Chapter 2

647 51 0
                                    

Keesokan paginya..

(n/a) POV

Semua elemental pergi ke sekolah, aku rasa boring sangat duduk kat rumah. Aku tanya kat Ochobot dan Tok Aba "ada kerja yang aku boleh tolong?" Ochobot kata "kau boring ke (n/a)?" Aku cakaplah aku boring, lepas tu Tok Aba kata "Kalau macam tu (n/a) tolong atok kat kedai." Aku kata ok.

Di kedai...

Aku sedang mengelap meja, apabila Adu Du dan Probe menyerang aku, Ochobot dan Tok Aba untuk mendapatkan koko. Aku menghalang Adu Du dan Probe, tetapi mereka terlalu kuat dan menyebabkan aku terpaksa menggunakan kuasa aku. Aku menghalang Adu Du dan Probe menggunakan kuasa kristal. Adu Du dan Probe melarikan diri kerana sudah penat berlawan.

No One's POV

Ochobot : Macam mana kau boleh ada kuasa (n/a)?

(n/a)        : Aku dari kecik dilatih untuk menguasai kuasa - kuasa aku. Aku       dari kecik memang sudah ada kuasa.

Ochobot : Kau ada berapa kuasa?

(n/a)        : Aku ada empat kuasa jer iaitu kuasa kristal, kuasa penyembuhan dan aku ada haiwan dalam diri aku iaitu serigala dan aku boleh jelmakan haiwan tersebut, haiwan itu boleh berubah bentuk kepada haiwan lain juga. Haiwan itu bernama Twilight dan dia jantan. Dan lagi satu kuasa adalah aku boleh baca fikiran orang dan isi hati orang. Aku juga pandai berlawan.

Selepas beberapa jam...

Ochobot         : Eh, Boboiboy Elemental dan sepupu dia dah balik...

All/O,(n/a)      : Hai (n/a) dan Ochobot.

(n/a)                : Korang nak air apa? Aku buatkan..

Hali                : Special hot chocolate untuk semua orang..

All/O,H,(n/a) : Kami setuju...

Gempa           : Tok Aba mana?

Ochobot        : Kat rumah tengah rehat.. Korang nak tau tak tadi Adu Du dan Probe serang kitaorang...

Gempa          : Lepastu? 😱

Ochobot       : Lepastu (n/a) selamatkan kitaorang...

Gempa         : Camana (n/a) boleh selamatkan korang?

(n/a)              : Aku ada kuasa...

All/O,(n/a)    : Kau ada kuasa? Kuasa apa dan berapa?

(n/a)               : Yer, aku ada kuasa...Aku ada empat kuasa iaitu kuasa kristal, kuasa penyembuhan, haiwan serigala dalam diri aku, nama dia Twilight dan dia jantan. Dan lagi satu rahsia...

Ochobot       : Asal kau tak nak bagitahu diorang? *berbisik kat (n/a)*

(n/a)              : Sebab aku nak baca fikiran dan isi hati diorang.. *berbisik kat Ochobot*

Ochobot      : Ooo *berbisik kat (n/a)*

Gempa        : Apa yang korang bisikkan tu?

O dan (n/a) : X de paper... 😊

Gempa        : *pelik* Oklah...

Please vote and comment...

Boboiboy Halilintar x Readers (Complete)Where stories live. Discover now