Çirkin Kız'ın mektubu :
Bir varmış, bir yokmuş Uğur.
Arkadaşlarıyla iyi geçinemeyen daha doğrusu arkadaşı olmayan bir kız varmış. Bu kız dereleri, tepeleri aşmış, samanlıkta iğne aramış. Derdine derman bulmak için Kaf Dağını aşıp hekim aramış. Yerin yedi kat dibinden göğün yedi kat üstünü aramış. Tilkiler dağda koşarken, koyunlar otlanırken bu kız toprağa mezar kazmış.
Kervanlar çölleri aşıp,köylerine geldiklerinde kızları koşup beyaz ipek elbiseler alırlarmış. Kendi yaşında kızlar telli duvaklı gelin olurlarmış. Bizim kız ise zehirli elmayı yermiş. Her gün bu elmadan bir ısırık aldıkça acısı artmış.
Sancısı devam etmiş,geceleri yatağına yattığında gözleri yanmış.
Güzel olmayı dilemiş ve olmuş. Güzel olmuş ama içi çirkinleşmiş. Tanrı onu böyle cezalandırmış. O kız bir masal kaçkınıymış, her kitabın altından çıkar öğütler verirmiş. Ancak kendisine asla öğüt verememiş.
Parmakla gösterilen iyi yürekli bir kızmış ama ayın göğe konuk olduğu belirsiz bir gece de güzel olmak istemiş. Dünyalar güzeli olmak istemiş ve olmuş.
Kaf Dağlarına bakarmış sabahları, bakmayı bırakmış.
Yardım edermiş, yardım etmeyi unutmuş.
Gezginler mi alıp götürmüş iyi kalbini kimse bilmez.
Derde derman aramak dünyanın en büyük hatasıdır derler. Zorlu yolları borçla aşmak,imkansızdır derler.
Kız ve yüreği ölmüş.
Güzelliği kalmış.
Ama bir sabaha karşı kız çok susamış ve dereye gitmiş. Su içmiş, yüzünü yıkamış. Ertesi sabah aynaya baktığında tüm güzelliğinin gittiğini görmüş. Görmez olaymış çünkü ölmek istemiş.
*
Benim hikayem böyle Uğur, masaldan ve hayalden ibaret. Yüzyıllarca yaşasam bile hep bu hikayeyi yaşayacağım. Sürekli geri sar tuşuna basılan bir video gibi, her şeyi tekrar tekrar yaşayacağım.
Annemin ve babamın ölümünü izleyeceğim. Arkadaşlarımı saçma bir sebepten kaybedeceğimi izleyeceğim.
Benden tiksinmeni anlıyorum çünkü ben her halimle çirkinim. İçim bile çirkin. Kalbim küf tutmuş, yüzüm pislik.
İstediğini söyle Uğur, yazılarınla beni yıpratamazsın.
**** ***
Gözlerimden yaşlar akarak mektubu katladım ve evinin bahçesine girdim.O bahçedeydi.Sessizce yanına yaklaştım,şapkamı aşağıya doğru indirip başımı eğdim.Mektubu ona verdim ve koşarak uçurum kenarına gittim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ruhi Çirkinlikler
Short StoryBu artık rüya değil bir kabustu. Geceleri uyutmayan bazen de uyandırmayan işkenceydi. Kara bulut gibi çökmüştü hayatıma. Ne kadar kaçarsam kaçayım, istersem öleyim yine peşimde olacaktı. •2018 Çirkin Kız adlı kitapla aynıdır, ismi ve cismi düzenlen...