Save me
' kau tolong aku , aku tolong kau '
--------------------[ Di Seoul Medical Center ]
Jimin melangkah masuk ke dalam hospital itu dengan berhati-hati. Ala maklumlah hospital ni baru di tubuhkan. Jadi semuanya nampak baru.
"Mane pembunuh tu?" Tanya Jimin.
Nak kata dia bodo tak jugak . Takkan lah pembunuh tu nak duduk depan pintu dan mengaku dia pembunuh ?
" hi saya pembunuh ."
Tak ke pembunuh tu kena tangkap ? Jimin ... Jimin..
Yoona hanya berjalan di sebelah Jimin dengan senyap.
"Nanti kalau ade aku bagitahu lah bengap!" kata yoona sambil matanya melilau mencari seseorang.
"Aku tak bengap lagilah bangang!"kata Jimin sambil membuat muka selenga dia tu .
Mintak penampar si Jemeng tu .
"Yelah yelah, Jimin kau pergi tanya nurse tu dekat mane Dr. Yoongi ." kata yoona.
Jimin turuti sahaja kehendak yoona.
'Yoongi? Jadi nama pembunuh tu Yoongi lah? '
--------------------
"Chogiyo.. Dr. Yoongi ada dekat mane? " Tanya Jimin kepada seorang nurse.
Nurse itu memandang Jimin pelik.
"Dr. Yoongi unik sunggu awak cari dia .... Dia Dekat bilik mayat. Bilik mayat dekat bawah tanah. "
Kata-kata nurse itu membuatkan Jimin tersentak. Rasa bagai direnjat elektrik begini zasss bila mendengar perkataan bilik mayat.
' Aduh, apalah nasib aku dapat tengok hantu dalam erti kata lain makhluk halus ni. '
"Yoona, aku rasa tak sedap hati lah . Better kita tak payah buat sekaranglah. Hari lain lah erk? " pinta jimin.
Haalah kau Jimin aku tahu kau kecut kann .
"Andwae! Hari ini jugakkk ! Alahh kau ni Jimin tak yah lah kecut sangat aku kan ada. Aku mesti tolong kau nanti. Aku janji. " yoona mula berjalan tanpa menghiraukan Jimin .
Jimin mengeluh dengan kaki yang berat dia melangkah ke lif untuk turun ke bawah.
lif dia agak moden ye gais terharu aku tengok. BAHAHAH
--------------------
Apabila tiba di hadapan lif Jimin perlahan-lahan menekan butang ke tingkat 1 . Peluh terasa merecik di dahi. Yoona pun entah ke mana. Jimin mengeluh
TING!
pintu lif terbuka. Jimin berjalan keluar dari lif itu. Suasana sunyi seperti tiada penghuni .
Mamang tiada penghuni pon dah namanya bilik mayat yang ada cuma jasad .
Jimin mencari kelibat yoona. Tiada. Dia terus sahaja berjalan dan berjalan tanpa arah tuju.
"Jimin! " sergah yoona yang tiba-tiba muncul di hadapannya.
Hampir sahaja jimin mengeluarkan kata-kata carutan.
"Babi do kau! Kalau kau buat lagi macam tu . Aku tak akan teragak-agak untuk batalkan perjanjian kita! And aku tak nak tolong kau! "marah Jimin.
Bukan hampir tapi kata-kata carutan tu dah terkeluar..
Yoona tersenyum. Dia suka tengok Jimin marah. Nampak lagi cute.
" kau ni kiut aje bila marah ehek " Yoona tersenyum suka .
" apa kau mengarut ni ?! Aku takut lagi kau buat kelakar ."
PRANGG!!
kedengaran bunyi benda jatuh dari belakang.
Tiada siapa
"Hoi sial baik kau keluar sekarang. Tak payah nak menyorok kau ingat aku takot sangat ke dengan kau haaa!? " kata Jimin tanpa berfikir panjang.
Sejujurnya dia pon takot tapi dia acah gentleman sikit.
Kalau boleh dia nak tamatkan semua benda ni secepat yang mungkin. Dia tak nak terlibat langsung dalam hal-hal hantu durjana ni lagi.
KRIK.. KRIK..
tiada siapa yang keluar. Jimin mengeluh dan meneruskan perjalanannya. Tiba-tiba seseorang menolaknya kasar dari belakang .Jimin terkejut dan dia pon menoleh.
Tiada sesiapa dan tiba-tiba kakinya di tendang pula. Jimin terjatuh. Dia perlahan-lahan mendongak dan kelihatan seorang lelaki sedang berdiri di hadapannya.
Lelaki itu tersenyum.Jimin terasa seperti mahu pengsan bila melihat wajah lelaki itu. Wajahnya pucat lesi dan terdapat kesan darah yang banyak dekat muka dia mata lelaki itu semua hitam.
hantu tu creepy dia tak leh bawak bincang . Aku rasa hantu ni agak memenuhi ciri² di atas so yah..
"Eommaaa!! Jimin tak nak mati awal! " kata Jimin dan terus berlari laju ke lif.
TO BE CONTINUED.
YOU ARE READING
[C] Save Me || PJM ✔
Mystery / Thriller+ aku tolong kau , kau tolong aku . Start : 11 Oct 2018 End : 19 Oct 2018