Lee Jin Ki, terkenal dikenali dengan nama pentas beliau 'Onew', adalah pemimpin SHINee yang memulakan kerjaya pada Mei 2008. Onew memulakan kerjayanya dalam bidang nyanyian apabila dia uji bakat dan akhirnya ditandatangani dengan SM Entertainment kembali pada tahun 2006. Sebagai seorang yang tidak perlu lagi secara peribadi diambil oleh pengasas SM Entertainment, Lee Soo-man, ia menunjukkan potensi selepas memulakan debutnya dalam bidang hiburan lain termasuk menjadi seorang pelakon, penulis lirik, model, dan juga sebuah MC! Tetapi, seperti yang kita mungkin perasan sudah, kehidupan seorang idola K-pop boleh menjadi sukar dan sukar. Terdapat begitu banyak berhala yang berjaya akhirnya membuat debut besar mereka dan berjaya, namun populariti mereka tidak akan sentiasa kekal selama-lamanya apabila khabar angin bermula. Pada tahun 2015, Onew memulakan kerjaya lakonannya dalam dating siri Internet dinamakan terakhir yang paling mudah. Kemudian, pada 2016, beliau telah dipilih sebagai ahli cast untuk drama popular Descandants of the sun, yang diperolehi 2 bilion pemandangan dari iQiyi. Tetapi, tidak lama sebelum pembebasan projek seterusnya pada tahun 2017, Umur Belia 2, Onew dituduh gangguan seksual di kelab dan memutuskan untuk meninggalkan projek itu selepas perbincangan dengan kakitangan pengeluaran persembahan. Tetapi, apa yang berlaku sejak itu? Juga, bagaimana kehidupan Onew sebelum kontroversi itu berlaku? Baca artikel di bawah, dan anda akan mendapati segala-galanya tentang Onew yang anda perlu tahu!
YOU ARE READING
SHINee Onew 🐰
Non-FictionMenjadi Pemimpin dan Ahli Terawal, Mari kita Lihat Lebih Lanjut Tentang SHINee Onew