⠀
⠀⠀𝘥𝘦𝘢𝘳 𝘺𝘶𝘫𝘪,
⠀
⠀𝘪 𝘩𝘰𝘱𝘦 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘰𝘯𝘭𝘺 𝘳𝘢𝘤𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘶𝘳 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵𝘴 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘵𝘰 𝘥𝘰, 𝘪𝘴 𝘵𝘰 𝘮𝘦𝘦𝘵 𝘦𝘢𝘤𝘩 𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳. 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵 𝘪𝘴 𝘯𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘪𝘯 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘦𝘵𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘰𝘧 𝘢𝘯𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳, 𝘢𝘯𝘥 𝘯𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘣𝘦.𝘪 𝘴𝘢𝘺 𝘺𝘰𝘶 𝘮𝘢𝘬𝘦 𝘮𝘺 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵 𝘳𝘢𝘤𝘦 𝘢𝘯 𝘢𝘸𝘧𝘶𝘭 𝘭𝘰𝘵, 𝘥𝘰𝘯'𝘵 𝘪? 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘺𝘰𝘶 𝘵𝘢𝘬𝘦 𝘮𝘺 𝘣𝘳𝘦𝘢𝘵𝘩 𝘢𝘸𝘢𝘺, 𝘭𝘦𝘢𝘷𝘦 𝘮𝘦 𝘴𝘱𝘦𝘦𝘤𝘩𝘭𝘦𝘴𝘴, 𝘮𝘢𝘬𝘦 𝘮𝘺 𝘩𝘢𝘯𝘥𝘴 𝘴𝘩𝘢𝘬𝘦...𝘪 𝘥𝘰𝘯'𝘵 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘩𝘰𝘸 𝘵𝘰 𝘥𝘦𝘴𝘤𝘳𝘪𝘣𝘦 𝘸𝘩𝘢𝘵 𝘺𝘰𝘶 𝘮𝘢𝘬𝘦 𝘮𝘦 𝘧𝘦𝘦𝘭 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘵𝘩𝘦 𝘵𝘦𝘤𝘩𝘯𝘪𝘤𝘢𝘭𝘪𝘵𝘪𝘦𝘴 𝘴𝘸𝘪𝘳𝘭𝘪𝘯𝘨 𝘢𝘳𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘪𝘯 𝘮𝘺 𝘮𝘪𝘯𝘥 𝘣𝘶𝘵 𝘪'𝘭𝘭 𝘵𝘳𝘺 𝘮𝘺 𝘣𝘦𝘴𝘵 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘸𝘢𝘺 𝘪 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘩𝘰𝘸; 𝘣𝘺 𝘭𝘦𝘵𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘮𝘺 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵 𝘵𝘢𝘬𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘸𝘩𝘦𝘦𝘭.
𝘴𝘰𝘮𝘦𝘵𝘪𝘮𝘦𝘴 𝘪 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬 𝘢𝘣𝘰𝘶𝘵 𝘭𝘢𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘪𝘯 𝘣𝘦𝘥 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶, 𝘥𝘢𝘺 𝘰𝘳 𝘯𝘪𝘨𝘩𝘵, 𝘺𝘰𝘶𝘯𝘨𝘦𝘳 𝘰𝘳 𝘰𝘭𝘥𝘦𝘳, 𝘨𝘪𝘷𝘪𝘯𝘨 𝘬𝘪𝘴𝘴𝘦𝘴 𝘵𝘰 𝘢 𝘸𝘰𝘳𝘬 𝘰𝘧 𝘢𝘳𝘵 𝘢𝘯𝘥 𝘴𝘭𝘦𝘦𝘱𝘪𝘯𝘨 𝘯𝘦𝘹𝘵 𝘵𝘰 𝘢 𝘮𝘢𝘴𝘵𝘦𝘳𝘱𝘪𝘦𝘤𝘦. 𝘪 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬 𝘢𝘣𝘰𝘶𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘵𝘪𝘮𝘦𝘴 𝘪 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘭𝘪𝘴𝘵𝘦𝘯𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘣𝘳𝘦𝘢𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨 𝘢𝘴 𝘪'𝘷𝘦 𝘧𝘢𝘭𝘭𝘦𝘯 𝘢𝘴𝘭𝘦𝘦𝘱 𝘢𝘯𝘥 𝘪 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬 𝘢𝘣𝘰𝘶𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘵𝘪𝘮𝘦𝘴 𝘪'𝘷𝘦 𝘵𝘢𝘭𝘬𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘺𝘰𝘶 𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘴𝘰 𝘲𝘶𝘪𝘦𝘵𝘭𝘺 𝘶𝘯𝘵𝘪𝘭 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘦𝘺𝘦𝘴 𝘧𝘭𝘶𝘵𝘵𝘦𝘳𝘦𝘥 𝘰𝘱𝘦𝘯 𝘢𝘯𝘥 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘴𝘰𝘧𝘵 𝘴𝘯𝘰𝘳𝘦𝘴 𝘤𝘢𝘮𝘦 𝘵𝘰 𝘢 𝘴𝘵𝘰𝘱 𝘢𝘯𝘥 𝘵𝘩𝘦𝘳𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘸𝘦𝘳𝘦...𝘢𝘸𝘢𝘬𝘦. 𝘪 𝘸𝘢𝘯𝘵 𝘵𝘰 𝘴𝘩𝘢𝘳𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘰𝘴𝘵 𝘷𝘶𝘭𝘯𝘦𝘳𝘢𝘣𝘭𝘦 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘴 𝘰𝘧 𝘮𝘦 𝘵𝘰 𝘺𝘰𝘶, 𝘵𝘩𝘦 𝘱𝘭𝘢𝘤𝘦𝘴 𝘪 𝘩𝘢𝘥𝘯'𝘵 𝘥𝘢𝘳𝘦 𝘭𝘰𝘰𝘬𝘦𝘥 𝘢𝘵 𝘰𝘯 𝘮𝘺 𝘰𝘸𝘯 𝘢𝘯𝘥 𝘵𝘩𝘦 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘴 𝘰𝘧 𝘮𝘦 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘮𝘢𝘺 𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘵𝘰 𝘭𝘰𝘰𝘬 𝘢𝘸𝘢𝘺. 𝘵𝘳𝘶𝘵𝘩𝘧𝘶𝘭𝘭𝘺, 𝘪 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘴𝘱𝘦𝘯𝘵 𝘢 𝘭𝘰𝘯𝘨 𝘵𝘪𝘮𝘦 𝘣𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘴𝘤𝘢𝘳𝘦𝘥 𝘰𝘧 𝘣𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘭𝘰𝘷𝘦𝘥 𝘧𝘰𝘳 𝘸𝘩𝘰 𝘪 𝘢𝘮 𝘢𝘭𝘵𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩 𝘪 𝘬𝘯𝘰𝘸 𝘪 𝘢𝘮 𝘢𝘭𝘸𝘢𝘺𝘴 𝘭𝘰𝘷𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳𝘴 𝘧𝘰𝘳 𝘸𝘩𝘰 𝘪 𝘢𝘮, 𝘪 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘯𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘦𝘹𝘱𝘦𝘳𝘪𝘦𝘯𝘤𝘦𝘥 𝘵𝘩𝘦 𝘱𝘶𝘳𝘦 𝘢𝘥𝘰𝘳𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯, 𝘢𝘧𝘧𝘦𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯, 𝘢𝘯𝘥 𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘴𝘩𝘰𝘸𝘯 𝘮𝘦 𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘵𝘪𝘮𝘦 𝘢𝘯𝘥 𝘪𝘵 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘴 𝘮𝘦 𝘧𝘦𝘦𝘭 𝘴𝘰 𝘭𝘶𝘤𝘬𝘺. 𝘪𝘵 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘴 𝘮𝘦 𝘣𝘦𝘭𝘪𝘦𝘷𝘦 𝘪𝘯 𝘸𝘦𝘭𝘭 𝘸𝘪𝘴𝘩𝘪𝘯𝘨, 𝘱𝘳𝘢𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘶𝘱𝘰𝘯 𝘴𝘦𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘴𝘩𝘰𝘰𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘴𝘵𝘢𝘳𝘴, 𝘣𝘦𝘨𝘨𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘰 𝘢 𝘶𝘯𝘪𝘷𝘦𝘳𝘴𝘦 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘭𝘪𝘴𝘵𝘦𝘯𝘴.
𝘢𝘴 𝘪 𝘸𝘳𝘪𝘵𝘦 𝘵𝘩𝘪𝘴, 𝘪 𝘮𝘪𝘴𝘴 𝘺𝘰𝘶 𝘲𝘶𝘪𝘵𝘦 𝘥𝘦𝘢𝘳𝘭𝘺 𝘸𝘩𝘪𝘭𝘦 𝘺𝘰𝘶 𝘢𝘳𝘦 𝘰𝘯 𝘢 𝘵𝘳𝘪𝘱! 𝘪 𝘵𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩𝘵 𝘪 𝘸𝘰𝘶𝘭𝘥𝘯'𝘵 𝘮𝘪𝘴𝘴 𝘺𝘰𝘶, 𝘯𝘰𝘵 𝘣𝘦𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦 𝘪 𝘥𝘰𝘯'𝘵 𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘺𝘰𝘶, 𝘣𝘶𝘵 𝘣𝘦𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦 𝘪 𝘶𝘴𝘶𝘢𝘭𝘭𝘺 𝘥𝘰𝘯'𝘵...𝘮𝘪𝘴𝘴 𝘱𝘦𝘰𝘱𝘭𝘦. 𝘪 𝘵𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩𝘵 𝘪 𝘤𝘰𝘶𝘭𝘥 𝘣𝘦 𝘴𝘵𝘳𝘰𝘯𝘨 𝘢𝘯𝘥 𝘣𝘦 𝘩𝘢𝘱𝘱𝘺 𝘶𝘯𝘵𝘪𝘭 𝘦𝘢𝘤𝘩 𝘵𝘪𝘮𝘦 𝘸𝘦 𝘨𝘰𝘵 𝘵𝘰 𝘵𝘢𝘭𝘬, 𝘣𝘶𝘵 𝘭𝘰-𝘢𝘯𝘥-𝘣𝘦𝘩𝘰𝘭𝘥! 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘥𝘶𝘭𝘭 𝘢𝘤𝘩𝘦 𝘪𝘯 𝘮𝘺 𝘤𝘩𝘦𝘴𝘵 𝘢𝘯𝘥 𝘴𝘵𝘰𝘮𝘢𝘤𝘩 𝘢𝘯𝘥 𝘪𝘮𝘱𝘢𝘵𝘪𝘦𝘯𝘵 𝘬𝘪𝘤𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘧 𝘮𝘺 𝘧𝘦𝘦𝘵 𝘢𝘴 𝘪 𝘸𝘢𝘵𝘤𝘩𝘦𝘥 𝘵𝘩𝘦 𝘩𝘰𝘶𝘳𝘴 𝘵𝘪𝘤𝘬 𝘢𝘸𝘢𝘺 𝘸𝘢𝘪𝘵𝘪𝘯𝘨 𝘧𝘰𝘳 𝘺𝘰𝘶 𝘵𝘰 𝘤𝘰𝘮𝘦 𝘣𝘢𝘤𝘬 𝘢𝘳𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘵𝘦𝘭𝘭 𝘵𝘢𝘭𝘦 𝘴𝘪𝘨𝘯𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵...𝘪 𝘮𝘪𝘴𝘴 𝘺𝘰𝘶, 𝘢 𝘭𝘰𝘵. 𝘵𝘩𝘰𝘴𝘦 𝘢𝘳𝘦 𝘫𝘶𝘴𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘢𝘵𝘵𝘦𝘳𝘴 𝘰𝘧 𝘮𝘺 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵.
⠀
⠀⠀𝘧𝘰𝘯𝘥𝘭𝘺,
⠀⠀- 𝘩𝘪𝘳𝘰 𝘵𝘴𝘶𝘬𝘪☆
⠀
⠀
YOU ARE READING
- 𝘧𝘰𝘯𝘥.
Poesia⠀ ⠀" ᵗʰᵉ ᵗᵃˢᵗᵉ ᵒᶠ ʸᵒᵘʳ ᶠⁱⁿᵍᵉʳᵗⁱᵖˢ ⁱ ᶜᵃⁿ'ᵗ ᶠᵒʳᵍᵉᵗ ˡⁱᵏᵉ ˡⁱᵏᵉ ᵒⁱˡ ᵖᵃⁱⁿᵗⁱⁿᵍˢ ᵒⁿ ᵗⁱʳᵉᵈ ᶜᵃⁿᵛᵃˢᵉˢ, ᵃ ʰᵒᵒᵏ ˡⁱⁿᵉ ᵃⁿᵈ ˢⁱⁿᵏᵉʳ ˡᵒᵛᵉᵈ ᵇʸ ᵗʰᵉ ᵐᵃˢˢ ᵃⁿᵈ ᵒⁿˡʸ ᵏⁿᵒʷⁿ ᵇʸ ᶠᵉʷ. " ⠀- 𝘧𝘳𝘰𝘮: 𝘮𝘦; 𝘵𝘰: 𝘺𝘰𝘶. ⠀