Chapter 1

1.2K 64 0
                                    

Pada suatu hari di dunia neko, (n/a) dan adik beradiknya sedang bermain sorok - sorok di dalam istana... (n/a) menyorok di ruang bawah istana... Semasa (n/a) menyorok dia ternampak pintu kecil di sebelahnya... (n/a) memasuki pintu tersebut untuk bersembunyi... Tiba - tiba....

Di bumi...

Gempa sedang menolong Tok Aba dan Ochobot di kedai manakala kembar Boboiboy yang lain sedang menyiapkan kerja sekolah bersama Yaya, Ying, Fang dan Gopal.

Ketika Hali menyapu sampah di belakang kedai Tok Aba, satu cahaya keluar dari belakang kedai Tok Aba.
Tiba - tiba keluar seorang perempuan yang cantik dan ayu. Hali berjalan kearah perempuan tersebut dan bertanya :

Hali : Awak siapa?

(n/a) : Saya puteri (n/a). Awak boleh panggil saya (n/a). Saya dari dunia neko...

Hali : Macam mana (n/a) boleh sampai ke sini?

(n/a) : Semasa saya bermain sorok - sorok, saya terjumpa sebuah pintu dan saya masuk ke pintu tersebut untuk bersembunyi.

Hali : Yeke awak seorang neko?

(n/a) : Yelah... Tak percaya? (Membuka jaket dan menunujukkan telinga dan ekornya)

Hali : *renung *comelnya dia (dalam hati)*

(n/a) POV

Dia kata aku comel... Muka aku nak merah, baik aku pergi dari sini.. Aku berjalan ke arah depan kedai... Hali masih lagi kaku di belakang kedai. Aku ditegur oleh seorang pakcik tua. Dia berkata namanya Tok Aba. Dia mengajakku duduk di kedainya. Dia memberiku air.

(n/a)    : Air apa ni? Sedapnya...

Gopal  : Ini adalah air Special Ice Blended Chocolate Tok Aba... Hai nama saya Gopal.

(n/a)    : Hai Gopal

Hali    : (n/a) awak kat mana? Kenapa awak tinggalkan saya?

(n/a)   : Aku kat depan ni. Dah kau pelik sangat aku blah lah.

Hali   : Jom berkenalan dengan kawan-kawan aku..

(n/a)   : *Nak ke tak, tapi kalau aku tolak nanti aku takde kawan dan diorang kata aku sombong (dalam hati)* Oklah jom.

Hali   : *Tarik tangan (n/a) ke pondok sebelah kedai Tok Aba, diorang semua ada kat situ* (n/a) ni Gempa, Taufan, Ais, Blaze, Thorn, Solar diorang kembar aku. Yang ni Tanah, Petir, Angin, Air, Api, Daun dan Cahaya, diorang ni adik aku dan diorang semua ni kembar. Yang ni pulak Fang, Yaya, Ying dan Gopal, diorang ni saudara aku dan diorang kembar. Yang ni pula Kaizo dia abang saudara aku. Yang robot ni Ochobot dan sebelah Ochobot adalah atok aku panggil atok aku Tok Aba.

(n/a)  : Oh, hai semua.. Saya (n/a).

All/H : Hai (n/a).

(n/a) POV

Setelah kitaorang berkenalan dan Hali ceritakan macam mana aku boleh sampai sini, Tok Aba ajak aku tinggal di rumahnya, kerana aku tiada tempat tinggal.

Please vote and comment....

Boboiboy Halilintar x Readers (Complete)Where stories live. Discover now