borusara??...ke??

580 18 12
                                    

"Ohayou mama,papa..."sapa sarada pada kedua dua orang tua nya itu.

"Hn...ohayou"jawab sasuke sambil menyesap air kopi nya itu.

"Ohayou sarada chan....awalnya kau bangun hari ni.."ujar sakura yg masih membersihkan peralatan di dapur. Setelah semua nya selesai,sakura duduk sarapan bersama keluarga kecilnya itu.

"Ala mama...sekali sekala sarada bangun awal...sebab ade boruto baka tu kejutkan aku guna hp dia...suruh aku ngan mitsuki pergi jumpa awal..."sakura hanya terkekeh kecil mendengar nama panggil sarada pada Boruto tu. Sasuke hanya mendengar percakapan ibu dan anak tanpa berniat nak masuk campur.

"Oo..ya sarada chan...malam nanti kita jumpa dgn keluarga uzumaki tau...jadi kena balik awal..ingat sarada"beritahu sakura dgn nada yg lembut.

"Baik mama....asal kan Si Baka tu tak buat hal nanti...aku berangkat dulu mama papa..."sarada pun selesai dgn sarapan nya lalu berpamit pada kedua org tua nya.

Setelah sarada keluar dari rumah,Sakura pun memandang sang suami nya itu dgn lembut.

"Ne anata....dia sangat mirip dgn kau dulu"Beritahu Sakura pada Sasuke.

"Hn....tapi dia sama seperti sang ibu nya juga"balas Sasuke menyakat hati sang isteri nya itu.

"tak la...dia mengambil perangai keras kepala kau..." Sasuke terkejut mendengar Sakura berkata jujur pada nya.Dia kembali meminum air yg dibuat isterinya itu.di sebalik itu juga dia tersenyum kecil dan berterima kasih pada Sakura si isteri nya kerana telah sudi menerima apa adanya walau pun dah kehilangan satu tangan nya.

"Arigatou Sakura..."ujar Sasuke berkata pelan dan dapat didengari Sakura.

"Ehh...anata ade sebut sesuatu ke tadi??"Ujar Sakura mengoda nya..Sasuke pun hanya tersenyum melihat telatah Sakura kerana dia mengetahui Sakura mendengarnya dgn jelas.

"Nakal jugak isteri aku ni"kekeh Sasuke gg ooc di hadapan org yg tertentu sahaja.

"Anata...naruto bagi kau cuti ke...sebab tu ke tetiba nak ajak pergi rumah naruto nanti.."tanya Sakura.sebab lama dia dah tak mengunjungi keluarga tersebut.

Sasuke pun hanya mengangguk kan kepala nya.Sakura pun gembira sampai lupa yg dia tu dah jadi ibu org sebab melompat macam bdk bdk...

"Yes...nanti lepas ni sasuke kun pergi tolong belikan buah tangan ye....aku nak kemas rumah...."Mendengar perkataan Sakura tadi Sasuke menyembur air yg tak sempat ditelan nya itu.

"Sasuke kun!!kenapa ni...??!"tanya Sakura risau kerana takut sang suami nya itu mati tersedak...(sempat pulak ko ni chi)

"Uhuk uhuk!!...ka-kau suruh aku belanja???mana aku reti"baru Sakura faham.dia hanya terkekeh bila mendengar sang suami berkata begitu.

"Ala...sekali sekala tolong aku buat kerja kat rumah ni...Sasuke kun kan sedang cuti..."Ujar Sakura sambil menahan tawa nya melihat telatah sasuke itu..

"Ta-tapi aku..."belum habis Sasuke berckp...Sakura terus meletakkan telujuk jari nya di mulut Sasuke.

"Tak ada tapi tapian faham...nanti aku teman kan kau..."Kalau sang isteri berkata begitu harus la dia menuruti nya...Sasuke menghela nafas nya dlm dlm.

Boruto and the geng

"Mane pulak si boruto ni...dan kenapa ada shikadai,inojin,dan chochou ni...?"Tanya Sarada pada mitsuki.tapi hanya di balas senyum tak masuk akal mitsuki.

"Mungkin boruto nak bagitau sesuatu kot"inojin pula yg menjawab pertanyaan sarada itu.shikadai hanya mengeluh.

"Hahh...mendokusai"shikadai membaringkan diri di bawah pokok yg berdekatan.

uzumaki and uchiha familyWhere stories live. Discover now