Idag var jag på mycket bättre humör jag dels för att jag fick reda på att Alicia ska komma till mig om 13 dagar men idag ska jag spela in en låt som jag ska skicka till någon tävling som pappa hade kollat upp. Jag var spänd och tyckte det skulle bli jätteroligt.
- Annie har du valt låt än, sa pappa med blicken inne i sin dator.
- Ja, carry you home med Zara Larsson, sa jag glatt.
Pappa letade upp låten och fixade med en massor på sin dator som jag inte alls förstår mig på.
Pappa ställde fram en mikrofon och mixtrade med massor av saker.
- Okej man skulle tydligen filma när man gör det, sa pappa och rynkade på näsan.
- Okej det blir väl bara roligare, sa jag glatt.
Jag gick mot mitt rum och tog på mig en vardags outfit för jag ville inte göra mig till för mycket för en video.
Det blev ett par jeans shorts som satt tajt och en vit blus.
- Annie är du klar? Frågade pappa med en snäll ton på rösten.
Jag orkade inte att svara honom eftersom att jag var påväg dit.
Jag började att sjunga och när jag sjungit färdigt hela låten så filmade vi, vi gick ut och filmade och var på lite olika platser.
Det tog oss hela dagen sen var vi helt färdiga och jag blev nöjd så vi skickade in och pappa berättade om tävlingen.
- Jo, det är en tävling om att vara förband till ett pojkband här i Sverige.
- Förband? Förband till vilket pojkband? Sa jag med en osäker och skrämmande röst.
- Ja, förband till några som heter The Fooo, sa han glatt.
- Okej, sa jag osäkert.
- Vet du vem dom är? Sa pappa.
- Ja, eller jag har hört talas om dom men jag vet inte vad dom heter.
- Haha okej, jag vet mer än dig då, sa pappa och skrattade.
Det kom lite hastigt från pappa att jag skulle vara med i den tävlingen och det var sista dagen idag så om en vecka skulle man få veta vem som vann men jag tror verkligen inte att jag kommer vinna.
YOU ARE READING
Utan dig är jag ingenting.
RomanceAnnie Nilson. En tjej på 14 år som flyttat från Malmö till Stockholm. Rättare sagt från sina kompisar. Annie tyckte inte alls att det skulle bli roligt att flytta till Stockholm, det fanns inget positivt med det. Allt skulle bara bli piss enligt he...