Astroloji Bilim Dalı Mıdır?

703 25 3
                                    

   Bilinen en eski araştırma dalı olsa da Astroloji tam bir anlamı ile bir bilim dalı  sayılmaz. Anlamı Yunanca'daki astro (gök, gökyüzü) ve logos ( bilmek, bilim) kelimelerinden geçmektedir.

   Anlamı her ne kadar bilim dalı diye haykırsa da astroloji tam bir bilim dalı sayılmaz. Bunun sebebi ise günümüz bilimi tarafından hiç bir bilimsel açıklama yapılamaması.

   Astrolojinin varolduğunu ise kutsal kitaplardan anlaşılıyor. Hatta Kur'an'da “Biz gökteki ve yerleri birbirine etki edecek şekilde yarattık” diye geçen ayetinden anlaşılabilir.

   Hatta eski zamanlarda bazı âlimler burçların özelliklerini eski zamanlarda kendi burç sistemlerini oluşturmuştur. Ve şimdiki sistemlerden daha detaylı burçlar da oluşturulmuştur. Hatta fiziksel özellikler ve doğacak bebeklerin yüz hatlarını da bulan vardır. Yapılanlar sadece bunlar da değil. Yıldızlara bakılarak bir kişinin ölüm tarihi bile bulunabiliyordu.

   Bu kaynaklara bakılarak astroloji diye bir araştırma dalının olduğu söylenebilir.

   Ama bir şeyler daha eklemek isterim ki, çünkü astroloji ile ilgili yalanlar da vardır.
Bunlardan biri astrolojinin geleceği bilebilecek olması. Bu katiyyen yalandır. Geleceği sadece Allah görebilir. Astroloji ise neler yapsak bunun bugün daha uygun olacağını anlatır. Bir yalan daha vardır, o ise her bir burcun bir cin kabilesi olduğudur. Bu da bir yalandır ve sadece astrolojiyi kötülemek için söylenmiştir.

Burçlar ve Astroloji Hakkında Her Şey Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin