uzumaki dan uchiha

838 34 5
                                    

"Warghhgg!!! Aku lambat -tebasa....!!!"jeritan boruto itu membangunkan sang ayah yg masih tidur lena.sama hal juga,naruto pun baru bangun setengah sadar.dia melihat jam dinding yg menujukkan pkl 7 pagi.dia duduk dari baring nya dan tersentak,naruto pun memalingkan wajah ke arah jam tadi.

"Himeee!!!!....aku lambat tebayou!!!"sekarang giliran naruto yg menjerit di awal pagi.dia pun tergesa gesa turun tangga hendak pergi ke kamar mandi sama hal dgn boruto.mereka serentak hendak membuka pintu bilik mandi.boruto dan sang ayah nya pun sama sama menjeling tajam antara satu sama lain.

"Tou chan....aku dulu-dattebasa!!"-boruto

"Aku yg dahulu nya tadi boruto-tebayou!!"mereka berebut hendak masuk le dalam bilik mandi disitu.pintu bilik mandi pun terbuka dan ingin masuk kerana tak menyia-yiakan(?)kesempatan emas itu.namun naruto tak mengalah di pun sama hendak masuk....

"Tou channn!!!"

"Borutooo!!!"

"Biarkan aku dulu tou chan...nanti shino sensei marah kerana lambat-tebasa!!!"

"Dan biar kan aku dulu boruto...tou chan ada rapat hokage nanti dgn para tetua-tebayou!!!"kerana asyik berebut hendak masuk ke dlm bilik air,mereka tak perasan akan keberadaan hinata.

"Anata...boruto kun...kan kamar mandi ada dua..."hinata memanggil mereka berdua,namun tak ada satu pun mereka mendengarkan apa yg hinata beritahu.hinata yg tak boleh kawal diri pun naik marah.

"Anata...Boruto kun....!!!!"kedua dua yg asyik berebut masuk bilik mandi pun perasan akan aura yg menyeramkan dari belakang. Dengan perlahan boruto dan naruto memusingkan kepala untuk melihat siapa di belakang mereka. Bertambah lagi ketakutan mereka berdua kerana hinata dan mengaktifkan byakugan nya...

"Di dalam rumah kan punya dua bilik mandi...knpa salah dari kamu berdua tak memakai yg diatas....!!"hinata memarahi mereka berdua dan boruto pun segera lari dari pandangan maut okaa chan nya itu.naruto hanya bisa menelan air liur melijat hinata memandangnya dgn tajam.

"Go-gomenasai hime..."beritahu naruto lalu dia masuk ke dalam bilik mandi itu.setelah naruto menutup pintu bilik mandi hinata hanya terkekeh melihat reaski suami dan anak kesayamgan nya itu.

Skip time...

Setelah apa yg belaku awal tadi mereka sarapan di meja makan...termasuk dgn boruto dan naruto yg baru habis bergaduh tadi..

"Papa...papa...apa papa akan balik awal hari ni..?"tanya anak bongsu nya pada sang ayah. Himawari adik boruto.

"Kalau kertas kertas 'itu' tak bertimbun di atas meja papa mungkin papa balik awal"ujar naruto sambil tersenyum pada anak kesayangannya itu.boruto mendengar pun hanya memandang sang ayah nya sakit hati.kerana setelah ayahnya mendapat gelaran menjadi hokage ayah nya selalu balik lewat malah pernah tak balik langsung.namun sekarang dia tak terlalu membenci ayah nya kerana peristiwa momoshiki otsusuki yg menyerang mereka semasa menjalan kan ujian chunin,dan dia meeasa bersalah pada ayah.

"Baik la...aku pergi dulu aku dah lambat ni-tebayou..."naruto pun beranjak dari duduk sama jugak dgn boruto...

"Ittekimasu okaa chan,hima chan...aku pergi dulu..."boruto mengikuti naruto dari belakang ayah nya.mereka pun bertolak pergi kerja&akademi bersama sama...

"Boruto...ganbatte(?) Ne...tebayou"naruto memberikan semangat pada anak nya dan dibalas senyum khas uzumaki mereka.

"Sama juga dgn tou chan...tebasa!!"dan mereka pun sama sama menganjukan tinju satu sama lain dan pergi dgn arah yg berlainan.

Akademi...

Boruto yg baru sampai dia akademi pun terus diceramah oleh sarada uchiha...mitsuki hanya tersenyum tak tentu jelas..

uzumaki and uchiha familyWhere stories live. Discover now