2 hari selepas hari kejadian mina memberi amaran kepada Eunji,
Di rumah.
"Chagi" panggil jimin sambil menuruni anak tangga..
Eunji di ruang tamu menoleh, "wae?" tanya eunji pelik.
"Oppa nak keluar sekejab jumpa kawan mungkin balik lambat sikit.. Tak apa ke tinggal rumah sensorang?" tanya jimin sambil duduk di sebelah eunji.
"Eun okey aja... Lagi pun bukan first time tinggal sensorang" jawab Eunji.
"Betul ni?" tanya jimin..
Eunji mengangguk.
"Kalau macam tu yelah.. Oppa pergi dulu.. Jaga diri tau" pesan jimin.
"Okey" jawab Eunji sambil tersenyum.
Jimin berlalu dari rumah, tinggalah eunji seorang dirumah.Tak lama selepas itu tiba tiba bunyi hon kereta,
"Eh tak kan patah balik?" tanya eunji hairan.
Lantas dia membuka pintu, terkejut dia dibuatnya apabila ada seorang nam yang tak dikenali memeluknya dalam keadaan mabuk..
"Chagiya..." kata nam itu dalam mabuk.
Eunji menolak badan nam itu, "awak ni siapa?" tanya eunji hairan. Dia memandang kereta yang nam itu bawa.
"Macam mana boleh datang sini?" tanya eunji pelik.
"Chagi.." panggil nam itu tiba tiba dia mencium eunji.
Eunji menolak nam itu kasar.
"Apa awak buat ni?" tanya eunji terkejut, dia menolak nam itu keluar lalu ingin menutup pintu tiba tiba nam itu menolak kuat pintu itu. Mustahil tenaga perempuan mengalahkan tenaga seorang nam.
Eunji tak keruan, dia berlari ke tingkat atas. Dia masuk ke biliknya lalu mengunci pintunya.
Dia mencari telefonnya. Tiba tiba dia teringat yang telefonnya di bawah.
"Eotteokae?" tanya eunji dia takut.
Tiba tiba pintu bilik eunji itu diketuk kuat,
"Yah eunji! Buka pintu ni!" panggil nam tu..
"Dia kenal aku kerh?" tanya eunji sendiri.
Tiba tib pintu bilik itu terbuka,
Eunji terkejut, "macam mana..." kata kata eunji mati.
"Eunji... Kau tahu aku sayang kau kan...." kata nam itu.
Eunji menjauh kan diri dari nam itu.
"Eunji aku cintakan kau... Kenapa kau buat aku macam ni?" tanya nam itu lagi.
Eunji mencari sesuatu untuk di jadikan senjata.
"Kenapa kau khawin dengan jimin? Bukan dengan aku?" tanya nam itu lagi.
Mata eunji terpandang ke arah pintu biliknya lantas dia berlari keluar. Nam itu pula mengejarnya dari belakang.Ketika eunji menuruni tangga dia ternampak kelibat chorong.
"Chorong!" jerit Eunji lantas dia berlari ke arah chorong.
"Eh eunji kenapa ni?" tanya chorong hairan, dia mendapat panggilan dari jimin yang Eunji tinggal seorang di rumah jadi dia terpusu pusu ke rumah Eunji untuk menemani dia.
"Ada nam giler kejar aku" jawab Eunji.
"Siapa?" tanya chorong.
Tiba tiba nam tadi muncul,
"Tu dia" jawab Eunji.
Chorong memandang ke arah nam itu, terkejut dia ketika itu.
"Taehyun?!" kata chorong terkejut.
"Kau kenal dia kerh?" tanya eunji.
"Dia senior kita" jawab chorong..
"Macam mana dia boleh sampai sini?" tanya eunji.."Eunji kau nak kemana? Kau sepatutnya dengan aku" kata taehyun itu.
"Aku ambik fone aku dalam kereta jab" kata chorong lantas berlari ke kereta nya..
Eunji hanya mengangguk sahaja, tiba tiba taehyun memeluknya.. Eunji ingin menolak tubuhnya tiba tiba dia terdengar taehyun menangis.
"Eunji.." panggil taehyun sayu.Tiba tiba ketika itu muncul kereta jimin bersama mina.
Setiba di situ jimin terus keluar dari kereta.
"Eunji!" panggil jimin lantas dia menuju ke arah eunji.Taehyun pula sejurus mendengar suara jimin dengan selamba dia mencium eunji.
Eunji terkejut, jimin yang tiba berhampiran terus menumbuk taehyun.. Eunji terkejut dengan perbuatan tadi.
"Apa kau buat ni?" tanya jimin tiba tiba kasar.
"Saya tak buat apa apa pun..." jawab Eunji..
"Kau tak buat? Kau ingat aku ni buta ke?" tanya jimin.
"Tak..." Eunji ingin menerangkan tiba tiba jimin memotong.
"Sia sia aku sayang kan kau selama ni... Tak sangka kau sama je macam yeo yang aku jumpa selama ni" kata jimin.
Eunji terdiam, 'dia ingat aku ada nam lain ke?' tanya eunji sendiri.
Tak lama selepas itu tiba tiba chorong baru muncul,
"Eunji!" panggil chorong. Terkejut dia apabila melihat taehyun yang sudah terduduk di lantai dengan mulut berdarah.
"Nasib baik mina ada bagitahu aku.. Kalau tak sampai biler biler aku tak tahu" kata jimin lagi.
Kelihatan mina tersenyum sinis.
"Eh apa ni?" tanya chorong tak faham.
"Kau tak payah masuk campur" kata jimin.
Chorong terdiam.
"Chorong kau bagitahu jimin apa yang kau tahu" kata eunji meminta chorong jadi saksi.
"Tak payah, silap silap dia dengan kawan dia yang plan" kata mina lagi.
Eunji tergumam dengan apa yang dikatakan mina.
"Kau pun sama chorong?.. Ha! Menyesal aku call kau supaya jaga Eunji.. tak sangka dedua sama" kata jimin sinis.
"Eh perempuan kau yang plan semua ni kan?" kata chorong selamba terhadap mina.
"Kau..." mina ingin menampar chorong tapi dihalang Eunji.
"Jangan sesekali kau nak tampar kawan aku" kata eunji. Dia paling tak suka kawannya di usik.
Mina merentap tangannya.
"Sekrang aku nak kau keluar dari rumah ni" kata jimin.
Eunji terkejut,
"Bow?" kata chorong tak percaya.
"Dah pekak ke? Dia nak kawan kau tu keluar dari rumah ni" jawab mina."Awak percaya cakap dia berbanding saya?" tanya eunji kepad jimin.
"Percaya cakap siapa tak penting bukti dah ada depan mata" jawab jimin.
Eunji mengangguk, "okey... Kalau tu yang awak nak okey fine saya keluar hari ni juga" kata eunji lantas berlalu.
"Jimin betul kau tak nak dengar penjelasan dari aku?" tanya chorong.
Jimin diam.
"Kau blah lah kawan kau dah balik tu" kata mina selamba.
Chorong geram, tanpa membuang masa dia turut berlalu dari situ."Kau buat apa kat sini blah lah?!" marah jimin terhadap taehyun.
Taehyun lantas terbangun dan masuk ke dalam kereta dan berlalu dari situ.
"Jom masuk oppa" kata mina kepada jimin.
Jimin hanya turuti sahaja.Eunji duduk di tepi kereta chorong,
"Apa aku nak buat sekrang?" tanya eunji dalam tangisa.
"Eunji... Jangan lah macam ni" kata chorong.
"Kenapa sampai jadi macam ni?" tanya eunji lagi.
"Benda ni tak kan jadi kalau jimin tu tak keras kepala" jawab chorong.
"Kenapa dia percaya sangat cakap mina tu?" tanya eunji lagi.
"Kau macam tak kenal mina tu" jawab chorong.. Mina yeo yang suka porak peranda hidup orang.
"Cho kau boleh tolong aku tak?" tanya eunji.
"Boleh sangat apa dia?" tanya chorong.
"Hantar aku rumah samuel" jawab Eunji.
"Kau nak stay sana?" tanya chorong.
Eunji mengangguk.
"Okey jom.." jawab chorong sambil mengangguk.Vote sila komen jangan malu.
YOU ARE READING
Dangerous Love
FanfictionMengisahkan dua orang pelajar iaitu jimin dan eunji yang mempunyai pertalian persaudaraan TIRI... Mereka berdua dikhawin kan atas keputusan kedua dua belah pihak.. Telah terjadi satu kesalah fahaman diantara jimin dan eunji. Apa terjadi selepas...