Del 3

174 4 0
                                    

Synet fra det som va i esken fikk meg til å hyle. Det va en bilett til Justin Bieber konserten. Ide jeg skulle til å ta opp bilettene faller mamma på gulvet. Jeg legger esken fort i fra meg, stuper ned på gulvet og legger mamma på ryggen, jeg ser om hun puster. Jeg ringer 113. En Dame svarer telefonen - nødtelefonen hva kan jeg hjelpe deg med.- sier hun - hei dette er Emma, mammaen min falt over.- sier jeg stresset - kan du se om hun puster?- sier hun mens hun prøver å roe meg ned

Jeg kjenner på halsen - ja hun puster.- sier jeg. - ok har du en adresse så sender vi en ambulanse så fort så mulig.- spør hun. - ja adressen er Prinsens gate 522.- svarer jeg. Jeg legger telefonen på gulvet, og holer øyekontakt med mamma. Jeg begynner å gråte.

'10 minutter senere på sykehuset'

Jeg satt å ventet på legen på venterommet. Jeg var beskymret for henne. Etter noen minutter kom legen. Det var en dame, hun hadde hvit frakk på seg på navneskilte sto det Nora- Er du Emma?- sa hun. Jeg så opp. - j-ja, det er meg.- sa jeg mens jeg skjalv. Hun tok meg til romme der mamma lo. Hun sov.

- moren din kommer til å bli bra, men hun er for dårlig til å bo hjemme. Å du er litt for liten til å passe på henne hele tiden, men du klarte deg bra me henne, så hun blir flyttet hit på sykehuset for bedre hjelp.- sa en lege som var bak meg. Jeg lot henne hvile.

Etter noen minutter våknet mamma. Jeg smilte til henne, hun smilte tilbake. -Hei, går det bra med deg?- sa jeg. - Jada, det går bra med meg.- sa hun og smilte. Vi snakket i noen timer før en lege kom inn åsa at jeg motte dra, for at mamma skulle vile. - Hade, jenta mi. Kos deg på konserten.- jeg smilte til henne. Jeg tok bussen hjem og fant biletten jeg satte på boret.

Sommerferien❤️Where stories live. Discover now