05

384 72 25
                                    

Save me Aku tolong kau , kau tolong aku --------------------

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Save me
Aku tolong kau , kau tolong aku
--------------------

Yoona kejar Jimin.

"Jimin! Jimin! "panggil yoona.

Namun Jimin terus hilang disebalik lif itu . Jimin kesat peluhnya yang mengalir di seluruh mukanya. Jantungnya berdegup secara tidak normal. Jimin tekan button ke tingkat 1 . Dia pejam mata sementara menunggu lif sampai ke tingkat 1 .

Dia takkan tolong yoona lagi lepas ni. Lantaklah yoona nak buat ape pon. Yang penting dia tak nak jumpa dan nampak lagi hantu berwajah ngeri itu.

--------------------

Tapi tiba-tiba jimin rasa seperti lif itu lambat. Rasanya dia nak ke tingkat 1 . Bukan ke tingkat atas . Jimin lihat button lif itu. Tingkat 20 . Lif itu membawanya ke tingkat 20 .

Jimin menekan-nekan button tingkat 1. Tapi tak boleh. Dia ketuk-ketuk pintu lif itu. Dan tiba-tiba pintu lif itu terbuka. Jimin telan air liur . Iye dia masih lagi dekat rooftop.

Jimin tidak melangkah keluar sebaliknya dia terus menekan semula button agar pintu itu tertutup. Tapi belum sempat dia menekan, seorang menendangnya dari belakang.

Jimin terkeluar dari lif dan jatuh tersungkur atas lantai . Dia lihat orang yang menendangnya itu. Sangkaannya betul. Ianya hantu tadi.

"pergilah! Aku tak kacau kau Pon! Ya Allah ya tuhanku aku berasa berdosa terhadap mu ya allah.. Ampunkanlah dosa-dosa ku ." jerit Jimin sambil berdoa.

Hantu itu tersenyum smirk . Dia berjalan perlahan menghampiri Jimin.

"tak guna dah kau nak berdoa , dah terlambat. Aku namjoon. Hm kau tak kenal aku pon. Tapi kau yang menyebabkan kematian aku! "kata namjoon dengan matanya yang mula kemerahan.

"ape aku buat? Bile masa pulak lahh aku bunuh kau!?" tanya Jimin takut.

"kalau kau tak drive laju hari tu. Kereta aku takkan masuk gaung! Kau penyebab kemalangan tu berlaku! Kau patut mati anak itik ! Kau tu dah lah pendek! Kau kene rasa macam mane aku rasa! " kata namjoon marah.

namjoon mencekik leher Jimin dan angkat sehingga kaki Jimin tidak jejak lantai. Dia kemudian baling Jimin dengan kuat ke bawah. Jimin terasa dirinya di udara. Ya dia tahu inilah pengakhirannya. Dia akan mati jatuh dari tingkat 20 .

--------------------

[ Di hospital ]

Jimin buka mata perlahan. Dia lihat sekeliling . Dia terbaring di atas katil hospital. Tapi dia tak tahu hospital apa. Jimin turun dari katil itu. Dia lihat semua doktor dan nurse sedang sibuk menjalankan tugas.

Jimin senyum pada seorang nurse. Tapi nurse itu tidak membalas. Seperti tidak nampak kehadiran Jimin di situ. Jimin pelik. Dia berjalan sehingga tiba di satu bilik. Jimin ternampak seorang doktor seperti memarahi seorang pesakit. Jimin hanya melihat.

"pesakit tu nampak macam yoona... Yoona! Kenapa yoona ade dekat situ!?" kata Jimin.

--------------------

"aku tahu kau sape! Kau bukan doktor pon kan?! Kau menyamar jadi doktor sebab kau nak bunuh semua pesakit yang jadi mangsa kau kan?! Sebab kau nak organkan!? Kau jawab sekarang! " jerit yoona.

Doktor lelaki yang bertag nama yoongi itu menampar kuat pipi yoona sehingga yoona jatuh atas katil. Yoongi cekik leher yoona.

"Sebab kau dah tahu siapa aku, kau akan mati perempuan tak guna! Aku takkan benarkan kau gagalkan rancangan aku !" kata yoongi.

Tangannya terus mencekik leher yoona.

"Le...p..as...kan aku...ak..u.. Jan...ji... Aku...a...kan..ba..las ...den..dam!"kata yoona dan matanya terus terpejam.

Jimin terkejut. Kenapa dia boleh nampak pembunuhan yoona? Dia di mana sekarang ni? Adakah dia dah mati?

TO BE CONTINUED

A/N

Hey guys Thank Sgt² sbb Baca Cerita ni until Chapter 5 . Cite ni X habis lagi and author nk ckp vote lah cite ni sedih titew tgk Org punya vote manyak .

[C] Save Me || PJM ✔Where stories live. Discover now