الفصل الخامس: مشاعر جديده.

14.1K 336 19
                                    

ڤووت قبل القراءة ❤.

#الفصل_الخامس.
#امتلكتني_ولم_اعرف.
#ميرا_جبر.

*********************

رائحة القهوه التي تحبها ابتلعت ما وضع داخل فمها لم تستطيع ان تقاوم اكثر من ذلك انه التشيز كيك بالفراولة الذي تعشقه تتبعت الرائحه وتقطم بعض التشيز كيك حتي اتصدمت بـ ماء بارده .

_ اااااه يـ مااااماااااا.

صرخت بها كارلا وهي تجفف وجهها وتحاول ان تري من فعل ذلك فيها... نظرت امامها وجدت من جلس على الارض من شدة ضحكه ومحاوط باطنه بـ ذراعيه على ملامحها و تتبعها القهوه و لطافتها وهي متزمره.
كارلا: مااااااالك ايه الا انت عملته دا .

هرول مالك عندما وجدها تقترب منه حتي تضربه ونزل على السلالم وهي تجري وراءه وتتوعد له ان تلقنه درساً لن ينساه.

زقف بـ منتصف الدرج وهي اعلاه ثم وضع يديه على خصره واخرج لسانه لها هاتف : مش هتعرفي تمسكيني اصلا.

هرول سريعاً عندما جدها تنزل مسرعه و وجهها اشتد احمراره من كثرت غضبها... استيقظ حسن و مروه على اصواتهم المرتفعه ونزلو لهم مسرعين.

هتف حسن بـ قلق: ايه ف ايه .
مروه: ايه الدوشه دي ايه الحصل .
نظرو باندهاش الي مالك .

حسن ومروه: ماالك انت جيت امتي.

مالك: الحقيني الاول يا ماما وبعدين هقولك.

ظلت كارلا تجري وراءه و هي ممسكه بـ المزهريه التي وجدتها على الطاوله بـ منتصف البهو قائله: والله ما انا سيباك انا تعمل معايا كدا.

اقترب مالك من مروه ثم وقف ورائها يحتمي بها قائل: عملت ايه يعني؟... وحشتيني اعمل ايه يعني مقدرتش استني لما تصحي قومت صحيتك.

التفتت له مروه معاتبه اياه: بردو يا مالك مش هتكبر ابدا... دا كنت لسه بقول مالك كبر و هخطب له .

وقف مالك بـ جديه ثم امسك يد والدته وقبلها قائل: اوعي ترجعي فى كلامك... انا كبرت وعقلت يـ ست الحبايب.

هتف حسن وهو يحاوط كتف كارلا بـ ذراعه : طب خلاص اهدو دلوقتي... انت مش قولتلي هتيجي بكرا.

مالك: اه بس خلصت بدري حجزت وجيت بسرعه.

ذهب مالك الي والده يحتضنه ثم اتجه الي كارلا وحضنها ثم قبل رأسها قائل: وحشتيني يـ رولا كل دا تسافري ومعتيش تسألي ولا كنتي بتفكري حتي تيجي اجازه .

امتلكتني ولم اعرف   لـ " ميرا جبر "  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن