Bab 5

495 21 21
                                    

"Crush aku siapa? Hmm crush aku tu nama dia emmmm" Jeda. Serious aku tak tau nak jawab apa.

"Cikgu nak kamu semua letak kerja rumah kamu atas meja" Tengku Fatihah Liyana semakin gelabah. Dia tidak mahu didenda.

'Perghh, cikgu pun macam paksa aku jawab tho' 

Tengku Fatihah Liyana mengerling Aidan. Aidan pula sudah tersenyum sinis sambil mengangkat-ngankat keningnya. 

"Hmm Q. Nama crush aku start dari huruf Q. Cepat bagitahu aku homework mana satu yang cikgu minta"

Aidan tergelak sinis.

'Dia ingat dia boleh terlepas ke dari aku? Maaflah Teha, tapi curiousity aku akan terjawab jugak.'

"Aku nak nama crush kau bukannya huruf depan dia. Baik kau bagitau sebelum cikgu sampai" Dingin sedingin ais suara Aidan.

"Qie. Dah bagitahu la cepat" gelabah dan tergesa-gesa Tengku Fatihah Liyana menjawab.

"Buku tatabahasa. Latihan dari buku teks."

Pantas Tengku Fatihah Liyana mencari buku latihan tersebut. 

Dahi sudah berpeluh-peluh.

'Mana pulak buku aku ni. Habislah aku. Matilah aku. Baru masuk dua minggu dah buat hal. Hmmm, haih'

"Eh Tehah, kamu selongkar apa dalam beg kamu tu"

Jari-jarinya yang runcing diramas gelisah.

'Shit. Cikgu dah tegur. Hmm redha je la aku kena denda nanti'

"Saya cari homework saya la cikgu. Saya cari tapi tak jumpa dalam beg saya ni cikgu." Tengku Fatihah Liyana sudah pasrah. Mukanya berubah menjadi sayu. Suaranya lirih sahaja apabila didengari.

"Tehah, Tehah. Memanglah buku kamu tu takde dalam beg, kan kamu dah hantar buku tu semalam," tersenyum cikgu dengan kekalutan anak muridnya ini.

Tersentak. Terkedu. Tengku Fatihah Liyana memandang ke arah Aidan yang sedang menggelangkan kepala. Tangan dikepal erat menjadi penumbuk.

'Tak guna. Macam manalah kau boleh lupa ni fatihah Liyana. Tak pasal-pasal Aidan dah tahu pasal Qie.

Mata dipejam. 

Cuba untuk menenangkan diri.

Redha.

"I wasn't expecting that"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I wasn't expecting that"

Beku dan dingin nada suara Tengku Fatihah Liyana.

"Well, tak gentleman la kan if aku biar je kau kena buli depan mata aku sendiri and aku tak buat pape."

Senyuman acah menghiasi wajah lelaki itu.

"Hmm, interesting. What's your name dude?"

"Faiq Firdaus, but sayang sounds great isn't?"

Seiring dengan persoalan itu wajah faiq dihiasi dengan senyuman buaya darat yang terlepas dari habitatnya.

"Cut that out, dude" boleh agak muka menyampah Tengku Fatihah Liyana? Mukanya sudah seperti minta penampar kerana terlampau annoyed dengan mamat ni.

"Faiq will do."

"Okey then Faiq, aku kena balas jasa kau ke macam mana ni?" Well bukan Tengku Fatihah Liyana la kalau tak bersangka buruk dengan orang yang mahu rapat dengan dia.

Her experience made her this way.

"Your number phone perhaps?"

"Well as I expected. But I'm sorry to disappoint you cause my answer is no."

Muka Faiq yang manis bak madu terus bertukar kelat. Buku limanya dikepal kuat. Matanya tajam memerhati langkah Tengku Fatihah Liyana yang meninggalkan ruang itu.

"You will regret this, you nerdy"

Tengku Fatihah Liyana menggulingkan biji matanya apabila mengesan kehadiran Erica di retina matanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tengku Fatihah Liyana menggulingkan biji matanya apabila mengesan kehadiran Erica di retina matanya.

Nur Eriana binti Dato' Hassan. Nama glamour Erica. Perempuan yang obses dengan kecantikan diri sendiri. Nak kata  dia perasan, tak jugak sebab dia memang cantik pun. Cuma terlampau obses sampai tak boleh duduk diam kalau ada orang lagi cantik dari dia. Pembuli yang baik sebab tak pukul cuma dari mulut je la.

Erica berjalan ala-ala diva ke arah Tengku Fatihah Liyana. Perlahan-perlahan dia mengusap rambut Teng Fatihah Liyana.

"Kau rasa kau ni lawa dari aku ke? Hmmm aku rasa tak setaraf pun. Cuma tula aku tak tau kenapa tangan aku gatal sangat nak rosakkan muka kau ni," lembut sahaja suaranya tetapi amat tajam inti percakapannya.

'here you go again'

Keluhan dilepaskan.

Suasana menjadi senyap untuk seketika.

" Ouh, lepas tu?" Acuh tak acuh sahaja muka Tengku Fatihah Liyana.

Tanpa mendengar sebarang jawapan dari Erica, Tengku Fatihah Liyana terus menghentikan sebuah teksi yang melalui jalan itu.

Sebelum teksi itu beredar, Tengku Fatihah Liyana sempat melihat reaksi Erica yang geram terhadap dirinya.

Senyuman sinis terbit daripada bibirnya.

'Well, you all never change somehow.'

Hey! Firstly fafa nak minta maaf sebab lambat update(as always)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Hey! Firstly fafa nak minta maaf sebab lambat update(as always). Busy bentarr hehe. Ingatkan f4 ni 'honeymoon' year but mehh. Jangan caye la ye buat yang nak ambik pure sc tu.

20 votes to unlock chapter 6👅

Minah Nerd | Hot GirlWhere stories live. Discover now