Eunji tiba di kelasnya, kelihatan chorong sedang kusyuk membuat kerja sekolah. Dia perlahan lahan mendekati chorong.
"Yah!" sergah eunji.
Terkejut chorong yang sedang kusyuk membuat kerja.
"Yah eunji!" jerit chorong lantas dia memeluk eunji.
"Aigooo" kata eunji dalam pelukkan chorong.
"Lama betul kau ambik cuti" kata chorong.
"Dah saem yang bagi aku ambik ajalah" jawab Eunji.
Mereka berdua duduk di tempat masing masing.
"Macam mana best tak dah ada suami" tanya chorong.
"Eh kau ni... Tanya aku soalan tu pulak" kata eunji..
"Alah jawab ajalah" kata chorong.
"Tak nak aku" jawab Eunji.
"Tak apa kau... Tak nak kawan kau" kata chorong.
"Haih dia ni kan... Yelah yelah" kata eunji mengalah, again?! Tapi tak apa dengan kawan..
"Apa rasa? Best? Sronok?" tanya chorong.
"Mula mula tu aku tak rasa apa apa dah lama sikit tu boleh lah.. Aku rasa macam dia perlindung aku" jawab Eunji..
"So romantik" kata chorong.
"Tak ada nya romantik, aku dengan dia tuh rasa macam seorang omma dengan anak tahu tak" kata eunji.
"Pulak.. Korang duduk satu bilik ke?" tanya chorong selamba.
"Yah! Tak lah.. Aku tidur bilik lain lain" jawab Eunji.
"Dari first day?" tanya chorong.
Eunji mengangguk.
"Wae?" tanya chorong tak percaya.
"Aku tak ready lagi lah nak tidur sebelah sebelah" jawab Eunji padahal dan pernah beberapa kali tuh.
"Pulak..." kata chorong.
"Dah lah tak payah lah cakap pasal ni..." kata eunji.
"Hermmm yelah" kata chorong.
"Kau kalau nak tahu pergi lah khawin" kata eunji.
"Eh tak boleh, parent aku tak benarkan lagi... Lagipun tak ada calon lagi lah" jawab chorong.
"Ouh..." kata eunji ada tawa.
"Asal kau gelak?" tanya chorong.
Eunji menggelengkan kepalanya.S
K
I
PWaktu rehat,
Eunji rehat bersama sama chorong,.
"Eh mana sungwoon dengan yang lain?" tanya eunji hairan.
"Dia orang semua kan dah cuti kau tak tahu ke?" tanya chorong.
"Lah cuti apa?" tanya eunji hairan.
"Semesta 2" jawab chorong.
"Ouh" kata eunji mengOhkan sahaja.Sejurus selesai membeli makanan, mereka berdua di tempat yang pernah mereka jadikan tempat rehat.
"Rindunya tempat ni" kata eunji lalu duduk.
"Tulah kau cuti lama sangat kan" kata chorong.
Eunji hanya mengangguk sahaja.
Sedang kusyuk berbual tiba tiba muncul orang yang tak dijangka."Eh perempuan" panggil mina selamba terhadap eunji.
Eunji terkejut,
"Korang nak apa ni?" celah chorong.
"Kau tak payah masuk campur" kata mina.
"Yang kau tetiba datang berperempuan apahal?" tanya chorong gangster.
"Habis tu kau nak aku panggil apa?" tanya mina.
"Kalau kau dah panggil dia perempuan aku panggil kau betina sebab datang datang terus serga orang" kata chorong selamba.
"Kau panggil aku apa?" tanya mina geram.
"BE TI NA BETINA" jawab chorong selamba.
"Kau memang cari pasal kan?!' kata mina. Dia mahu menampar chorong tapi dihalang oleh Eunji.
"Kau datang sini lepas tu cari gaduh apa masalah kau hah?" tanya eunji..
"Kau tu yang cari masalah dengan aku" jawab mina.
"Apa masalah aku?" tanya eunji..
"Kau tahu aku dengan jimin berpasangan tapi kenapa.. Aku dengar budak budak ni kata dia orang nampak kau naik kereta sama sama dengan jimin hah?" tanya mina membara.
"Biarlah dia nak naik dengan jimin, hus..." tak sempat chorong habis kan ayat dia eunji memotong..
"Aku tumpang dia aja.. Lagi pun kita orang cousin salah ke?" tanya eunji.
"Tak kisah lah cousin ke apa ke, yang pasti aku tak suka.. Kau faham tak?" tanya mina.
"Kau tak suka hal kau, kita orang urus hal kita orang lah" celah chorong.
Hati mina membara geram..
"Dah lah malas nak layan dengan ayam chiken betina.. Jom eun jangan layan dia tak pasal pasal jadi perampas" kata chorong selamba dia menarik eunji.
"Yah eunji! Kau jauh kan diri dari jimin kalau tak tahu lah nasib kau!" jerit mina.
"Sakit tekak oi!" jerit chorong.
Mina menggengam tangannya, "tahu lah nasib korang... Aku akan siasat" kata mina nekad.S
K
I
PWaktu tamat sekolah,
"Kau balik naik apa?" tanya chorong..
Eunji baru ingin menjawab tiba tiba muncul kereta jimin.
Pin! Pin!
"Tu dah sampai" jawab Eunji.
Chorong hanya mengangguk faham sahaja.
"Okey lah aku pergi dulu bye" kata eunji.
"Okey bye" kata chorong.
Eunji berlalu masuk ke dalam kereta."Macam mana sekolah?" tanya jimin sejurus eunji masuk kereta.
"Okey aja" jawab Eunji..Ketika chorong sedang memandang Eunji yang di dalam kereta tadi, dia terperasan akan mina.
"Kok kok kok ayam betina meroyan" kata chorong selamba dia melepasi mina..
"Kau katak dia!" marah mina..
"Kok kok kok" chorong menyakitkan hati mina lagi.
Mina mengetap gigi menahan marah.Vote sila komen jangan malu malu.
YOU ARE READING
Dangerous Love
FanfictionMengisahkan dua orang pelajar iaitu jimin dan eunji yang mempunyai pertalian persaudaraan TIRI... Mereka berdua dikhawin kan atas keputusan kedua dua belah pihak.. Telah terjadi satu kesalah fahaman diantara jimin dan eunji. Apa terjadi selepas...