BAB 3

55.6K 141 1
                                    

Malam menjelang tiba. Sophe menyisir rambut panjangnya menunggu Lutfy menjemputnya untuk makan malam.

Sambil dia menunggu Lutfy, dia mengambil kesempatan untuk mendaftar masuk akaun vigolive nya dan membuat rakaman live.

Setiap lagi dia membuat rakaman live jumlah penontonnya mesti melebihi 100 orang. Kadang kala Sophea menari gaya seksi, kadang kala dia menyanyi. Kadang kala dia bersembang dengan penonton live nya sahaja.

Setelah beberapa minit....

Lutfy tiba diperkarangan hostelnya. Kali ini, Sophea tidak mengenakan tudung. Hanya ikatan rambut tinggi lalu dia keluar melalui tingkap rendah bilik tidurnya. Sophea semakin berani dan semakin berasa bebas.

Didalam kereta dia mencium tangan Lutfy lagak seperti pasangan suami isteri..

"Kita nak makan kat mana ni yang?" Lutfy bertanya memecah hening yang senyap sunyi dari tadi.

"Mana mana je. Phea nak makan tomyam." Balas Phea bersahaja.

"Okay kita makan di Bukit Beruang". Ajak Lutfy.

Mereka kembali senyap sehingga tibanya didepan restaurant siam. Katanya yang paling popular disitu.

Setelah mengorder menu makanan yang diinginkan. Lutfy menyentuh tangan Sophea lembut. Dibiarkan sahaja oleh Sophea.

Lutfy     : kenapa senyap je ni sayang?
Sophea : takde pape. Lapar lah.
Lutfy     : okayy. Ke marah lagi pasal semalam? B minta maaf kay.
Sophea  : takpe. *senyum*

Lama menunggu hidangan yang dipesan. Makanan pun sampai. Mereka makan sambil bersembang tentang apa yang berlaku ditempat kerja.

Selesai makan Lutfy membayar lalu mereka beredar meninggalkan restauran. Lutfy membawa Sophea pusing pusing Bandar Hilir Melaka.

Setelah habis mengambil angin, Lutfy menghantar Sophea pulang. Apabila sampai di hostel, Lufty parking keretanya nauh sedikit dari perkarangan hostel.

Sophea tidak terus keluar, Lutfy jugak tidak berkata sepatah. Dia mencucuh rokoknya lalu asapnya dihembus luar kereta.

"Yang, B harap sayang dapat terima B seadaanya." Ucap Lutfy memecah hening sepi antara mereka berdua.

"Kenapa? Fy tak malu ke ada gf yg macam Phea? Phea taklawa, tak macam orang lain. Phea gemok" balas Phea sambil memandang muka Lutfy

"B terima Sayang seadaanya, B tak kisah semua tu janji hubungan kita takde salah seorang dari kita menyorokkan sesuatu dari kita"

"Kalau B terima, B kena terima Phea seadaanya, siapa diri Phea. Buruk baik Phea"

"Okay cakap dekat B apa yang buruk apa yang baiknya Sayang?"

........Sophea menyepikan diri...........

"Okay Sayang clubbing?" Sophea menggeleng.

"Sayang ada banyak pakwe?" Sophea menggeleng menidakkan jugak.

"Sayang merokok?"

"Kalau ye?" Sophea membalas pertanyaan Lutfy jujur.

"B tak kisah, asalkan jangan kuat sangat".

Sophea memandang Lutfy, senyum.

"Selain dari merokok, dadah? Minum?"

"Tak tak tak. Smoking je. Yang lain tak" ujar Sophea.

"Okayy. Okayy. Ada lain tak selain benda ni?" Lutfy seakan ingin mengorek rahsia.

Sophea menggeleng lalu. "Okay lah B, Phea masuk dulu lah. Dah lewat malam ni. Esok B nak kerja pagi."

"Okay Sayang"
"Sayang B nak kiss Sayang boleh?"

Sophea senyum dan mengangguk tanda boleh.

Lutfy mendekatkan diri nya dan memeluk Sophea, lalu didekatkan bibirnya ke dahi licin Sophea. Lalu diciumnya mulut Sophea lembut. Sophea membalas.

Mereka saling bercumbu didalam perut kereta.

Akhirnya Sophea melepaskan cumbuan dan menyalami tangan Lutfy dan keluar dari perut kereta.

Jam menunjukkan pukul 1 pagi tepat.

Sophea melambai kearah Lutfy dan lama lama kereta milik Lutfy hilang dipandangan. Sophea mengeluarkan bungkusan rokoknya, lalu mencucuh api.

Tidak takut sendirian diluar, menghabiskan sebatang rokok lalu masuk kedalam merehatkan diri.

Nafsu CintaWhere stories live. Discover now