De eerste bijeenkomst

718 15 0
                                    

"Ik ga alvast" zeg ik tegen Loena. Ik loop de commonroom uit. We hebben zometeen de eerste bijeenkomst van de SVP. Ik ga alvast om geen argwaan te wekken. En ik was al klaar en zij nog niet. Ik loop naar de 7e verdieping. Daar loop ik een paar keer langs een muur terwijl ik me heel hard concentreer op de kamer waar ik heen wil. Dan verschijnt een deur. Ik doe hem open en ga de kamer in. Ik ben een van de eerste. Alleen Harry, Ron, Hermione en nog 3 anderen zijn er. Na een tijdje komen Fred en George binnen. Ik loop naar ze toe. "Hoi" zeg ik. Hun zeggen ook gedag en we kletsen nog een tijdje. Als Ginny binnenkomt gaat ze ook bij ons staan. We kletsen totdat iedereen er is en Harry begint. We leren hoe we iemand moeten ontwapenen. Ik heb het al vrij snel door. Na 3 keer proberen lukt het me. Dan probeer ik Neville te helpen. Het lukt hem niet echt. Aan het einde van de les kan hij het nog niet. "Blijf gewoon de toverstokbeweging oefenen, dan lukt het vanzelf wel" zeg ik. Harry zegt nog iets en Hermoine legt ons nog even uit hoe we weten wanneer de volgende bijeenkomst is. We krijgen allemaal een munt. "Geniaal" zeg ik terwijl ik de munt bekijk. We gaan allemaal een voor een de kamer uit.

Ik ga als een van de laatste weg. Ik loop samen met Loena. Dan haalt een groepje Slytherins ons in en gaat voor ons staan, het zijn Draco met een paar van zijn vrienden. "Wat doen jullie hier? En wat zijn jullie aan het doen? Jullie zitten toch niet in een geheime groep, of wel?" Vraagt Korzel. "Nee, we maken gewoon samen een wandeling" zeg ik. "Waarom dan?" Vraagt Kwast. "Om gezellig bij te kletsen" zeg ik. "Waarom zou je met deze gek willen praten?" Vraagt Korzel. "Omdat we vriendinnen zijn" zeg ik. "Waarom zou je vriendinnen willen zijn met haar?" Vraagt Kwast met een blik naar Loena alsof ze een iets verschrikkelijks is. "Omdat ze aardig is" zeg ik. "Maar ze is gek" zegt Korzel. "Nee dat is ze niet. Ze gelooft gewoon in andere dingen dan de meeste mensen. Maar wat nou als zij al die tijd gelijk heeft en jullie dus de sukkels waren die haar nooit geloofde?" Zeg ik. "Hoe kan zij nou gelijk hebben?" Zegt Kwast sarcastisch. "Misschien bestaan deze wezens wel maar is er nog nooit overtuigend bewijs gevonden. Of ze verstoppen zich voor ons omdat ze te bang zijn. Of we kunnen ze gewoon niet zien omdat we daarvoor niet de juiste gave hebben, terwijl anderen ze wel kunnen zien. Maar niemand zou hun geloven omdat er geen bewijs is en niemand ze kan zien behalve de mensen die ze wel kunnen zien" zeg ik heel snel. Ze kijken me allemaal een beetje verward aan. "Jongens dit is allemaal niet belangrijk, laten we deze twee sukkels alleen laten zodat ze verder kunnen praten over nerd dingen" zegt Draco. Ze lopen weer verder. Ik en Loena lopen langzaam achter ze aan aangezien we dezelfde richting op moeten. Dan gaat Korzel stil staan en vraagt aan ons:"waarom achtervolgen jullie ons? Proberen jullie ons te bespioneren?" "Nee, de Ravenclaw toren is ook deze kant op" zeg ik. Hij kijkt ons wantrouwig aan maar loopt wel verder. "idioot" zeg ik zachtjes. Na een tijdje zegt Draco:"laten we opsplitsen zodat we meer gangen kunnen bewaken. Jullie gaan daarheen, en jullie daarheen. Ik ga hierheen" hij wijst wie waar heen moet en loopt dan zelf de andere gang in. Het is de gang naar de Ravenclaw toren. Ik heb zo'n gevoel dat hij met me wil praten. Ik zie Draco een kast ingaan. "Ga maar" zegt Loena met een knipoog. "Dank je" zeg ik en ik ga ook de kast in. Loena loopt verder naar de Ravenclaw toren. "Hey" zeg ik. "Gelukkig, je had het door" zegt hij opgelucht. "Dat was niet zo heel lastig hoor. Ik bedoel je ging alleen, wat je normaal niet zou doen, toevallig naar de gang waar ik ook heen moest en je ging een kast in" zeg ik lachend. Hij lacht ook. "Waarom wilde je me zien?" Vraag ik. "Ik wil gewoon zeker weten dat ik je niet naar Umbridge hoef te brengen omdat je de regels breekt" zegt hij. "Ik breek de regels niet, dat zou ik nooit doen" lieg ik. "En zelfs als ik dat zou doen zou ik het je niet vertellen" zeg ik met een lach. "Maar ik beloof dat ik extra goed zal letten op of ik de regels breek. Ik wil echt niet na moeten blijven bij Umbridge. Ik heb gehoord dat ze je laat schrijven met je eigen bloed" zeg ik. "Dat klinkt pijnlijk. Maar ik weet zeker dat het legaal is, anders zou Umbridge het niet doen" zegt hij. "Ik snap jou soms echt niet" zeg ik zuchtend. "Snap je me dan ooit wel?" Vraagt hij sarcastisch. Dan kust hij me. "Dit is eigenlijk fout" zeg ik. "Hoezo?" Vraagt Draco. "Nou, al mijn vrienden haten je en jij hun. Als jij iets goed vind vind ik het slecht. En eigenlijk is alles aan ons tegenovergesteld" zeg ik. "Maar dat maakt mij niks uit hoor. Ik zou natuurlijk liever hebben dat je al je vrienden zou dumpen en anders zou gaan denken, maar tegelijkertijd wil ik dat niet, want ik vind je leuk zoals je bent" zegt Draco. "Ik heb precies hetzelfde, ik zou willen dat je eens wat aardiger tegen mijn vrienden zou zijn en dat je eens wat minder gemeen doet en mensen niet meer pest. Maar tegelijkertijd, vind ik je perfect zoals je bent. Maar ik denk wel dat als je de kant die ik altijd zie ook aan anderen zou laten zien, iedereen je een stuk aardiger zou vinden" zeg ik. Hij lacht. "Ga maar snel terug naar je commonroom" zegt hij. Ik geef hem nog snel een kus en ga dan de kast uit. Als ik de hoek omloop staat Loena opeens voor mijn neus. Ze glimlacht naar me. Ik kijk haar aan met een blik van:serieus? Loena lacht. Ik lach ook en we lopen verder naar de commonroom.

Verliefd op de vijandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu