Part 2

132 3 1
                                    

- dolinka

1 van de meisjes stapt naar voor. "Hoi, ik ben giulia, jij bent vast dolinka?" Zegt ze. Ik knik als bevestiging. Een ander meisje lacht naar me. "Ik ben marjolein" verteld ze. Het derde meisje steekt haar hand uit. "Welkom, ik ben britney" zegt britney. Ze laten me binnen de kamer zien en vertellen me welk bed van mij is. Ik gooi mijn spullen er op en ga zitten. "Was je net met een jóngen op de gang?" Vraagt giulia met de nadruk op jongen. Ik knik. "Is dat raar dan?" Vraag ik. "Het is zwaar verboden" verteld marjolein. "Vandaar dat hij zo snel weg moest" zeg ik. "Wie was het?" Vraagt britney nieuwsgierig. "Uuhhh" ik doe alsof ik het niet meer weet. "Daan of zoiets" zeg ik. Ze kijken elkaar aan. "Wat is er?" Vraag ik. "Daan.. Dat is toch een vriend van rein? En van nils natuurlijk" zegt britney, en ze bloost. "Vergeet owen niet!" Voegt giulia toe. "Wie zijn dat?" Vraag ik. "Owen, nils, rein en daan hebben de kamer onder ons, 102. Giulia is owens vriendin en marjolein die van rein. En ik vind nils al heel lang leuk" giechelt britney. We kletsen nog een tijdje over vanalles als er een soort bel gaat. "Oh, we moeten naar onder" zegt marjolein. We doen onze schoolkleding aan, een zwarte jurk met rode details. Het doet me een beetje aan een vampierschool denken. Samen lopen we de trap af. We komen uit in een grote aula. De meisjes hebben allemaal het zelfde als ons aan, en de jongens hebben een zwarte broek met een witte blouse aan. "Dolinka!" Roept iemand. Ik kijk om me heen en zie daan zwaaien. "Kom hier zitten" zegt hij en hij wijst naar de stoel naast hem. Samen met giulia, marjolein en britney loop ik er heen. We gaan zitten en wachten. "Welkom!" Zegt een vrouw die het podium oploopt. "Ik hoop dat iedereen een leuke vakantie heeft gehad!" Iedereen knikt. "Goed, dan wil ik nu een nieuwe leerling verwelkomen." Oh god, ik hoop zo hard dat ze niet mij bedoeld. "Dolinka, kom" zegt ze. Als ik niet reageert tikt daan me aan. "Ga" fluistert hij. Ik sta op, alle gezichten zijn op mij gericht. Langzaam loop ik naar voor. "Dolinka, welkom op onze school. Ik hoop dat je het leuk gaat hebben!" Zegt de vrouw als ik op het podium sta. Ze wijst naar ergens achter het podium. "Daar kun je de informatie en regels ophalen. Ook krijg je een jaarboek waar alle leerlingen met wat informatie over zichzelf instaan." Ik knik en ren bijna in de richting waar ze heen wees. De vrouw die me vanmorgen ook heeft geholpen geeft me een stapel papieren en het jaarboek. "Ga maar weer zitten" zegt ze. Met de spullen in mijn hand loop ik terug naar mijn plaats. Als we eindelijk weg mogen loop ik alleen naar mijn kamer. Marjolein is er al, de rest niet. Ik ga op mijn bed zitten, hopend dat marjolein snel weggaat. Na een tijdje staat marjolein inderdaad op. "Ik ga kijken waar giulia en britney blijven" zegt ze. Ik knik. Zodra de deur achter haar dichtvalt open ik het boek. Na een tijdje zoeken vind ik daan. "Daan zwierink, 16 jaar, houd van voetbal en zingen. Lievelingsvak: gym" staat er. Ik kijk naar de foto, en bedenk me dat ik hij eigenlijk best knap is.

New class, new loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu