No ONE's POV
(n/a) : Apa dah jadi?? Aku kat mana ni??
Hali : Kau kat bilik aku... Kau nak ceritakan kenapa kepala kau berdarah dan macam mana kau boleh pengsan?
(n/a) : Hurmm... Aku tergelincir sebab lantai licin... Hehe... *berpeluh*
Hali : Ok... Aku keluar dulu kau rehatlah... "Aku tak nak paksa dia bercerita " *dalam hati*
(n/a) : Ok...
Keesokan paginya...
Tok... Tok... Tok...
Hali : (n/a) aku masuk ehh?
(n/a) : Masuklah... Kenapa Hali?
Hali : Ni aku ada bawa sarapan untuk kau... Nah makanlah...
(n/a) : Tq Hali... Mmm sedapnya sape masak?
Hali : Aku masak sebab yang lain x der...
(n/a) : Uhuk... Uhuk... Kita dua jer? Mana yang lain?
Hali : yer kita dua jer... Blaze, Thorn dan Ice kat rumah Gopal main video game... Gempa, Ochobot dan Tok Aba kat kedai... Solar, Taufan, Yaya, Ying dan Fang pergi lepak kat taman... Kapten Kaizo pergi berlatih latihan tempur kat kapal angkasa....
(n/a) : Panjangnya penjelasan awak... Hehe... Nah saya dah habis makan sambil dengar awak membebel...
Hali : Awak yang tanya so saya jawablah... Oklah saya turun dulu nak basuh peralatan yang saya guna... Bye.
(n/a) : Ok bye...
(n/a) : "Ok Hali dah keluar..." *dalam hati* Twilight aku nak kau munculkan diri kau depan aku sekarang...
Twilight : Yer ada apa (n/a) ?
(n/a) : Aku nak kau bertukar kepada unicorn dan bawa aku ke kedai Tok Aba...
Twilight : Ok... Bertukar kepada unicorn... Naik cepat...
(n/a) : *Naik atas Twilight* Bergerak ke kedai Tok Aba...
Twilight : Ok dah sampai... Nak aku masuk dalam badan kau ke?
(n/a) : Tak yah aku nak kau bertukar kepada bentuk asal kau dan teman aku ke kedai Tok Aba..
Twilight : Ok... Tukaran asal... Naik atas aku, kau tu tak sihat...
(n/a) : Hmm yelah...
Gempa : Hai (n/a)... Kenapa kau keluar kau kan tak sihat... Ni ke Twilight yang kau cakap tu??
(n/a) : Haah nilah Twilight...
Gempa : Ok... Kau nak apa - apa tak?
(n/a) : Aku nak Special Hot Chocolate satu...
Gempa : Ok jap yer... Aku buatkan kau punya air...
Thorn : (n/a) kau buat apa kat sini dan ni mesti Twilight kan? *mengusap kepala Twilight*
(n/a) : Haah ni Twilight... Amboi kau Twilight... Bukan main manja lagikan...
Twilight : Hehe... Dah Thorn ni comel...
Thorn : Terima kasih... Hah Gempa aku nak Special Ice Blended Choclate empat...
Gempa : Ok siap...
(n/a) : Aku lupa nak tanya kau Gempa mana Ochobot dan Tok Aba?
Gempa : Diorang gi kedai beli barang...
(n/a) : Ohh ok...
Gempa : *jam berbunyi* *menjawab panggilan* Kenapa Hali?
Hali : (n/a) hilang... Dia takde dalam bilik dia... Camana ni gempa??!!
Gempa : (n/a)... Pfttt haha.... (n/a) ada kat sinilah....
Hali : Ok jap aku datang sana...
Selepas beberapa minit....
Hali : *berlari ke arah (n/a)* (n/a) kenapa.... A... Awak.... Tak.... Du... Duk... Kat... Da.... Lam.... Bi.... Lik.... Awak.... Penatnya lari....
(n/a) : *Hulurkan air ke arah Hali*
Hali : *Menyambut air tersebut* Terima kasih (n/a)...
(n/a) : Sama - sama.... Aku keluar sebab aku bosan kat rumah... Sebab tu aku keluar...
Hali : (n/a) kau tak nak masukkan Twilight kat dalam diri kau ke?
(n/a) : Tak naklah aku... Biar dia bebas kejap... Twilight bertukar kepada anak kucing dan duduk di atas kaunter ni...
Twilight : Baiklah... Tukaran anak kucing... *Lompat ke atas kaunter*
(n/a) : Korang ada makanan kucing tak? Aku nak bagi Twilight makan....
Gempa : Takder... Tapi aku boleh suruh Ochobot dan Tok Aba belikan... Nak tak?
(n/a) : Bolehla....
(Skip Tok Aba dan Ochobot balik ke kedai)
Ochobot, Tok Aba : Hai korang...
All/O, TA : Hai Ochobot, Tok Aba...
Tok Aba : Nah (n/a) makanan kucing yang kamu pesan...
(n/a) : Terima kasih tok...
Skip petang
(n/a) : Korang tolong Tok Aba tutup kedai... Aku balik dulu sebab nak sediakan makan malam tau... Bye..
Skip waktu malam. (Sorry x der idea)
(n/a) : Korang aku masuk tidur dulu bye...
All : Okey bye...
Hali : (n/a) kejap esok aku tak nak kau rehat sendiri... Kau kena rehat ngan kitaorang... Faham?
(n/a) : Yer aku faham... Dahlah aku masuk bilik dulu bye...
Hali : Bye...
Bersambung next chapter... Jangan lupa vote dan comment...
YOU ARE READING
Boboiboy Halilintar x Readers (Complete)
FantasyCerita ni hanya untuk suka2.. Siapa yang nak baca silakan.. Siapa yang x nak baca, tak payah susahkan diri untuk baca.. Ini first time saya buat cerita.. Saya buat cerita ni secara spontan... Bila ada idea terus saya tulis tak pikir 2 atau 3 kali...