Part 5

104 6 1
                                    

- Dolinka

Ik loop de aula in en ga zitten. De ruimte word langzaam voller. "We gaan beginnen met de klassen! We beginnen bij vmbo!" De vmbo klassen worden opgenoemd. "Dan nu verder met havo" zegt de vrouw. H1 word opgenoemd, mijn naam zit er niet bij. "H2! Lisa Amée, Rein van Duivenboden, Daniek Janssen, Giulia de Jong, Nils Käller, Sanne Ké, Britney Otten, Eva Paar, Owen Playfair, Isis Pluk, Marjolein Rond, Dennis Steenman, Nik Seuren, Thijs Winkels, Dolinka van Zee en Daan Zwierink." Het eerste wat me opvalt is dat het een heel erg kleine klas is. Dat zal wel normaal zijn hier. En kleine of grote klas, ik zit tenminste bij Daan in de klas. Marjolein tikt me aan. "We zitten bij elkaar in de klas!" Fluistert ze blij. Ik knik enthousiast naar haar. Als alle klassen zijn opgenoemd mogen we gaan. Morgen beginnen de lessen. "Ik moet heel nodig naar de wc" zeg ik tegen Marjolein. "Je kunt toch ook boven gaan?" Vraagt ze. "Maar ik moet heel erg" zeg ik, en ik meen het. "Ik ga wel vast naar boven, tot zo" zegt Marjolein. Ik knik en ga naar de wc. Als ik eruit kom zijn de gangen al leeg. Ik loop op de trap, zonder op te letten waar ik loop. Ik bots tegen iemand aan, val bijna, maar iemand vangt me op. "Voorzichtig" zegt Daan terwijl hij me loslaat.

New class, new loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu