20

261 19 0
                                    

Selepas habis waktu pendidikan jasmani,murid ii dibenarkan rehat. Jennie mengajak blackpink untuk rehat dulu dan menunggu seventeen di kantin sahaja. Da lapar semua tak fikir. Selesai membeli makanan blackpink bejalan ke arah meja yang selalu mereka duduk untuk makan ketika rehat. Pelajar senior tak ada siapa berani marah.

Jennie:wah lapar gile da aku nie!

Jisoo:hahahaha..kau punya lapar kalah rose yang tak breakfast nie.

Rose:kau diam jisoo aku tengah lapar nie..jangan kacau ketenteraman aku nak makan.

Lisa:uishh rose

Rose:ape? Aku lapar jugak

Lisa:ye la ii. Makan bnyk sikit. Aku tengok kau da kurus ni.

Rose:kurus? Wah tak yah laa aku diet lepas nie!

Lisa:eh aku baru puji sikit.

Jisoo:rose kau taknak maafkan mingyu? Aku bukan ape..walaupun dia buad kau macam macam, ingat dia tu dulu kawan kau jugak.

Rose diam. Malas nak bercakap tentang mingyu. Siapa sahaja boleh terima kawan merangkap crush tuduh maki hamun tampar hina kita? Semua orang tak boleh terima.

Jisoo:rose?

Rose:waste my time nak cakap pasal dia. Jangan cakap pasal dia da! Aku nak makan!

Jisoo:okay ii

Jennie:kau still buad operasi kau?

Rose:operasi ape nie?

Jennie:operasi menjadi hoodie girl pujaan ming..

Rose:aku da lama tak ke taman. Unnie aku selalu ajak borak borak bila aku bosan, so aku malas nak ke taman. Sekian

Jennie:tapi kalau mingyu tau yang..

Dino:whats up gurls!

Balckpink terkejut dengan kehadiran dino dan seventeen disitu. Mingyu pon ade! Rose memberi isyarat agar menyimpan rahsianya daripada mingyu.

Jennie:lambat sampai

Joshua:korang yang tinggalkan kiteorang okay!

Jennie:sebb korang yang lambat! Aku lapar kau tau tak? Rose lagi laa dengan tak breakfast then kene denda lagi.

Mingyu yang tadi hanya senyum manis menjadi kelat. Dia tau yang jennie menyindirnya.

Mingyu :sorry rose aku tak tau kau tak breakfast. Klau aku tau aku tak suh kau buad keje berat.

Rose:klau kau tau mesti kau bagi lagi berat dari tadi kan? Sebb tadi kan kau anggap aku musuh? Penghasut? Sekarang baru nak anggap kawan.

Seungcheol :rose jangan cakap macam tu!

Rose:eh mingyu kau pulak ke hasut dieorang untuk back up kau? Balas dendam ke ape nie?

Mingyu:suka hati kau nak cakap ape rose. Aku try nak amik hati kau balik ni. Kita kawan?

Rose:kau bukan mengaku aku kawan kau pon!

Wonwoo:rose klau kau tak boleh maafkan dia sekurang kurangnya kau jangan menyindir dia boleh tak?

Rose:arghh kau pon sama! Sibuk dengan meanie ship kau!

Wonwoo:eh ii kau nak babitkan meanie ship pulak. Nie nak marah nie!

Rose:fikir aku takut?

Wonwoo:aku tumbuk kau nanti!

Rose:uwekkk aku tak takut dengan kau laa!

BEAUTIFUL LOVE||SEVENTEEN BLACKPINK ✔Where stories live. Discover now