POV. Allison
We zitten in de bus opweg naar Venetië, eindelijk. Percy bladert in een boek vol vampier mythes en ik kijk uit het raam. We zitten al uren in de bus en als ik het goed heb verstaan zijn we er binnen een half uur. Percy klapt z'n boek dicht en kijkt me indringend aan 'Alli, waarom doe je eigenlijk onderzoek naar vampiers als je niet eens gelooft dat ze bestaan?' vraagt hij, ik kijk hem geërgerd aan 'Percy, we waren hier toch om de MYTHES te onderzoeken, jezus Percy sinds waneer geloof je die onzin?' hij draait boos zijn hoofd weg, ik heb het verknalt.
POV. Percy
Ze blijft maar door zeiken, ik sla mijn boek weer open en lees verder. Dan stopt de bus, bij een soort halte er stappen drie mensen in twee van hun gaan voorin zitten en de derde gaat voor mij en Allison zitten, ik buig naar voren, ze is ontzettend knap, een bleke huid, lang rood krullend haar en hele donkere ogen, ze zijn bijna zwart.Ze is overduidelijk een vampier, die net gegeten heeft. Ik buig naar voren 'Hey' zeg ik, ze draait zich om en laat haar ogen over mijn gezicht glijden, ze lacht 'Hey'. 'Ben jij ook opweg naar Venetië?' vraag ik 'Ja, mijn familie en ik wonen daar al heel lang. Waar kom je egenlijk vandaan?' vraagt ze. 'Ik kom uit Nederland.' zeg ik 'Ik ben hier samen met haar.'Ik wijs naar Allison. 'Hoe heet je eigenlijk?' vraag ik 'Ik ben Melissa' antwoord ze 'En hoe heten jij en je, ehh... vriendin?' ik rol met mijn ogen 'Ik ben Percy en zij heet Allison.' ze glimlacht, ze is beeldschoon, haar ogen zijn betoverend mooi. Het is bijna alsof ik verdrink in de diepe poelen van haar ogen.
POV. Melissa
Hij is zo naïef, hij trapt er zo in 'Heb je al plannen voor Venetië?' vraag ik, hij kijkt verloren en in de war. 'Nee toch? Je heb nog geen plannen toch Percy?' vraag ik nog eens. Hij schud zijn hoofd. Ik grinnik. Het werkt altijd 'Zullen we samen wat gaan doen dan?' vraag ik, hij knikt gewillig. Ik kijk sluiks naar het meisje naast hem, ze kijkt me heel boos aan, ik kijk giftig terug. Ze moet zich er niet mee bemoeien. Ik heb dit nodig. Dan legt ze haar hand op z'n schouder 'He Percy,' zegt ze 'We zouden toch gelijk naar het hotel gaan?' het klinkt niet echt als een vraag. Percy kijkt verward van mij naar haar. 'Je kan hem vast wel een paar uurtjes missen.' zeg ik, Percy knikt dromerig 'Ja Alli, dat kan je wel.' Ze kijkt nu woedend en staat op, 'Weet je wat Percy, JE BEKIJKT HET MAAR.' ze slaat hem tegen zijn hoofd en gaat voorin de bus zitten. Ik zucht, en ga naast Percy zitten 'En toen waren we nog maar met z'n tweetjes.' ik lach zwoel naar hem en leun tegen zijn schouder. Ik zie hem in mijn ooghoek glimlachen en hij legt zijn arm om mijn schouders. Alles gaat precies volgens plan.
POV. Allison
Daar zitten ze, als twee tortelduifjes, gatver. Percy is van mij, hij weet het misschien niet maar ik vindt hem leuk, al heel lang. Nu leunt ze tegen hem aan en hij heeft zijn arm rond haar schouder gelegd, ik draai me om, ik kan het niet meer aanzien. Ik kijk boos voor me uit als ik plotseling een hand op mijn schouder voel, ik draai me om en zucht geërgerd. 'Rosa wat MOET je?' ze lacht en gaat naast me zitten 'Ook gezellig om jou weer te zien Alli. Ik heb je gemist.' ze klinkt sarcastisch en ik draai me weer om. Dan hoor ik haar opstaan, ik hoop dat dat betekend dat ze me met rust laat, maar jammer genoeg komt ze naast me zitten. 'Rosa, heb ik niet duidelijk gemaakt dat je me gewoon met rust moet laten? Ik heb hier allemaal geen zin in, al dat gezeik, en nu laat Percy me ook nog stikken voor die stomme vuurtoren.' ik ben woedend en het helpt ook niet dat Rosa begint te lachen. 'Maar nu even serieus, jij zag toch ook wel dat er iets niet helemaal goed was met die Melissa.' ik kijk haar verbaasd aan, hoe wist ze haar naam? 'Ken je haar?' vraag ik, ze rolt met haar ogen 'Super gehoor, ik ben half vamp weet je nog.' Ik kijk nog eens achterom en nu valt et me inderdaad ook op, ze is heel bleek, en de kleur van haar ogen past niet bij de kleur van haar huid, ze moet wel een vampier zijn. Ik zou bijna in vampiers gaan geloven als ik haar zo zie. En dan schrik ik me rot, ze zitten neus tegen neus, en zoenen bijna, ik krijg een brok in m'n keel, ik kan dit niet laten gebeuren, ik mag dat niet laten gebeuren. Rosa legt haar hand op m'n schouder 'Kom Alli we gaan haar stoppen, je laat haar toch niet weg lopen met je beste vriend?!' ik knik, kijk Rosa aan en knik nog een keer.
We hebben het hele plan door genomen, Rosa lijdt Melissa af en ik neem Percy mee, maar we moeten snel zijn want we zijn bijna bij onze eindbestemming. Rosa zit naast Melissa en probeert haar aandacht te trekken maar dat is nogal lastig aangezien Percy ertussen zit. Ik zucht, ze had beter voor hun kunnen gaan zitten. Rosa kijkt rustig voor zich uit en laat niet merken dat ze iets van plan is. Maar daardoor ziet ze ook niet wat er gebeurt, maar ik zie het wel, Melissa buigt naar Percy's nek toe en geeft er een kusje, ik slik en doe een stap in hun richting. Melissa kijkt me aan, ze glimlacht triomfantelijk, ik grom en doen nog een stap dichterbij, maar ik ben te laat Melissa zet haar tanden in Percy's nek en bijt hem, ik schreeuw 'ROSA DOE DAN WAAAAT!!' ze kijkt verschrikt opzij en ziet wat er gebeurt. Ze staat op en krabt richting Melissa net op dat moment stopt de bus, Rosa slaat Melissa een aantal keer heel hard. Melissa geeft Rosa een duw en dan staat ze op, ondanks haar bloed neus en de krassen op haar wang kijkt ze tevreden, het is haar gelukt, ze heeft Percy gebeten. Ze loopt richting de uitgang van de bus en als ze dan naast me staat fluistert ze 'Het is me gelukt, dat maakt 1-0 voor mij.' ze loopt door en verdwijnt tussen de Venetiërs.
Keep reading and don't forget to be awesome xx
JE LEEST
Bittersweet
VampirePercy en Allison zijn al jaren beste vrienden, nu ze achttien zijn en wettelijk volwassen willen ze een half jaar in Italië gaan wonen en onderzoek gaan doen naar de mythes over vampiers. In de bus op weg naar Venetië komen ze Rosa tegen, alles loop...