Save me
Aku tolong kau , kau tolong aku .
--------------------Jin menghampiri Jimin .
"Gwenchana? "tanya Jin sambil bantu Jimin bangun.
Jimin angguk perlahan seketika kemudian, lampu kembali menyala. Jimin ukir senyuman.
"Nasib baik.... "kata Jimin.
"ape dah jadi wei!? Aku blank-blank ni dengan rumah kaunye gelap! Aduhh boleh mantel aku di buatnya! " kata Jin .
"aku bolah nampak hantu. Kau percaya tak? "
"jinjja hantu!? Kau bolah nampak hantu!? " terkejut Jin.
"hmm... Sejak aku tertangkap gambar seorang yeoja ni dekat hospital lama."kata Jimin.
Jin angguk perlahan.
"hospital lama. Teringat dekat adik aku . Dah lama dia pergi. "kata Jin .
"sape? Adik kau pernah kena rawat dekat hospital lama tu ke? "tanya Jimin.
"ermm.. Yoona. Dia jelah adik yang aku ade . Tak sangka dia dah mati. Kena bunuh pulak tu. " kata Jin.
Ala maklumlah dia rindu dekat adiknya yang comel tu.
kita belanja sikit gambar Jin hiks di manakah jin stan .
"yoona? Kim yoona? " tanya Jimin.
Jin angguk perlahan . Jimin terkejut.
'lol jadi, hantu yoona tu adik Jin lah? ' getus Jimin dlm hati .
"tapi aku puas hati sebab doktor tu mati ." kata Jin .
"apa maksud kau!?" tanya Jimin terkejut.
Jin pelik.
at the same time author rasa dia ni mcm blank pon ade duh
"Doktor yang bunuh adik aku tu dah mati dua hari yang lepas. Accident. " kata Jin .
Dia yang merancang accident tu. Sebab dia nak balas dendam.
let's ride together ..
"habis tu.. Kenapa.. "Jimin berhenti berkata.
Dia baru teringat kata-Kata nurse itu.
"Dr. Yoongi... dekat bilik mayat. Bilik mayat bawah tanah. "
"OH shit..."
my heart bum bum
Jimin mengusutkan rambutnya.
' jadi yoongi dah mati. Habis bagaimana yoona tak tahu? Dan.. Mana yoona? ' gumam Jimin di dlm hati .
Tiba-tiba kata kata yoona bermain di dalam mindanya.
"Jimin ah... Kau tak kesian ke dekat aku? Dah lama aku terseksa sebab tak dapat pergi dengan aman. Kalau kau tak nak aku kacau kau lagi, kau just bunuh je pembunuh tu kalau dia dah mati nanti aku dapat pergi dengan aman. "
Jimin bangun dari duduk . Dia dapat rasa yoona dah pergi. Yoona dah pergi.
"Yoona! Ya Kim Yoona! Kau dah pergi ke!? Kenapa kau pergi tak bagitahu aku ! Sekurang kurangnya kalau nak pergi tu ucaplah selamat tinggal ke ape ke! Aku tak bagitahu lagi perasaan aku dekat kau ! Yoona baliklah sini balik ! " jerit Jimin sambil berjalan sekeliling rumah.
Manalah tahu yoona ade dekat mana-mana. Tapi tak ada.
"Jimin kau okay ke? " tanya Jin pelik.
' kenapa sebut nama yoona? Jimin kenal yoona? Adik dia? Jimin kenal? ' gumam Jin dlm hati .
Jimin terduduk atas lantai. Dia ramas rambutnya .
' tak mungkin tak mungkin yoona dah pergi! ' getus jimin dlm hati.
Jimin pukul dadanya.
"tak guna! Kenapalah cinta pertama aku dengan hantu! " Kata Jimin hairan dengan dirinya sendiri.
TO BE CONTINUED.
YOU ARE READING
[C] Save Me || PJM ✔
Mystery / Thriller+ aku tolong kau , kau tolong aku . Start : 11 Oct 2018 End : 19 Oct 2018