[ Fivre ]

7 2 1
                                    

+++

" Taeyong Sunbae ? " aku mencuit bahunya yang lagak sembang dengan tetamu yang lain .

" ye ? " dia memusingkan badannya 180° kearah aku yang tinggi la jugak ni .

" Eh , Ha Eun ? " berkerut dahi anak pak Lee ni .

" Hah , aku latu . eh , Macam mana kau boleh wujud kat sini ? "

" sepatutnya aku yang tanya kau , Kenapa kau ada kat sini ? Kata ada hal ? " ujar Taeyong seusai saja meneguk air pada cawannya .

" yelah . ni lah halnya. aku ikut abang aku pergi majlis kat rumah kawan dia , Kim Suho .  Nilah rumah dia " kata Aku.

" no . This is Jungwoo house lah . Tang mana pulak ni rumah mamat suho apatah tu ? " tanya Taeyong .

" ei betul lah . Cuba kau tengok mamat yang pakai baju tuxedo merah hati yang tengah bersembang tu ? " cepat cepat aku mengalih kepala batu Taeyong kearah dia .

" yes . I already saw it "

" itulah , Kim Suho .  Kawan abang aku ,Tuan rumah majlis ni " Ucap aku .

" ouh gitu . Tapi , nikan rumahnya Jungwoo . Cuba kau tengok tu " giliran dia pulak yang mengaturkan kepala aku .

" EH , Jungwoo ? " berkerut dahi mulus aku.

" tulah buktinya , ni rumah Jungwoo " Kata Taeyong dengan bangganya.

" hah , senang macam ni lah . moh kita pergi kat Jungwoo . mintak dia terangkan apa yang telah berlaku . ni rumah dia ke Kim Suho ? . Ajom " aku menarik tangan Taeyong sunbae kearah Chen kejap .

" wei gemok . kalau kau nak cari aku kat majlis ni , sama ada kau call aku atau kau detect mamat ni . kalau kau nampak dia kat mana mana . ada lah aku kat situ . bye " terus blah .

Takut lama lama cakap ngan abang aku ni boleh ajak gaduh pulak .

+++

" aigo , jungwoo . kenapa mata kau bengkak ni ? " aku memegang muka baby face di depan aku ni.

Dia masih senyap . Ouh , kau tak nak cakap ye ?

Tangan aku merayap di kaki jungwoo yang sednag berdiri tegak di depan aku .

" AGHHH " dia mengosok laju pehanya.  Nak tau tak ? Aku cubit peha dia dengan kasih sayang oke .

" lain kali , kalau aku tanya jawab la . tu pon nak kena ajar . sengal lah " ucap aku yang didepan jungwoo.

Mungkin di ff lain , Heroinnya pendek . Tapi aku tidak ! HAHAHAHA , AKU NGAN JUNGWOO SAMA TINGGI KEH . KAU APA TAHU ? JUMPA AKU PON TAK PERNAH EN.


" iye la.  Mata aku bengkak sebab " kata kata dia dipotong .

" hah , mata dia bengkak sebab kau la . tak jadi pergi majlis ni last minit . menangis dia duduk bawah katil . Itu pon kitorang pujuk keluar tak nak . Sekali abang dia masuk bilik nak pujuk , terus pura pura baru lepas mandi " ucap Taeil di belakang bersama angkatan tenteranya yang lain .

++++

(+ Old NCT  = Angkatan tentera NCT liner  97 ,96 ,95 ,94 and also first generation of NCT )

( + jungwoo , lucas , mark = First and Second generation of NCT )

( + anggap la old nct ni budak budak pra-u and si Jungwoo ngan Haeun ni cuma berkawan dengan old nct )

+++

" AHAHAHAHHAHAHAHA ! BAPAK KESIAN SIA KAU NI " suka pulak aku pukul pukul belakang dia ni AHAHAHHAHA .

" YAH ! orang sedih sebab dia . boleh gelak pulak " dia merajuk pulak . Alahai ,

" tapi aku still datang an ? Even aku tak tahu ni rumah kau . aku ikut je abang aku pergi sini . Tak tahu pula Suho oppa tu abang kau " aku tersengih busuk disitu .

Mohon di ampunkan la salah faham antara aku ngan taeyong tadi . Tapi tulah , dia merajuk lagi .

" heh ,  cuba bersyukur siked aku datang sini . Kalau nak di ikutkan tadi , takdanya aku nak ikut abang aku pergi sini . baik aku duduk rumah makan keropok sambil tido " panjang benor Hujah aku .

" hm.  Aku bersyukur la ni " dia masing memalingkan mukanya.

" okey . kau nak aku buat apa supaya kau tak majuk sekarang ni ? " penat pujuk kau ni .

" h- "

" tapi , kalau kau suruh aku jadi bibik kau ke yeojachingu kau ke . memang aku bawak angkatan tentera aku pukul kau pakai selipar kat surau" aku merenung dia tajam .

" aku nak kau buat 3 gaya aeygo " dia mengkedip kedipkan mata .

Ouh , ingat dengan pure eyes kau tu aku boleh tertipu ? No man

" tidak mungkin sama sekali . dah la . aku lapar . nak makan . byebye " segera aku cabut lari .

Uish , daripada kena buat aeygo yang takde masa depan tu baik aku gaduh ngan chen .

+++

Authour masih newbie . If you want my ff more colourful ? Hit the star and don't stop to read and leave a comments

p/s : erin ni jenis yang suka cakap depan depan .

+++




[OG] Stop it , Childish Where stories live. Discover now