bara till Malmö<3"

Fler tårar föll ner från min kind och jag kunde verkligen inte stoppa dom, det bara kom. Jag är egentligen inte en person som gråter mycket jag är egentligen rätt tuff. Men i sådana fall som nu så kan jag inte vara tuff.

Hon svarade snabbt och det fick mig inte att sluta gråta precis.

"Puss min finaste, men du jag ska berätta en sak som kommer få dig glad. Eller vill du veta? <3"

Jag blev helt spänd och svarade nyfiket och snabbt som satan.

"SÄÄÄÄÄG<3"

Jag satt och tänkte på vad det skulle kunna vara men har ingen aning, haha.

"JAG SKA ÅKA TILL STOCKHOLM OCH BO HOS DIG OM 2 VECKOR<3"

Jag trodde inte det hon skrev, jag blev helt paff, har hon bestämt med mina föräldrar eller va? Jag fattade ingenting. Så resten av kvällen låg jag med min mobil och smsade med Alicia och var lycklig.

SORRY FÖR ETT TRÅKIGT KAPITEL MEN DET ÄR FÖR ATT DET ÄR BÖRJAN INNAN DEN KOMMER IGÅNG MER, MEN LÄS GÄRNA VIDARE OCH KOMMENTERA & GILLA GÄRNA<3

Utan dig är jag ingenting.Where stories live. Discover now