"so. inilah dia?" nara hampiri sehun. dia pandang sehun atas bawah
"nugu?"
"yang mengaku kekasih aku teman wanita kau?"
"what? apa perempuan nie cakap? kekasih dia teman wanita aku? aku cakap sei--"
saya nak bagitau dekat awak saya lesbian. so jangan sukakan saya.
sehun melopong baru dia ingat. tapi dia ingat suna hanya bergurau "ma.maksud awak suna?"
"yap. itu teman wanita saya. aku nak--"
"choi nara." kata2 nara berhenti bila namanya diseru. dia toleh
"taeyong.." balasnya geram, taeyong hampiri nara
"apa permainan yang kau play sekarang nie? mengaku diri sendiri lesbian pulak? salah satu ahli anti-namja kekasih?"
"wait. anti-namja? aku tak boleh nak blend. apa nie? what happen? suna lesb ke tak?"
"trust me bro. dia bukan lesb. nara. ikut aku sekarang." hujung baju nara ditariknya, nara hanya follow. sehun hanya lihat mereka tinggalkan dia. dia garu kepala.
"sebaiknya aku call suna tanya."
**********
dawon bangun. rasa tanganny sakit. dia pandang wajah isterinya. dikucup dahi misuu. misuu mengiat kecik "morning sayang." misuu yang sudah ingat segalanya. terus bangun. dan tersedar. dia tanpa kain. dia tarik selimut. sekarang dawon pulak. "wae? sinilah. oppa nak morning kiss."
"mincheo!!" misuu terus lari kebilik air. dawon mengeluh, dia bangun dan ambik kain tuala. dan tiba2 pintu bilik mereka diketuk. dawon bukan. lelaki semalam yang pelawa isterinya bilik nie. dawon smirk kemenangan. inseong lihat dawon
"misuu eodie?"
"mandi. saya pon nak pergi join dia nie. sorry ye awak tak dapat join kami. bye." pintu terus ditutup. dawon menari kemenangan.
****
misuu dail number nara, tapi tak diangkat. dia dail number star jugak tak diangkat. number shin. tak diangkat. number suna tak diangkat "kemana mereka nie? aku dah langgar rules anti-namja!!"
******
suna pandang phonenya yang berbunyi. dari misuu. tapi dia tak ada hati mahu angkat. dia lihat online page. tentang dia dan sehun "aku nak rasa ada boyfriend lagi. kihyun tak pernah jadi boyfriend yang perfect pon." suna mengeluh berat "tapi aku tak sanggup kehilangan anti-namja. mereka seperti keluarga aku."
******
DONGHAN POV
Aku masam kan wajah aku. nuri n doctor park sibuk paksa aku ikut mereka keluar. "mana dia nie nuri? berapa lama nak tunggu? tadi tunggu kau 45minit. sekarang dah 50minit!"
"oppa. kami perempuan ambik masa lama untuk bersiap ok " ujar nuri
"nak lawa2 buat apa? tak ada sesiapa nak tertarik."
"really?"
Aku ternganga. dia kelihatan sangat stunning "oppa tutup mulut tu." usik nuri. aku pantas pandang kearah lain
"dah jom. yeoja slow lah." nuri dan shin ketawa
**
POV ENDDonghan mengeluh berat "buat apa kita thema park? korang start kita bukan budak kan?" soal donghan
"so? kalau bukan budak tak boleh datang sini?" soal shin. donghan hanya diam. dia mengelak dari pandang shin
"nuri nak cari minum dulu. elok kasi mereka ruang hihihi. sejak bila aku jadi cupid nie."
selepas nuri pergi. mereka berdua hanya diam "jom naik tu nak?"
"what? doctor shin. itu keretapi buda--" belum habis ayat donghan. shin telah naik keretapi tu.
"kim donghan ppali." donghan tutup wajahnya. tapi shin xabis jerit panggil namanya. dan dia terpaksa akur dan naik keretapi tu . bila je keretapi tu bergerak. donghan senyum. rasa seronok. shin curi pandangnya "dia pulak terlebih seronok." bisik hati shin
TBC
YOU ARE READING
Anti-namja
Romanceclub anti-namja yang ditubuhkan oleh 5 yeoja yang dimadukan oleh kekasih mereka. satu nekad mereka. no men. no cry. be happy.