nara tengok taeyong, taeyong pandang dinding "so. kenapa kau bawak aku ke sini? and gagalkan rancangan aku?!!"
"move on. kau patut move on."
"sorry ye aku tak perlukan saran kau. aku dah move on lama-" taeyong gelak sinis "asal kau gelak? namja memang." taeyong jalan dekati nara. hingga terperangkap didinding. mata nara bulat terkejut. dup dap. dup dap. jantungnya bergerak laju. selepas kihyun dia tak pernah dekat dengan lelaki lain
"kalau kau move on. kau boleh buka kan pintu hati kau untuk namja lain. anti-namja takkan wujud. ok tak kisah lah pasal kau. tapi kau tak boleh paksa kawan kau, tak cari lelaki lain! not fair untuk diorg!"
"what your mean not fair untuk diorang? kami buat persetujuan sama2. anti-namja wujud atas kami sama2."
"tapi mereka dah move on. mereka dah jumpa cinta hati baru. tapi kerana takut mereka lupakan semua tu!" nara diam "kenapa diam? choi nara kau tau kan mereka dilamun cinta?"
"tak. mereka tak dilamun cinta. mereka benci kan namja." taeyong senyum sinis
"so ini apa?" taeyong show gambar sulli ketawa bersama chanyeol "aku tak percayakan kawan kau. so aku follow mereka date. aku taknak chanyeol terluka oleh kawan kau. tapi bila lihat mereka macam nie. aku tau mereka betul2 saling cinta." nara diam. nara tolak taeyong jauh darinya dan pergi dari situ "harap apa aku buat akan tolong kau chanyeol."
******
dirumah park chanyeol. dia baring dikatilnya. matanya berair. taeyang masuk kedalam bilik chanyeol bawakkan makanan "hyung makan. taeyong suruh hyung makan."
"shireooo. aku nak dia. aku taknak makan."
"hyunggg. tak boleh lah macam nie. hyung kena makan. taeyang suap eh?"
"TAKNAK!! NAK STAR!! MY STAR 😭😭." taeyang garu kepalanya. mati kutu
**********
nara masuk kedalam bangunan anti-namja. dia cari star tak ada. hanya ada shin n suna "mana star?"
"molla. call dia. tapi dia off phone." balas shin.
"misuu balik esok kan? agaknya dia n dawon jadi bercerai tak?" soal suna
"kenapa tak jadi pulak?" soal nara , dia pandang shin n suna "korang ada date dengan mana2 namja ke?"
"ah? date? hahaha dengan sehun itu pon false." ujar suna
"heol. tak ada ok." ujar shin pulak. tapi dia terbayangkan donghan. pantas dia geleng "keluar dari otak aku!!"
********
dawon and misuu berada dicafe hotel, dawon cuba bersikap romantic. misuu hentak sudu dimeja "kita tak boleh!"
"kenapa?"
"dawon saya tak boleh betrayal anti-namja! ketika saya terluka. mereka berada disisi saya. say--"
"shhhh.. setiap manusia layak dapat peluang kedua. sayang awak dan anti-namja lain layak dapat peluang kedua. jumpa namja yang tepat."
"saya tak. saya tak boleh. mainhaeyo. kita tetap akan bercerai." misuu bangun dan terus pergi
TBC
YOU ARE READING
Anti-namja
Romansaclub anti-namja yang ditubuhkan oleh 5 yeoja yang dimadukan oleh kekasih mereka. satu nekad mereka. no men. no cry. be happy.