Satu

210 9 0
                                    

"Papa tak balik malam ni " aku membaca kepingan kertas yang ditampal pada peti ais."whatever" kataku sambil menggumpal kertas dan mencampakkan kedalam tong sampah ."babe" suara lembut memanggilku membuat ku menoleh hampir terlupa pulak dengan jane yang dari tadi tidur nyenyak .Pada mulanya aku nak keluar dulu sebelum dia bangun tapi dah terbangun pulak ."leceh " aku mengeluh lalu mengangkat kening membuat isyarat "apa". " apahal ?" Ujarnya sambil mengambil rokok dan mula menyalakan disebelahku."janganla terbakar rumah i gi luar la " jane hanya mencebik lalu meletak kan semula kotak rokok yang sudah tinggal separuh.
"Hanta i balik"
"I nak keluar jumpa kawan pergi ah sendiri bawak kereta u "
"Semalam u ambik i kan mana i bawak kereta pulak "
"Cab"
"Bullshit"
"Nanti kunci pintu bye" ujarku terus menghidupkan enjin kereta .aku mengangkat tangan kepada jane yang sudah sedia nak menyumpah nyumpah aku di hadapan pintu.sebernarnya memang boleh je aku nak hanta dia tapi aku malas nak menghadap muka perempuan seorang ni lama lama.Jane bukan orang pertama aku layan macam tu ."one night stand " yas thats me .

•••••
"Awek mana ?" Jhope menegur dengan muka yang tersenyum senyum macam kerang busuk .Dia memang macam tu nampak je innocent tapi perangai jahanam ."pehal bro?" Soal taehyung sebaik aku mengambil tempat disebelahnya.Taehyung adalah antara yang paling memahami ku kalau nak dibandingkan dengan mangkuk mangkuk ni semua."kau ni lepas dapat je badmood dah kenapa ? Jana is good ok on bed " "jana otak lu jane la .jungkook memandang hairan kearah ku. "Biasa je " aku sekadar mengangkat bahu."nak best cari ori la weh " ujar jimin yang muncul entah dari mana ."kau nak?"jimin menyiku lengan ku ."tapi yang ni yang paling aku sayang kau jaga elok elok jangan sampai koyak nak pakai lama ni ""eh pakcik dah jumpa calon bini ke " " bangang la kau kalau bini memang tak la aku nak bagi korang rasa bodoh " "kedekut" jimin menjelir lidah sambil menggenggam penumbuk dan mengacuh ke arah jungkook.

Peluang kedua {NAMJOON X JIHYO}Where stories live. Discover now