No One's POV
Setelah kami menolong Ochobot dan (n/a) menutup kedai, (n/a) memasakkan makan malam... Hari ni kami makan ayam masak lemak cili api, sayur kangkung masak sambal belacan dan jus buah epal hijau campur susu dan jus tembikai...
Semasa kami makan malam, kami berbual....
(n/a) : Tok Aba, boleh tak esok saya nak gi sekolah dengan Boboiboy?
Tok Aba : Boleh, nanti Hali tolong uruskan pendaftaran (n/a). Nanti Hali ceritalah hal sebenar kat guru besar, faham tak Hali?
Hali : Faham Tok Aba, nanti Hali uruskan...
(n/a) : Yay, boleh gi sekolah... Korang semua satu kelas ke?
Gempa : Kitaorang x sama kelas... Aku, Hali, Taufan dan Solar kelas kat 4 Usaha, manakala Blaze, Ais dan Thorn kelas 4 Rajin... Kembar kedua, Tanah, Petir, Angin dan Cahaya kelas 2 Usaha, manakala Api, Air dan Daun kelas 2 Rajin...
(n/a) : Ooo... Saudara korang?
Gempa : Gopal kelas 4 Rajin, yang lain kelas 4 Usaha...
Keesokan paginya...
(n/a) POV
Aku bangun pukul 5 pagi untuk menyediakan sarapan... Selepas aku menyediakan sarapan aku mandi dan memakai baju sekolah yang dibeli oleh Tok Aba semalam... Setelah siap, aku mengejutkan kesemua Boboiboy dan menyuruh mereka mandi dan turun bersarapan.. Kami bersarapan bersama dan pergi ke sekolah sambil berjalan kaki bersama Boboiboy..
Setibanya di sekolah...
Aku tiba di sekolah pada jam 7.00 pagi.. Semua orang pergi ke kelas selain aku dan Hali... Kami menuju ke pejabat.. Aku hanya menunggu Hali di luar. Setelah 20 minit menunggu akhirnya Hali keluar sambil membawa buku dan jadual untuk aku... Aku mengucapkan "Terima kasih... Aku kelas apa?" Hali menjawab "Sama -sama. Kau dimasukkan ke kelas yang sama dengan aku..." Hali menyuruhku tunggu di luar kelas, nanti Cikgu Papa akan mengenalkanku ke semua pelajar... Aku tunggu Cikgu Papa di luar kelas. Setelah sesi berkenalan Cikgu Papa menempatkanku dibelakang Gempa dan disebelah Hali.
Skip Time ( waktu rehat).
Aku rehat seorang diri kerana aku tidak berasa lapar... Aku rehat di belakang sekolah di bawah pokok yang besar... Sedang aku berehat ada orang memegang tangan kiri kanan aku... Aku tanya " Apa kau nak hah? ". Dia menjawab " Aku nak kau jauhkan diri kau dari Hali, kalau aku nampak kau bersama dengan dia aku akan cederakan kau... Faham!!? ". Dia terus pergi bersama kawan-kawannya... Aku jerit kat diorang " Apa nama korang hah? ". Dia berpatah balik dan menjawab " Nama aku Alia Najihah, panggil aku Alia... Yang pakai gelang tu Durratunnajwa, panggil Durra dan yang pakai cermin mata tu Balqis ". Aku lari lepas mereka memberitahu nama mereka... Aku mahu pergi ke kantin, tetapi aku teringat yang Hali ada di situ... Oleh itu, aku pergi ke atas sekolah aku sambil berborak dengan haiwan yang ada kat dalam aku.. Haiwan itu menjelmakan diri dalam bentuk musang..
No One's POV...
Twilight : Kenapa kau panggil aku? Aku nk tido ni...
(n/a) : Kau ni tuan kau panggil kau kena patuhlah... Aku boring sebab aku x der kawan... Kau sorang jelah kawan aku...
Twilight : Yelah, sorry aku marahkan kau.
(n/a) : Takper... Aku tak kisah... Kau kan kawan baik aku... Kau rasa aku suka Hali ker? Sejak hari pertama aku jumpa dia, aku asyik fikirkan pasal dia jer...
Twilight : Aku rasakan kau sukakan dia... Aku pun sukakan dia jugak... Sebab dia selalu ada ngan kita, dia ambil berat pasal kita dan dia comel...
(n/a) : Dah lah masa rehat dah nak habis... Kau masuk balik dalam badan aku... Aku nak balik ke kelas ni..
Twilight : Ok master...
(n/a) : Macam - macamlah kau ni...
Please vote and comment...
YOU ARE READING
Boboiboy Halilintar x Readers (Complete)
FantasyCerita ni hanya untuk suka2.. Siapa yang nak baca silakan.. Siapa yang x nak baca, tak payah susahkan diri untuk baca.. Ini first time saya buat cerita.. Saya buat cerita ni secara spontan... Bila ada idea terus saya tulis tak pikir 2 atau 3 kali...