01

953 97 49
                                    

Save me" aku tolong kau , kau tolong aku "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Save me
" aku tolong kau , kau tolong aku "

--------------------

Jimin tersenyum apabila melihat orang ramai beratur mahukan tanda tangannya . Dari tadi tangannya tidak lepas daripada memegang pen. Seorang remaja perempuan menghampirinya dan meletakkan gambar di atas meja.

" Saya suka semua gambar awak yang berunsurkan misteri. Suka sangat. Awak cubalah tangkap lebih banyak gambar yang misteri. Saya mampu bersumpah bahawasanya jualan awak akan laku ! " kata perempuan itu. Jimin tersenyum.

"Nama apa? " tanya Jimin.

"Park Hana ."

"Lepas ni saya try ambil gambar yang misteri. Gomawo sebab awak dah bagi saya idea yang bernas . " Kata Jimin sambil senyuman tidak lekang daripada bibir .

"Nae." Hana mengangguk lalu beredar daripada situ .

--------------------

[ Di Fritz Coffee Company Cafe ]

[ Di Fritz Coffee Company Cafe ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Americano satu . Kamsahamnida ." kata Jimin dan terus ke meja makan yang berdekatan dengan tingkap supaya senang dia ingin melihat pemandangan di luar .

Dia keluarkan kameranya daripada beg galas dan melihat semula gambar yang telah diambilnya sebentar tadi .

Jimin tersenyum selepas melihat gambarnya dan dia tersangatlah berpuas hati . Ketika itu, seorang waiter menghantarkan air yang di pesan oleh Jimin.

Jimin tersenyum dan kemudian dia terus minum seteguk air yang telah di pesan olehnya itu . Tiba-tiba dia teringat akan sesuatu.

' Kata-kata Hana tadi. '

"Okay Jimin, lepas ni gambar kau mesti lagi laku ! Ingatlah pesanan Hana ! "

Jimin tersenyum gembira dan terus keluar dari cafe tersebut selepas menghabiskan airnya.

--------------------

Jimin berjalan di bahu jalan sambil melihat sekeliling. Walaupun dia ada kereta di rumah, tetapi dia suka jalan kaki sebab dia dapat mengambil gambar yang cantik daripada muka kau .

//k gurau //

Rumah Jimin dekat jeh dengan gallery tempat kerja dia so tak kesahlah dia nak pergi awal ke lambat ke asal sampai sudah .

Semasa dia memerhati kawasan sekeliling , kelihatan sebuah hospital lama yang sudah terbiar .

Hospital itu kelihatan usang sehinggakan bulu roma Jimin pon naik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hospital itu kelihatan usang sehinggakan bulu roma Jimin pon naik . Jimin memandang dan menerhatikan hospital itu dengan lama .

" aku tak pernah tahu pon dekat sini ada hospital lama ..."

Lalu Jimin mengeluarkan Kameranya daripada beg sandang lalu mengambil 3 keping gambar tanpa berasa ragu-ragu .

" gambar ni nampak seram . Mesti laku kalau aku jual. " Jimin tersenyum bangga akan diri sendiri .

Tiba-tiba guruh berbunyi dan hujan turun setitik demi setitik. Jimin pandang langit. Kelihatan mendung. Dia segera berlari ke rumahnya yang berada lebih kurang beberapa kaki daripadanya .

--------------------

Jimin ambil tuala dan lap mukanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin ambil tuala dan lap mukanya. Habis bajunya basah terkena hujan. Jimin keluarkan kameranya dan melihat sama ada kameranya masih berfungsi ataupun tidak .

Yelah, dah kena air manalah tahu dah rosak. Tapi, masa dia beli hari tu , penjual kamera ni cakap kamera ni kalis air. Jimin campak kameranya atas katil dan terus masuk ke bilik air .

--------------------

Selepas mandi , dia hanya sarungkan seluar pendek separas lutut dan baju tshirt . Jimin baring atas katil dan capai kamera. Dia lihat beberapa gambar yang diambil sebentar tadi.

' Cantik '

Lepas dia lihat lama-lama gambar hospital itu, dia terperasan sesuatu. Jimin zoomkan gambar itu supaya lebih jelas .

Ianya gambar seorang perempuan dengan pakaian sekolah sedang berdiri di tepi tingkap . Bulu roma Jimin menegak. Dia memandang susuk tubuh perempuan itu dengan lama .

"Cantik sangat ke perempuan tu sampai kau tenung dia macam tu ? "tanya seseorang.

"Tak ... Tang mana yang cantiknya aku nampak dia ni macam hantu je . Tapi rasanya memang han.... Jap rasanya aku tinggal sorang je dekat rumah ni.. Habis tadi sape yang cakap dengan aku?! "

TO BE CONTINUED

A/N
jikalaulah typo atau sebaliknya anda dimohon utk memahami cerita itu.. Sekian ♥.

[C] Save Me || PJM ✔Where stories live. Discover now