Bab 3

530 26 3
                                    

Tuan Hamid mengeluh kasar. Beliau hampir diserang sakit jantung sebentar tadi apabila Dian Ziqhri menerjah masuk biliknya dengan kasar.

Dian Ziqhri memandangnya dengan riak yang sukar ditafsir manakala Tengku Fatihah Liyana hanya diam tertunduk sejak tadi.

Tuan Hamid mengeluh lagi dengan kuat. Mereka berdua serentak memandangnya.

"Saya memang bagi kebenaran dekat Tehah untuk gunakan rooftop tu. Saya juga yang bagi password dekat Tehah." Datar sahaja Tuan Hamid memberitahu.

"What?! Tapi itu tempat Ziqh. Ziqh yang mintak kebenaran uncle untuk dapatkan rooftop tu. Takde siapa yang layak pergi kat situ selain Ziqh dengan member Ziqh. Lagi-lagi perempuan miskin macam dia ni!" Lantang Dian Ziqhri menegakkan haknya sebagai pemilik rooftop sekolah.

Tengku Fatihah Liyana menahan air mata dari menitis. Sedih kerana dihina sebegitu hanya semata-mata kononnya dia tidak setaraf  dengan lelaki yang baran itu.

"Mind your language Ziqh. Saya bagi kebenaran kepada Tehah untuk menggunakan rooftop bersebab. And you don't need to know the reason because you don't have the rights." Tegas Tuan Hamid dengan pandangan mata yang tajam.

"You may leave now, Dian Ziqhri. Leave her alone with me for now"

Terus Tengku Fatihah Liyana melutut dan mengalirkan air matanya apabila Dian Ziqhri menapak keluar dari bilik pengetua itu.

Tuan Hamid memandang sayu ke arah Tengku Fatihah Liyana. Beliau menghulurkan sapu tangan dan Cadbury kepada gadis itu.

Tangisan Tengku Fatihah Liyana semakin reda apabila menerima coklat kegemarannya. Sebab inilah dia sayang akan Tuan Hamid seperti bapanya. Tuan Hamid amat memahaminya dan sayang akan dirinya.

"Betul ke Lily tak nak bagitau students sini pasal siapa diri Lily sebenarnya?"

Pertanyaan tersebut hanya dibalas dengan gelengan Tengku Fatihah Liyana. Dia ada sebab mengapa dia mahu menjadi nerd di sekolah ini. Dia serik. Pengalaman di sekolah dahulu mengajarnya dan menjadikan dia seperti ini.

Tuan hamid melepaskan keluhan. Beliau tidak tahu apa lagi yang dia boleh buat untuk membantu gadis itu. Dia sayang Tengku Fatihah Liyana bagai anaknya sendiri. Dia tidak mahu Tengku Fatihah Liyana dibuli oleh pelajar di sini. Dia buntu.

Menangis air mata darah sekalipun tetap tidak dapat mengubah takdir Tengku Fatihah Liyana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Menangis air mata darah sekalipun tetap tidak dapat mengubah takdir Tengku Fatihah Liyana.

Kerana itu tiada setitis pun air mata yang mengalir keluar dari Tengku Fatihah Liyana.

Pandangan Tengku Farhan Luthfi terhadap dirinya hanya dibiarkan. Dia malas mahu melayan Tengku Falique Luthfi.

'Sabar my dearself, Allah ada dengan kau. Percaya dengan kifarah Allah. Allah sentiasa bersama hambaNya.'

Tengku Fatihah Liyana memujuk hatinya sendiri semasa dalam perjalanannya ke rumah. Dia tidak mahu mamanya risau.

"Kau kenapa ni dik? Abang tengok kau macam sedih je sekolah kat sini." Tengku Farhan Luthfi pelik dengan adiknya. Selalunya adiknya pasti ceria dan riang.

Keadaan Tengku Fatihah Liyana yang lesu dan tidak bermaya di tempat menunggu tadi diimbas kembali. Hairan dan sedikit risau dengan keadaan adiknya.

"Takde papelah bang. Lily sedih sebab rindu sangat dengan kawan Lily dekat sekolah dulu je."

Tipu.

Tengku Fatihah Liyana tipu.

'Lily kena buli, abang.'

Mahu sahaja dia menjerit dan memberitahu satu dunia bahawa dia dibuli di sekolah baru itu.

Tetapi dia tidak mahu keluarganya tahu bahawa Tengku Fatihah Liyana menjadi mangsa buli.

Keluarganya pasti akan saman sekolah itu jika mendapat tahu tentang dirinya. Tetapi dia tak nak perkara itu berlaku. Dia tidak mahu persahabatan Tuan Hamid dan bapanya renggang kerana dirinya.

Tengku Fatihah Liyana terus berlari masuk ke dalam biliknya apabila kakinya menjejak rumah keluarganya.

Stress.

"AAAAAAAAAAAAAAAAAH!"

Tengku Fatihah Liyana menjerit nyaring di dalam biliknya. Mulutnya ditekup dengan bantal supaya orang rumah tidak mendengari jeritannya.
Dia menjerit untuk melepaskan tekanan yang dialaminya.

Selepas sedikit tenang, Tengku Fatihah Liyana mengambil wudhuk lalu segera mendirikan solat.

Tengku Fatihah Liyana terkedu apabila seorang gadis menuang air manis ke atas dirinya semasa dia mengunyah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tengku Fatihah Liyana terkedu apabila seorang gadis menuang air manis ke atas dirinya semasa dia mengunyah.

Tengku Fatihah Liyana menarik nafas. Mencari secebis kesabaran dalam dirinya.

Jika mahu diikutkan hati, pasti gadis yang menuang air ke atas dirinya ditampar dengan kuat. Namun, dia tidak mahu mencetuskan perbalahan.

Tengku Fatihah Liyana menghela nafas dengan kasar lalu tersenyum hambar. Dia bangun lalu membuang makanannya ke dalam tong sampah.

Dia hilang selera.

Hilang selera kerana berada berdekatan dengan gadis yang berhati busuk.

Seminggu dia bersekolah disitu, harinya tidak akan sah tanpa dibuli. Pada mulanya dia penat. Penat untuk menghadapi segalanya. Sekarang, dia sudah kuat dan sabar.

However, she's sick.

Sick with student's mentality.

Sick with student's mentality

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

5 votes for next chapter.

Minah Nerd | Hot GirlWhere stories live. Discover now