"Tae mana? " soalku pada jungkook yang baru melangkah masuk ke kelas."sakit" balasnya ringkas .susuk tubuh yang kami kenali menghampiri dengan mata tercari cari sesuatu ."tae mana ?" Soalnya .sekali lagi jungkook perlu menjawab pertanyaan yang sama ."sakit ". Mukanya merubah cemas macam isteri hilang suami."chill dude" yoongi bersuara dengan mata melihat fya atas bawah."nanti balik i bawak u jumpa dia "ujar jungkook sebelum terpaksa menamatkan perbualan setelah kelibat puan seng masuk ke dalam kelas.
~~~••••••~~~~~
Suasana di dalam kereta senyap sunyi .yoongi dibelakang sudah pon terlelap .itula pon hobinya kalau ada masa terluang sikit tidur ."so what's going on between u guys " jungkook memecah kesunyian.Aku dibelakang juga masih menanti jawapan fya.Fya bukanlah gadis special macam rosie i mean dia tak popular dan hot macam rosie."nothing pon why" mendengar jawapan nya itu aku bersandar kebelkang kembali."chezz " sambil mengukir senyuman yang tersirat seribu makna ."Masuk la dia ada dalam bilik"jungkook membuka pintu hadapan memberi ruang kepada fya untuk masuk."is he ok?" Ujarku risau juga apabila mendengar taehyung sakit."i got this dont worry dude" ujar jungkook menuju ke dapur .aku turun semula ke bawah selepas selesai menukar baju kepada tshirt putih dan seluar pendek.Aku terlihat sesuatu di atas meja kelihatan seperti cream .belum sempat aku membaca habis jungkook datang dan merampasnya ."Taehyung ?" "Ya dia suruh aku beli tadi" "dia sakit apa?" "Well idk aku belikan je .k aku nak pergi pass kat dia jap" ujarnya sambil menghilangkan diri .
Jungkook pov
"Babe opss "aku tak jadi nak masuk lepas melihat tae dan fya sedang bercium.taehyung menoleh tangannya masih di leher fya.Aku melemparkannya senyum sinis.Dia kelihatan annoyed ."ubat "ujarku sambil menayangkan plastik putih yang dipegang.Taehyung duduk tegak semula dan memandang aku untuk beberapa saat sebelum menyuruh fya mengambil plastik ditangan jungkook."uh i buatkan untuk dia nanti "ujarku sambil memandang taehyung.fya menoleh ke arah taehyung keliru."i mean i bagi dia makan ubat nanti you guys enjoy"sengaja aku kuatkan perkataan makan .Aku duduk di atas sofa bertentangan dengan yoongi yang sedang tidur .Selang beberpa minit kemudian fya keluar dari bilik dan merenung ku dari belakang.Aku sedar dia berada di situ tetapi membiarkan sahaja ."jungkook tae nak cakap dengan you"ujarnya perlahan pandangan nya dialihkan tidak mahu memandangku.Dia berjalan terus menuju ke pintu ."babe wait "aku berlari anak ke arahnya dan mencium dahinya.Dia agak terkejut dengan ku sebelum menolak ku kebelakang."dont call me that" marah nya sebelum terus keluar."uu"Aku menuju pula ke bilik taehyung sebelum membuka pintu dan duduk di katil sebelahnya .Mukanya kelihatan runsing."why ?" Ujarku .Dia memandangku tajam .Aku memusingkan badannya untuk meletakkan ubat.Taehyung yang terkejut meronta sedikit."duduklah diam diam nanti lagi sakit" bahagian yang sakit aku sapukan ubat sebelum duduk kembali disebelahnya."Dont touch her jungkook" ujar taehyung dengan muka dipusing ke kanan membelakangkan aku disebelah kirinya."asal you dah fall for her ke "tanya ku dengan nada sarkastik.Taehyung membalikkan badannya perlahan lahan memandangku sebelum memejamkan mata nya rapat barangkali menahan air mata ."kalau kau nak menyakitkan hati keluar je la sakit ni pon belum hilang lagi" nadanya lebih kepada kecewa.aku mengeluh .rambutnya aku usap badanku dibongkokkan sedikit untuk mencium kepalanya namun dengan pantas dia mengelak dan mengiring ke kanan.Aku mengalah lalu bangkit untuk keluar.Sejujurnya bergaduh dengan siapa siapa walaupun ibu bapa aku sendiri takkan effect pada emosi ku cuma kalau taehyung ni kes lain sikit.aku pon tak pasti kenapa.
YOU ARE READING
Peluang kedua {NAMJOON X JIHYO}
FanfictionBangtwice (sis sangat bangga dengan mereka laa ) NAMJOON X JIHYO Namjoon- watak utama Bts - as bts Jihyo-watak utama Twice -jihyo bestfriend Rosie -perempuan takguna aka slut bitch etc (ain't rose blackpink) (GO AWAY HATERS ) -MATURED CONTAIN �...