''bir başlangıç için çok karışık''

174 14 4
                                    

''.....''


'' Just.. You have to find yourself. ''  

Ölüm.. 

Enine boyuna her ayrıntısıyla insanı içine çeken ve düşündüren tek gerçek. Zamanın bile boyun eğdiği tek yasa. 

Şu yaşadığımız evren, bizim için büyük ama galaksi için geçerli bile sayılamayacak derecede değersiz olan dertlerimiz ve problemlerimiz için fazla büyük değil mi sizce de? 

Biz zamanın hesaplamasını yaparken, aslında değiştiremeyeceğimiz tek şeyin o olduğunu neden bir türlü öğrenemeyiz? Neden bir türlü, asıl bizi öldürenin zaman olduğunu göremeyiz? 

Bazılarımız ölüme kavuşmak isterken neden bazılarımız ölümden kaçar? Peki asıl mutluluk öldükten sonra başlıyorsa, neden bir çoğumuz mutluluğa ulaşmak konusunda düşündüğümüzde korkularla baş başa kalırız? 

Aslında düşündüğünüzde, mutluluğun asıl ceza olduğunu anlamak pek de zor değildir. Ama biz, düşünmeyi de sevmeyiz değil mi? Sırf başımızı ağrıtan cinsten dertlerimiz var diye, düşünmeyi de sevmeyiz.

Tek bir pencereden bakmak yerine, pencerenin dışına çıkıp etrafta ki tüm pencereleri görmeyi seçersek, asıl mutluluğa ulaşır mıyız ki?

Aslında öyle safız ki hepimiz.. 'Boş bir sokakta yürümek' cümlesinin ne kadar mantıksız bir düşünce yığını olduğunun bile farkına varamayacak kadar aciziz.. Ve sadece bununla da kısıtlı değildir bizim cahilliğimiz.. Bunun gibi birçok anlamsız cümleyi bir araya getirerek 'filozof' olduğunu iddia eden insanlarla dolu etrafımız. Ama eminim ki, bugüne kadar henüz bir filozofa rastlamadık. En azından bizim anlayışımız dışında, 'gerçek' bir filozofa..

Ölüm de bu durum gibidir işte. Herkes ortaya (ölüm) hakkında bir teori atar ve bazıları buna, bazıları da bunun sadece saçma bir uydurma olduğuna inanmayı seçer.. 

Kimlerin doğru yolda gittiğini ise, benim fikirlerimi haklı bularak yönelip karar verenler değil, kalbini dinleyerek ilerleyenler anlayabilir.

Dediğim gibi, bu Dünya'da istediğinize inanın. Buna kimse karışamaz. Fakat asıl inanmanız gereken gerçeğe burada değil, zamanı geldiğinde inanacaksınız. Her ne kadar -şimdi- inanmaya itiraz etseniz de.. 

Umarım siz de, kendi içinizdeki doğru olanı bulabilirsiniz. Ki eminim, bulacaksınız.. 

Bu hikayenin bölümlerinden biri değildi. Bir sonra ki bölüm başlangıç olacak.

Şimdilik görüşmek üzere.. Bir sonra ki 'ilk bölüm' de görüşürüz.



《İsimsiz Sokak》Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin