government

3 0 0
                                    

government: government is the third element of the state. there can be no state without government. government is the working agency of the state. it is the political organization of the state.

•according to C.F. Strong, in order to make and enforce laws the state must have supreme authority. this is called the government.

•government is that agency which steers the ship of the state. without government, state will be directionless.

•here the form of government does not matter. it could be presidential system, one party rule or even dictatorship, there has to be a government.

•in other words, government is nothing but the implementing arm of state. government is that system through which state expresses its will. the government makes law, punishes law breakers, promotes welfare of people.

Засгийн газар: Засгийн газар нь улсын гурав дахь элемент юм. Төрийн ямар ч төр байж болохгүй. Засгийн газар бол төрийн агентлаг юм. Энэ нь төрийн улс төрийн байгууллага мөн.

C.F. Хүчтэй, хуулийг хэрэгжүүлэх, хэрэгжүүлэхийн тулд төр засаг дээд эрх мэдэлтэй байх ёстой. Үүнийг засгийн газар гэж нэрлэдэг.

Засгийн газар бол усан онгоцыг жолоодож буй агентлаг юм. Засгийн газаргүйгээр төр нь чиглүүлшгүй байх болно.

Энд засгийн газрын хэлбэр нь хамаагүй. Ерєнхийлєгчийн засаглал, нэг намын захиргаа, тэр ÷ байтугай дарангуйлал байж болох талтай.Өөрөөр хэлбэл, засгийн газар төрийн хэрэгжүүлдэг гарцаагүй юм. Засгийн газар нь төрийн хүсэл зоригоо илэрхийлэх систем юм. Засгийн газар хууль тогтоох, хууль зөрчигчдийг шийтгэх, ард түмний сайн сайхныг дэмжинэ.

3.the state and its elementsWhere stories live. Discover now