21

243 18 2
                                    

Rose's pov
Aku jalan seorng diri pergi ke supermarket yang dekat dengan rumah aku. Arghhh aku tak suka betul keluar rumah! Ni semua omma yang paksa sebab oppa tak ade dirumah dan unnie sedang mengandung,appa pulak belum pulang. Aku tak tau kenapa aku anti keluar. Klau keluar mesti aku wajib memakai hoodie aku. Tapi sekarang ni tak laa aku nak pakai hoodie. Pergi supermarket pakai hoodie? Lawak ape tuhhh..

Aku jalan ke supermarket sambil mengingati senarai barangan yang dipesan oleh omma. Aku memakai earphone di telinga mendengar lagu boombayah ciptaan group aku sendiri! Hahahhaha bangga sikit! Aku memang minat dengan muzik. Sama jugak dengan member ii aku yang lain.

Sampai sahaja di supermarket, aku mencapai bakul untuk mengisi barang. Aku berjalan ke arah barangan basah dan memilih barangan yang dipesan oleh omma. Selesai di bahagian basah, aku menuju ke bahagian bahan membuat kek. Omma aku nak buat kek untuk minum petang esok katanya. Hmm layankan.

Kemudian aku terus ke kaunter untuk membuat pembayaran . Sampai sahaja di kaunter aku meletakkan barangan itu diatas meja kaunter. Tiba tiba seorang namja datang ke arah kaunter tetapi aku tak dapat melihat mukanya dengan jelas.

Namja: kirakan barang saya dulu. Barang saya sikit je ni..

Rose:eh kau..ikut turn tak boleh ke haah? Aku yang datang dulu so aku laa bayar dulu. Kau tak tau erti sabar ke haah mangkuk? Ish kau ni! Da pulak nak hujan! Aku jalan kaki kau tau tak!

Namja:eh rose! Kau ke? Ingat sape tadi!

Kini baru aku nampak muka namja itu sepenuhnya! Asal nasib aku malang? Asyik Mamat nie je aku jumpa! Arghhhhh

Rose:kira barang saya sekarang.

Makcik kaunter mengira harga barangan yang aku beli. Kemudian dimasukkan barang yang dibeli oleh ke dalam plastik.

Mingyu :eh rajin pulak kau keluar rose?

Rose:suka ati aku laa!

Mingyu :jangan garang ii nnti aku tergoda macam mane?

Rose:jangan kacau aku laa

Mingyu :aku tak kacau kau.. Aku bergurau ngn kau ni

Rose:aku rembat kau ni kang!

Mingyu :gangster gitu...

Aku malas melayan. Selesai membayar aku berlari keluar dari supermarket. Aku lihat langit sudah mendung. Gerimis sudah mula turun. Patut ka aku redah je? Nanti demam macam mane? Ish redah je laa! Gerimis je kot.

Aku redah hujan gerimis sambil membawa barangan yang dibeli. Agak susah jugak nak lari bawa barang barang tu. Hujan semakin lebat. Aku amik kata putus untuk berteduh di bawah pondok kecil di tepi jalan dekat dengan supermarket tadi. Aku meletakkan barang aku beli di lantai lalu aku duduk mencangkung sambil tangan menadah air hujan. Seronok pulak main air hujan ni! Tapi sejuk laa pulak! Aishhh

End rose's pov

Sedang rose leka melihat air hujan yang basah ditangan keciknya itu, mingyu datang dari arah yang sama kemudian duduk mencangkung di seblah rose (media). Rose tidak perasan akan kehadiran mingyu sebab terlalu leka. Mingyu memerhati lagat rose bermain hujan. Kelihatan comel di matanya. Dia melihat tubuh rose yang sedikit basah akibat terkena hujan.

Mingyu mula mendehem. Rose yang leka memain air terhenti dan menoleh melihat siapa disebelahnya. Rose nampak terkejut akan kehadiran mingyu disitu. Mata mereka bertembung. Mingyu menghadiahkan satu senyuman yang manis yang membuatkan semua yeoja cair. Namun rose hanya menjeling lalu menyambung memain air,mungkin kerana hatinya sudah tawar untuk mingyu?

Mingyu:baru aku perasan yang kau ni comel

Rose:hmmm

Rose malas mahu melayan mingyu. Dia tetap dengan pendiriannya untuk menjauhi diri dengan mingyu.

Mingyu:kau pernah cakap dengan aku kan dulu yang kau ade crush?nak aku tolong kau dapatkan dia untuk kau sebagai tebus akan kesalahan aku.

Hati mingyu agak sakit sedikit bila dia bercakap begitu. Tak tau kenapa dia rasa sesuatu bila bersama rose sejak mereka berbaik.eh sejak mingyu baik dengan rose.

Rose terdiam. Dia tak mampu nak kata apa apa sebab orang itu ialah mingyu. Dia mahu melupakan hal ini. Hati dia sudah tawar dengan perbuatan  kejam mingyu  yang  pernah dibuat .

Rose: aku tak berminat

Mingyu:kene minat jugak sebab aku nak tolong kau ni!

Rose:aku da tawar hati dengan dia. Jangan kacau aku lagi mingyu.

Mingyu:cepatnya kau give up

Rose:kau jangan masuk campur boleh? Da laa mingyu,aku penat laa. Kau anggap je laa aku dengan kau tak kenal. Kau bukan pernah anggap aku kawan. Aku tak nak benda yang sama jadi balik.

Mingyu: benda da lepas jangan la  kau fikir.kau still tak maafkan aku ke?

Rose tersenyum sinis.

Rose:lepas ape yang kau da buad?kau burukkan kan nama aku sebagai pengawas kat sekolah tu.

Mingyu: aku betul ii mintak maaf

Rose:jangan cakap dengan aku lagi.

Rose bangkit dari mencangkung lalu mengambil barangnya . Dia meredah hujan lebat tanpa mempedulikan jeritan mingyu. Mingyu mengeluh. Tapi mingyu bukan orang yang mudah putus asa. Selagi ada jalan,selagi tu dia akan mencuba.

____________________________________

PLEDIA HIGH SCHOOL

Rose datang awal ke sekolah. Hari ni dia bertugas membersihkan kelas. Sampai di kelas , Rose melihat keadaan kelas tersangatlah teruk.  Meja tunggang terbalik , lantai bersampah dan tingkap berhabuk. Rose mengeluh lemah. Nampaknya hari ni tugasannya terlalu banyak.

Rose memulakan tugasannya. Dia menyusun meja mengikut aturan. Kemudian dia menyapu sampah yang bertaburan. Selesai menyapu sampah, dia menarik kerusi ke arah tingkap untuk memudahkan dia mengelap tingkap yang sedikit tinggi itu.

Sedang Rose  leka mengelap tingkap sambil mendengar lagu , bagaimana dia tersalah langkah dan dia jatuh namun ada tangan yang menahan badannya daripada jatuh ke lantai. Rose memandang ke arah orang yang menahan badannya itu. Rose terkaku bila matanya bertembung dengan mata mingyu! Kedua dua mereka kaku tapi masih berkeadaan seperti tadi.

Jeonghan: Guyss! Tutup mata Dino sekarang!

Seventeen cepat cepat cuba hendak menutup mata maknae mereka. Rose dan Mingyu baru tersedar dan Mingyu menarik tangannya daripada menahan badan Rose. Mereka berkeadaan selamba. Rose sudah menyambung mengelap tingkap manakala mingyu menggaru tengkuknya yang tidak gatal. Mungkin malu?

Dino: alaaa dino baru nak tengok mingyu hyung dengan unnie sweet sweet

Joshua: maaf budak bawah umur tak boleh tengok . Sekian terima kasih.

Jennie: apa korang buat tadi haaah?

Rose: aku lap tingkap la. Tak nampak ke?

Lisa: ye ke? Bukan kau dengan mingyu......

Mingyu&Rose: mane ada!

Wonwoo: Mingyu! Sampai hati buat wonu macam ni!

Mingyu: apa korang ni..

Seungcheol: malu malu tapi mahu~

Woozi: auummm

Hoshi: auuuuwwww

Rose: kelas ke zoo? Boleh senyap?

Rose melemparkan kain yang digunakan untuk mengelap tingkap ke meja. Dia menjeling Mingyu sebelum beredar keluar dari kelas.

Mingyu: nampak sangat dia tak suka korang kaitkan aku dengan dia.

Jisoo: try lagi !

Seventeen: fighting!







Hi guysss! Sorry sebab hiatus terlalu lama and don't forget to vote and comment!

BEAUTIFUL LOVE||SEVENTEEN BLACKPINK ✔Where stories live. Discover now