"Ehh..boruto...kepala kau dah okey ke..??"tanya sarada yg berlari mendekatinya kerana baru semalam dia melihat boruto terbaring lemah.
"erkk...aku okey je...tengok aku dah ada kat sini ttebasa!!"beritahu boruto meyakinkan sarada uchiha.tak tu tak ckp,sebab pembalut kepala masih bertengker di kepala boruto dan dia tak mengunakan pengikat kepala konoha.
"Tapi...."sarada makin mendekat manakala anak nanadaime makin kebelakang.boruto mengalihkan pandangannya kearah mitsuki dan shikadai yg buat buat tak tahu.
'Ish...buat tak tahu dorang ni...geram nye aku ttebasa!!'desis boruto dlm hati nya.
"Sa-sarada ka-kau dkt sangat"ujar boruto terbata bila sarada makin dekat ngan dia..
"Khikhikhi....comel la kau bila tengok dkat dkat macam ni...mata kau cantik"beritahu sarada dgn jujur.itu membuat anak hokage itu memerah tak bertempat kerana ucapan sarada.
"Ha....hahahaha.ha ha😅"hanya tertawa kaku je yg boruto sangguo keluarkan.
"Shi-shikadai...e-tooo~~a-aku...arghhh sarada no teme...jgn dekat- ttebasa!!"boruto terus jatuh terduduk terus.sarada melihat itu pun terkekeh tutup mulut-menahan tawa-dia.
"Dah...jgn nak paksa diri...pasti ni lari dari rumah..."selidik sarada dan bingo...tepat pada sasaran sarada.boruto hanya mengaru belakang kepalanya yg tidak gatal tu.
"Ma-macam mana kau tau..ttebasa??"tanya boruto pada sarada.lalu sarada menghela nafasnya.
"Hima cari kau...dia pm aku tadi...ni...risau tau dia kat rumah...dah pi balik sana!!"beritahu sarada sambil menarik tangan boruto untuk berdiri.shikadai pun mengeluh melihat kelakuan kawan dia ini.
"Mendokusai naa..."keluh shikadai lalu mendekati boruto terus menepuk bahu kawan nya dari kecil...
"Boruto,sembuhkan diri kau dulu,mungkin hokage sekarang serabut kat pejabat dia....sebab aku tengok tou san aku asyik mengeluh je kat rumah sebab hokage sama telefon dia"beritahu shikadai.boruto hanya mampu membalas dgn cengiran khas uzumakinya itu.
"Dah...jom aku hantar kau...suhu kau belum membaik...ape...kau belum makan ubat sebenarnya!??"boruto hanya mampu menundukkan kepalanya.sarada menghela nafas nya entah ke berapa dah.
Sarada memegang tangan boruto yg terasa panas sedikit itu mengheret dia balik rumah.muka boruto sekarang blushing teruk dah sebab sarada.
'Ke-kenapa ni...ttebasa!!'desis nya sambil memegang dada yg terasa degupan yg sangat cepat.mukanya sangat merah.nasib dia dlm keadaan sakit kalau tak kantoi dah muka dia tu.
Kediaman uzumaki
"Bibi hinata...himawari...."panggil sarada sambil mengetuk pintu rumah.bila pintu terbuka sarada melihat hima macam baru habis mencari sesuatu.
"Nii chan!!mama...nii chan dah balik!!"jerit hima pada hinata.dgn bergegas hinata berlari kearah boruto lalu memeluknya.tak lama kemudian naruto pun balik tergesa gesa dgn wajah panik.
"bo-boruto!!!"naruto menarik nafas dalam dalam laluberlari memeluk anak kesayangan nya itu.
"Mana kau pergi hahh...kamu sakit tahu tak!!!aliran cakra kau dah la tak stabil seka...ehh...kenapa dgn kau??"tanya naruto mensyaki sesuatu ada yg tak kena dgn boruto.
'Macam ada sesuatu yg tak kena ni'desis naruto dlm hati nya.boruto pun ditarik hima masuk bilik nya terus.
Sarada pun menunduk kpd naruto dan hinata untuk pergi ke tempat yg lain.tundukan pun dibalas oleh hinata.
"arigatou na sarada chan..."ujar hinata sambil memasang senyum tulus bak malaikat.sarada pun membalas senyuman itu
"Emm...doushimashite(?)"lalu sarada keluar dari kediaman uzumaki itu.
YOU ARE READING
uzumaki and uchiha family
Humormengisahkan telatah keluarga uzumaki dan uchiha dan kawan kawan.... Ada borusara disini❤ character by MK sensei... cuma meminjam...😇