Pov: Isabella Rosendale
Ik sta op perron 9 3/4. Ik zeg gedag tegen mijn familie en ga alvast de trein in. Ik ga in een coupe zitten en pak mijn boek. Na een tijdje komt er een meisje met wittig-blond haar in de deuropening staan. "Is het goed als ik bij je ga zitten, er is voor de rest geen plek meer". "Tuurlijk" zeg ik. "Ik ben Loena trouwens, Loena Lovegood. En wie ben jij?" Zegt ze met een dromerige stem. "Ik ben Isabella Rosendale" antwoordt ik. Dan pakt Loena een tijdschrift uit haar tas en begint hem te lezen. Zo gaat het de rest van de treinrit. We lezen allebei en zeggen niks. Als we er bijna zijn zeg ik:"we moeten onze uniformen aan gaan trekken". Dan trekken we allebei ons uniform aan. Als we op het station zijn aangekomen lopen we allebei naar de hele grote man die roept:"eerstejaars hierheen!" Dan ga ik in een bootje zitten met Loena en varen we naar Hogwarts. Ik kijk mijn ogen uit. Als we daar zijn aangekomen lopen we naar een vrouw die ons een korte speech geeft. Dan gaan we de grote zaal in. De vrouw roept een voor een de eerstejaars naar voren. Op gegeven moment roept ze:"Rosendale, Isabella!" Ik loop naar voren en ga op het krukje zitten. Ze zet de sorteerhoed op mijn hoofd. Na een tijdje roept hij:"Ravenclaw!" Ik loop naar de Ravenclaw tafel en ga naast Loena zitten. "Zo leuk dat we bij elkaar zitten, nu heb ik in ieder geval al een vriendin" zegt Loena blij. Nadat we hebben gegeten lopen we naar de Ravenclaw commonroom. Daar geeft professor Flitwick ons een korte speech. Zodra hij klaar is loop ik naar mijn kamer en pak mijn spullen uit. Ik zit op een kamer met Loena, Lotte en Sasha.De volgende dag beginnen we met de lessen. Ik loop al veel te vroeg naar het lokaal. Op de trap bots ik tegen een jongen aan. Hij heeft wit haar en zit in Slytherin, waarschijnlijk een jaar hoger dan mij. "Kijk eens uit" zegt hij boos. "Sorry" zeg ik verontschuldigd. Ik loop weer verder. Na de laatste les loop ik richting de bieb. In de bieb kies ik een paar leuke boeken uit en ik loop al lezend richting de Ravenclaw commonroom. Dan bots ik -alweer-tegen diezelfde jongen aan, en val op de grond. "Kan je niet kijken waar je loopt" zegt hij. "Ben je blind ofzo". "Sorry, ik was aan het lezen" zeg ik. "Nerd" zegt hij lachend. Ik kijk naar hem op en zie dat hij nu twee jongens bij zich heeft. Een van de twee zegt: "goeie Draco". Ze lachen alle drie. Ik sta op. Dan zegt de jongen die Draco heet:"Korzel, Kwast, laat haar eens zien wat wij met nerds doen die ons in de weg lopen". De jongens die kennelijk Korzel en Kwast heten duwen me op de grond. Ze beginnen me te slaan. "Loop me nooit meer in de weg" zegt Draco voordat ze lachend weglopen. Ik sta op en loop naar de commonroom. Daar ga ik op mijn bed zitten. "Wat heb jij gedaan?" Vraagt Sarah. "Ben van de trap gevallen" lieg ik. "Je kan beter even naar madam Pomfrey gaan". Ik kijk haar vragend aan. "De arts in de ziekenboeg" zegt ze. "Nee, dat hoeft niet" zeg ik. "Ja, dat moet wel" zegt Lotte en ze brengen me erheen. "Wat heb jij gedaan?" Vraagt madam Pomfrey als we in de ziekenboeg aankomen. "Ben van de trap gevallen" lieg ik. Ze duwt me op bed en behandelt me. Ik kan niks doen aan de blauwe plekken" zegt ze. Dan ga ik weer terug naar mijn kamer. Daar ga ik op bed zitten en ga ik weer verder lezen.
JE LEEST
Verliefd op de vijand
FanfictionIsabella Rosendale zit in haar eerste jaar op Hogwarts. Ze is bevriend met Loena en Ginny, die in hetzelfde jaar zitten als haar. Ze wordt helaas ook heel erg gepest door een jongen genaamd Draco Malfoy. Maar wat als ze een kant van hem ontdekt die...