-1-

203 5 0
                                    

Aylardan nisan olmasına rağmen hava kış kadar soğuktu. Ellerimi paltomun cebine koydum ve ıssız Bakırköy sokaklarında yürümeye devam ettim. Aklıma kötü senaryolar gelince, adımlarımı hızlandırdım. Bir yandan koşarmışçasına yürüyor, bir yandan da anneme sayıyordum. Aslında şuan arkadaşım Berrak’ta olmam gerekiyordu. Pijama partisi için sözleşmiştik. Fakat annem babama arkadaşımda kalacağımı söylemediği için babam biraz sorun yaratmıştı. Biraz mı?  Aslında birazdan da çok . ‘’ Hemen Berrakların oradaki sokağın başına gel,‘’ demişti ve bende tabi ona söz geçirememiştim. Devreye babam girdiğinde akan sular duruyordu benim için.

Sokağın başına yaklaştığımda kafamı kaldırdım. Babam ortada yoktu. Beklemeye karar verdim ve belimi sokak isminin yazdığı direğe yasladım. Bir yandan etrafa bakıyor, bir yandan da şarkı mırıldanıyordum.

‘’Bu iyi mi? Biraz daha ister misin? Al bakalım seni piç! ‘’

Sokağın karşısındaki ara sokaktan gelen ses ile irkildim. Bu saatte kim bu kadar bağırırdı ki? Ah hadi Nehir, şuan tek düşündüğün bu mu gerçekten?

Korkuyordum, fakat bu sesin kimden ve neden çıktığını öğrenmek içinde can atıyordum. Belimi direkten çektim ve ara sokağa doğru yürümeye başladım. Vardığımda, görünmemek için, ellerimi duvara dayadım ve kafamı rahat görebilecek şekilde içeri uzattım.

Aman Allahım!

Dört adam, bir tane genci dövüyordu. Hem de acımadan!

Birisi genci kollarından tutuyordu. Diğerleri ise sırayla vuruyorlardı. Biri yumruk atıyor, biri tekme atıyor, diğeri ise tam karşılarında hiçbir şey yapmadan duruyordu. Sadece izliyordu.

Şimdi bayılacaktım! Ellerim, ayaklarım titriyordu.

‘’ Yaptığının cezasız kalacağını mı sandın, he? Seni küçük pislik.’’ Dedi yumruk atan adam.

‘’ Tamam Can, yeter.’’ Dedi duran adam. Elleri cebinde çocuğa yaklaştı. Diğer ikisi ise geri çekilmişti. Adam bir eliyle gencin çenesini tuttu ve hızla çevirdi. Yüzünü inceliyordu.

‘’ İyi iş çıkartmışsınız çocuklar. Sanırım küçük bey bunun oyun olmadığını anlamıştır.’’ Elini çekti. Çocuğa soran gözlerle bakıyordu. Cevap istiyordu anlaşılan.

‘’ Tamam..anladım..sadece..yeter.’’ dedi genç çaresizce. Nefes nefeseydi ve düzgün konuşamıyordu.

‘’Borcunun geri kalanını ödemezsen, neler yapacağımızı düşün. Sana 2 hafta mühlet veriyorum.’’ Dedi işaret parmağını sallarken.

Genç sadece kafasını salladı. Adam güldü ve diğerlerine kafasıyla ‘hadi’ işareti yaptı. Genci bıraktılar ve sokağın öbür ucunda olan arabaya binip hızla uzaklaştılar.

Genç yerde kıpırdamadan duruyordu. Düşünmeden hızla yanına koştum. Yanında durdum ve yere çömeldim. Beni ilk fark etmedi, sanırım gözleri kapalıydı. Koluna dokunduğumda kafasını endişeyle kaldırdı. Ürkmüştü.

‘’ İyi misin?’’ dedim gözlerine bakarken. Yüzünün her tarafı çürük içerisindeydi .Dudağından, burnundan ve kaşından kan akıyordu.

‘’ Sence nasıl olabilirim?’’ dedi soğukça.

‘’ Tamam, neyse. Neden dövdüler seni?’’ Çocuk orada acı içerisinde duruyordu ve ben ona gereksiz sorular soruyordum. Harika!

Bana ‘ne saçmalıyorsun sen’ gibi bir bakış attıktan sonra gözlerini devirdi ve önüne döndü.

‘’Üzgünüm.Ben, yardım etmek istiyorum.’’

‘’ Bak, yardıma ihtiyacım yok. Kendime geleyim, gideceğim. O yüzden sus ve git.’’

Onu burada tek başına bırakamazdım.

‘’ Benimle gel.’’ Ellerinden tuttum ve onu yavaşça ayağa kaldırdım.

‘’ İleride çalıştığım eczane var. Anahtarı bende. Yaralarına pansuman yapmamız gerek.’’ Kolunu omzuma attım ve yükünü bana vermesini sağladım. Normalde, çok zayıf gözüküyordu. Hani şu ‘ bir deri bir kemik’ türlerinden. Fakat gerçek ağırlığı baya ağırdı. Aldırmamaya çalışarak ilerlemeye başladım. Arada bir bayılacakmış gibi oluyordu fakat onu sıkıca tutuyordum. Eczaneye vardığımızda onu yere oturttum ve çantamda anahtarı aramaya koyuldum. Bulduğumda yuvasına soktum ve kapıyı açtım. Sonra tekrar ona yöneldim ve eskisi gibi kendime yasladım. İçeri girdiğimizde onu yavaşça tekli koltuğa oturttum. İlaçlarım bulunduğu rafı açtım ve içinden ; pamuk, gazlı bez, alkol ve tentürdiyot, iğne ve medikal ip aldım. Geri ona döndüğümde kafasını geriye doğru koltuğa yaslamış bir biçimde oturuyordu. Hemen yanına gittim. 

‘’ Bak bu çok acıtabilir, o yüzden seni bayıltacağım.’’ Pamuğa kolonya döktüm ve koluna sürdüm. Damarı bulduktan sonra iğneyi yavaşça içine soktum. Geri çektim ve yara bandı yapıştırdım.

Hala aynı biçimde duruyordu. Bayıldı mı bayılmadı mı anlayamamıştım. Hızla yüzündeki morluğa dokundum. Tepki vermeyince bayıldığına emin oldum.

İlk önce yüzünü çantamdaki şişe su ile yıkadım. Ardından patlaklar için dikiş işlemini yaptım. Bantları yapıştırdım. Geri çekildim ve yüzüne baktım. Sadece morlukları kalmıştı. Onlarında geçmesini bekleyecekti. Yanına oturdum ve çantamdan telefonumu çıkarttım. On iki cevapsız arama vardı. Beşi babamdan, yedisi ise annemdendi. Hemen annemi aradım.

‘’ Nehir, neredesin sen? Meraktan öldük biliyor musun? Hemen neredeysen söyle babanla gelip alacağız seni. Ah be kızım! Nasıl meraklandık haberin var mı senin? Bunun cezasını çekeceksin Nehir! ’’ dedi bir nefeste.

‘’ Bak anne her şeyi anlatacağım söz. Babamla eczaneye gelin, anlarsınız zaten ne olduğunu.’’

‘’ Sana bir şey mi oldu kızım? Doğruyu söyle bak!’’

‘’ Hayır anne, sadece gelin.’’ Dedim ve telefonu kapattım.

Kısa bir sürenin ardından annem ve babam telaşla içeri girdiler. Bir bana bakıyorlardı, birde adını bilmediğim fakat tedavi ettiğim gence.

'' Neler oldu böyle?! '' dedi annem telaşlı ve şaşırmış bir şekilde. 

'' İçeri geçin, her şeyi anlatacağım. '' dedim ve annemlerin koltuğa oturuşlarını izledim.

'' Babamla buluşacağımız yere gittim. Beklerken bir takım sesler duydum ve görmeye gittiğimde dört adam bu çocuğu dövüyorlardı. Bende onu buraya getirdim ve tedavi ettim. Hepsi bu kadar. ''

'' İyi yapmışsın kızım da neden üstüne vazife olmayan şeylere karışıyorsun?'' dedi babam.

'' Ya sana bir şey olsaydı?'' dedi annem babamı onaylarken.

'' Bir şey olmadı, buradayım. Hem, gitme-''

'' Neredeyim ben ? '' Kafamı çevirdim. İsmini bilmediğim genç uyanmıştı ve şaşkın gözlerle etrafa bakıyordu. Hadi bakalım Nehir, açıkla durumu!

Merhaba arkadaşlar. İlk bölümü kısa tuttuk gördüğünüz gibi. Hikayemiz basit başladı, ama güzel olacağın düşünüyoruz. Sevgiler, yorum ve oylarınızı bekliyoruz ! :*

TesadüfHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin