mereka semua ketawa lihat wajah ketakutan kris. rasa hebat dapat kalahkan namja, phone milik star berbunyi. ada whatsapp baru dari chanyeol. video "hmm.. aku nak cari udara jap." dia keluar dari situ n play video dari chanyeol
"hello.. star, saya taeyong. tolonglah. saya merayu pada awak. chanyeol really need you now. awak tengoklah keadaan dia." taeyong tukar camera belakang. dan show. chanyeol yang hanya baring dikatilnya. keadaannya kelihatan sangat lemah.
"star. star. star." namanya tidak berhenti keluar dari bibir chanyeol, star pegang pipinya
"mwoya. kenapa pipi nie basah? pipi aku bocor ke? huarghhhh."
"kau ok?" terkejut brok star. dia tarik nafas lega hanya misuu.
"aku. aku rasa. aku dah jatuh cinta dengan chanyeol." ujar star
"dan aku. jatuh cinta dengan suami aku."
"tapi.. jauh disudut hati aku. aku takut. aku takut dia sama macam kihyun n kris tu."
"pergi dapatkan dia. bila kihyun hancurkan hati kita. pernah kau terpikir akan jatuh cinta lagi?" star geleng "jadi bila kau dah rasa, jangan lepaskan."
"BETUL TU! gunawo!!" star terus lari.
***
star tarik nafas "perhh.. aku lari dari bangunan anti-namja kesini?" star ketuk pintu. pintu dibuka
"nugu?" soal taeyang. star tolak taeyang. dia masuk dan lari kebilik chanyeol
"chanpang!!" jerit star. chanyeol tidak bergerak. wajahnya pucat "chanyeol bangun. saya dah datang." chanyeol tetap tak bergerak. badannya nampak lemah. star letak telinganya didada chanyeol nafasnya sangat perlahan ,star pusing. lihat taeyang n taeyong pandang mereka "HIDUPKAN KERETA! ada pesakit harus diselamatkan!" arah star. mereka hanya menurut.
*****
suna ketuk2 perut. saja taknak buang lagi bekas kandungan palsunya. tiba2. beberapa orang dengan camera kelilinginya
"adakah awak pregnant anaknya oh sehun?"
"berapa usia kandung awak?"
suna smirk "playback.. " dia pasang wajah sedih. "ini anak saya. anak saya sorang! jangan berani cakap ini anak oh sehun! kalau dia taknak mahukan anak nie. saya pon taknak dia jadi ayah anak ini.. baby omma akan protect baby." suna terus berlalu pergi dengan selamba.
"oh sehun taknak bertanggungjawap? jahatnya!"
TBC
YOU ARE READING
Anti-namja
عاطفيةclub anti-namja yang ditubuhkan oleh 5 yeoja yang dimadukan oleh kekasih mereka. satu nekad mereka. no men. no cry. be happy.