Bab 13

106 9 0
                                    

Tersembur air yang diminum jimin.
Terkeluar gelak Eunji melihat reaksi jimin.
"Padan muka" kata Eunji dalam tawa.
Jimin jadi geram, tak sangka dia terkena.
"Kau cari masalah Eunji" kata jimin sambil mengetap giginya.
Eunji hanya gelak sahaja.
"Sini kau!" marah jimin lalu dikejar Eunji.
Eunji lantas melarikan diri.

Jimin mengejarnya sehingga ke luar, Eunji berlari di sekeliling kolam.
Tiba tiba tanpa diduga, jimin terjatuh dalam kolam.
Eunji terhentj dari berlari.
"Tolong!" kedengaran jimin memint tolong.
Eunji diam malah berfikir, "dia bebetul tak pandai berenag ke pura pura?" tanya Eunji sendiri.
"Tolong" kata jimin, kakinya menjadi kejang.
"Arh mampus lah" kata Eunji lantas dia masuk ke dalam kolam menyelamatkan jimin.
Jimin memeluk Eunji kuat. Eunji pula membawa jimin ke tepi kolam. Jimin mengambil nafas dalam dalam.
Eunji masih lagi di dalam kolam,
"Kau tak pandai berenag ke?" tanya Eunji..
Jimin memandang ke arah Eunji.
"Asal kau tengok aku macam tu?" tanya Eunji hairan.
"Nak juga kau selamat kan aku kan?" tanya Jimin.
"Hello aku kalau ye pun benci sorng tu tak bermaksud aku akan biarkan dia mati depan aku" jawab Eunji lalu di naik ke tepi kolam.
Jimin terdiam seketika..
"Kau pahal?" tanya Eunji hairan.
Tiba tiba mata jimin tertumpu ke arah pakaiannya.
Eunji kehairanan lantas dipandang, terbeliak matanya. Dia terlupa yang pakaian sekolahnya berwarna putih dah basah dan boleh menampakakan pakaian dalamnya.
"Yah!" jerit Eunji.
Jimin hanya tersenyum sambil menggigit bibir bawahnya.
"Kau..." Eunji geram lantas berdiri. Eunji ingin berlalu tetapi tangannya di tarik jimin.
Mukanya nyaris nyaris rapat dengan wajah jimin.
"Kau buat apa hah?" tanya Eunji geram, tangan kirinya menutup bahagian bajunya.
"Asal kau sexy sangat hah?" tanya jimin sengaja membuat nada mengoda..
"Kau jangan sampai aku tolak dalam kolam lagi ae" kata Eunji lalu merentap tangannya dan berlalu.
Jimin hanya memandang dengan senyuman sinis.

Eunji berlari ke kamarnya, merah pipinya dibuatnya..
"Malunya..." kata Eunji sambil menekup wajahnya.
Geram dia dibuatnya, "kalau aku tahu akan jadi macam ni tak ada makna aku nak tolong dia..." kata Eunji menyesal.
Dia menuju ke almari untuk menukar pakaian.

S
K
I
P

Eunji turun ke bawah tiba tiba matanya tertangkap akan sesusuk tubuh milik jimin sudah tertidur disofa.
"Malaun ni tak balik lagi?" tanya Eunji hairan.
Dia mendekati jimin, lama dia memandang ke arah jimin. 'Boleh tahan handsome juga abang sedara aku ni... Tapi tulah perangai dia huish lain dari wajah tuannya' kata Eunji dalam hati.
Tiba tiba Eunji terdengar jimin bercakap dalam tidur.

"Jangan tinggalkam oppa jebal" kata jimin nada merayu.

Eunji terdiam, 'siapa dia maksudkan?' tanya Eunji hairan. Dia memandang ke arah wajah jimin tiba tiba jimin membuka matanya.
Terkejut dia dibuatnya lantas berpura pura memandang tempat lain.
"Dah puas tengok aku?" tanya jimin lalu duduk.
Eunji mengerutkan dahinya, "hello. Kau cakap baik sikit ae... Aku tak tengok kau lah tapi aku kesian tengok kau.. Yelah muka ada tapi tak pandai berenag sedih" kata Eunji selamba..
Jimin geram lantas di bangun dan sengaja merapatkan wajahnya dengan Eunji.
Eunji terdiam,
"Kau jangan sampai aku..." kata kata jimin terhenti, matanya melilau ke tubuh Eunji sambil mengetap bibirnya.
Eunji menutup tubuhnya dengan tangannya, "kau..." kata kata Eunji terhenti.
"Tadi PakLong call, yang mereka berdua mungkin balik lambat.. So dia orang nak kau tinggal.." kata kata jimin dipotong oleh Eunji.
"Aku boleh duduk rumah sensorang, kau tak payah nak risau" kata Eunji menolak.
"Suka hati kau lah, aku dah cakap duduk rumah Pakngah tak nak. Kalau ada penyangak ke habis lah kau... Dah lah badan kau tu..." kat kata jimin terhenti.
"Badan aku apa? Kau nampak ni?" tanya Eunji geram, ditayangkan penumbuk ke arah jimin..
"Badan kau sexy..." sambung jimin selamba.
Eunji menahan geram.
"Okey lah aku balik dulu bye bye" kata jimin, di ambil kunci keretanya lalu ingin berlalu.
Eunji jadi was was untuk tinggal seorang diri..
"Eh jimin" panggil Eunji.
Jimin terhenti, dia memang tahu yang eunji pasti akan memanggilnya.
"Apa?" tanya jimin sengaja.
"Tu kot sekolah kau" jawab Eunji lalu ditunjukkan ke arah jimin kot bjunya.
"Ouh okey" jawab jimin lalu diambil kotnya, punah harapannya. Jimin sambung berjalan.
"Eh jimin" panggil Eunji lagi.
"Waeyo?" tanya jimin kali ini dia berharap sangat.
"Kalau kau stay sini sampai PakLong balik tak boleh ke?" tanya Eunji. Akhirnya dia berjaya.
Jimin suka dalam diam. "Aku okey aja. Kau tak kisah ke tinggal dengan aku?" tanya jimin.
Eunji hanya menggangkat bahu sahaja.
"Kalau macam tu aku stay sini sampai PakLong balik lah.." kata jimin lalu duduk semula di sofa.
Eunji hanya memandang sahaja.
Jimin pula duduk dengan muka tak malu.
Eunji terpandang akan baju jimin yang basah itu. Di berlalu naik ke atas ke biliknya.
Jimin hanya menghiraukan sahaja.

Eunji mencari pakaian yang sesuai untuk jimin.
"Ni boleh kot" kata Eunji lalu dibawa baju untuk jimin.

Eunji turun semula ke tingkat bawah dengan pakaian itu,.
"Nah" kata Eunji kepada Jimin.
Jimin kehairanan, "apa?" tanya jimin.
"Baju lah, tadi kan baju kau basah. Pergi lah tukar" jawab Eunji. Dicampak baju itu ke Jimin.
Jimin hanya tersenyum, "nak tukar kat mana?" tanya jimin.
"Bilik air kat dapur tu" jawab Eunji.
"Okey" jawab jimin lalu berlalu ke dapur.

Giliran Eunji pula duduk di sofa itu, tiba tiba perutnya membuat konsert EXO Tempo pulak.
"Laparnya" kata Eunji lalu dia berlalu ke dapur.
Dia berjalan menuju ke peti ais.. Dia mencari sesuatu untuk dimakan.
"Nak makan apa hah?" tanya Eunji sendiri.
Tiba tiba dia terasa seperti ada sepasang tangan mengelilingi pinggangnya.
Lantas dia menoleh ke belakang, ternyata jimin pelakunya.
"Yah kau buat apa hah?!" tanya Eunji ditolak kasar badan jimin.
Menyebabkan tubuh Jimin terlanggar almari yang berdekatan situ.
"Argh!" aduh jimin sewaktu terkena.
Eunji serba salah, lantas dilihat.
"Sakit ke?" tanya Eunji, soalan yang tak munasabah.
"Ganas lah kau.." kata jimin..
"Dah tahu aku ni ganas, boleh main main lagi dengan aku.." jawab Eunji lantas berlalu dari situ.
Jimin hanya mengekori dari belakang sahaja.

Eunji duduk di sofa nya semula manakala jimin duduk di sebuah lagi sofa.

Vote sila komen jangan malu malu.

Dangerous LoveWhere stories live. Discover now