“ sebenarnya appa eomma taehyung terlibat dalam kemalangan sekali dengan eomma saera menyebabkan ketiga - tiganya mati dalam kemalangan .
appa saera terus - terusan salahkan keluarga taehyung sebab bunuh isteri dia .
kebetulan masa tu , saera ada penyakit jantung kronik yang tak boleh dirawat melainkan ada penderma nak dermakan jantung dia .
disebabkan taehyung penat kena serang oleh appa saera , dia buat keputusan dan berjanjiuntuk dermakan jantung dia kepada saera disebabkan tawaran appa saera samada derma jantung dia atau yuha dibunuh bagi dapatkan jantung je .
appa saera pun bagi masa untuk taehyung luangkan masa dengan yuha sebelum pembedahan tu tiba .
sebab tu dia asyik minta maaf dekat yuha sebab mungkiri janji akan kongsi segalanya dengan yuha padahal dia tahu yang dia akan kongsi jantung yang sama dalam jasad yang berbeza antara dia dan saera .
terus tetiba taehyung dan yuha terlibat dalam kemalangan . pada masa yang sama , keadaan saera dah jadi kritikal dah . appa saera apalagi taknak lambatkan pembedahan terus desak doktor supaya jalankan pembedahan secepat mungkin sebelum anak dia mati .
taehyung pun setuju dan yea dia tinggalkan kita semua ”
jimin memandang wajah membernya satu persatu yang mana juga merupakan member taehyung .
“ aku janji dengan taehyung akan jaga adik dia ” kata jimin sambil tersenyum .
“ aku pun ” sampuk jungkook .
“ aku pun sama ” kata hoseok .
“ aku juga ” ujar yoongi .
“ aku pun macam tu ” jawab namjoon .
“ tak ketinggalan juga aku ” kata seokjin .
“ kami semua akan ikut perangai kau taehyung , seorang yang tepati janji dan sayangi keluarga sendiri ”
kemudian , mereka berenam tersenyum memandang pusara taehyung .
YOU ARE READING
❝ 𝗕𝗥𝗢𝗧𝗛𝗘𝗥 ❞ ㅡ 𝗧𝗔𝗘𝗛𝗬𝗨𝗡𝗚
Fanfictionㅡ adik , ingatlah walau apapun yang terjadi abang tetap menjadi abang adik . abang akan sentiasa menyayangi adik meskipun kita berlainan dunia ♡ published on : ㅡ 07/10/2018