Setelah beberapa bulan dalam department housekeeping, pihak resort membuat rombakkan pelajar praktikal kebahagian department lain.
Kini Sophea ditukarkan ke bahagian Front Office, tetapi bukan bahagian check in check out. Sophea ditempatkan dibahagian Ticketing waterpark. Tugasnya hanyalah menunggu pelanggan membeli ticket masuk waterpark.
Jika tiada orang. Main phone, makan dan main phone. Sendu ditempatkan disitu.
Sophea dan kawan yang ditempatkan disitu mengadu kepada pensyarah bahawa tidak releven menjaga tiket waterpark. Tetapi yang dikatakan pensyarahnya ialah , 'tidak mengapa, ambil pengalaman'.
............................................................................
Bosan setiap hari tugasan yang sama. Sophea menghantar Whatsapp kepada Lutfy. Mengajaknya datang berjumpa. "B, Phea rindu lah. Taknak jumpa ke?"
Tidak sampai beberapa minit, Lutfy membalas , "Kalau B datang, boleh mandi pool ke?"
"Alaa small matter, Phea belanja B kalau B datang " sambil tersenyum.
"Kejap lagi B datang dgn kawan B ye? Dua orang."
"Ok B. Phea tunggu."
…………………………………………………………
Dalam pukul 5, Lutfy datang dengan kawan kawannya bertemu Phea. Phea pula awal awal lagi telah menyediakan gelang tiket masuk awal awal hasil daripada bantuan pekerja di check point swimming pool.
Setelah memakaikan gelang, Lutfy dan kawan kawannya memasukki swimming pool.
"B tunggu Sayang balik kerja nanti ye?" Ujar Lutfy senyum
Sophea hanya mengangguk dan tersenyum.
Ketika Lutfy berenang didalam swimming pool, Sophea memandang bentuk tubuh Lufty yang sedikit berisi itu berenang dari hujung sana ke hujung sini lagak gaya perenang profesional.
Pandangan mata mereka bertembung dan Lutfy menghadiahkan senyuman kepada Sophea. Malu.
.……………………………………………………………
Setelah tamat waktu bekerja, mata Sophea melilau memcari Lutfy dan kawan kawan nya. Sehingga dia melihat mereka di cafehouse ditengah tengah waterpark. Dia menuju ke arah mereka. Dalam perjalanan Sophea disapa Mr Andy. Pengurus department reakrasi.
"Mau kemana you?" - Mr Andy
"Beli keropok" jawab Sophea bersahaja.
Mr Andy geram melihat lenggak lenggok tubuh Sophea.
Mana tidaknya, Sophea mendapat gelaran Ratu Cantik oleh pekerja pekerja lelaki yang gatal disitu. Hanya 3 orang lelaki yang berjaya membuat Sophea rela hati menyerahkan pantat nya, Hafiz pekerja di dapur, Encik Mansur dan juga Mr Andy.
"B, jum balik" tegur Sophea.
"Sayang taknak minum dulu?" Tanya Lufty
"Taknak lah. Lagipun cafe nak tutup dah. Nadia tengah kemas kemas tu." Ujar Sophea sambil menuding jari kearah Nadia.
"Nadia tu single ke?" Tanya Farid kawan Lutfy sambil tersenyum gatal.
"Ntah tak tahu." Balas Sophea sambil ketawa.
Mereka bingkas bangun dan beredar dari situ. Mereka berjalan menuju ke tempat letak kereta dan Lutfy menghantar Sophea sehingga dihadapan kawasan hostel penginapa Sophea.
"Malam ni B amik Sayang. Kita makan Mcdonald kay. B nak makan burger." Cadang Lutfy
Sophea mengangguk dan berjalan terus masuk kedalam hostel.
YOU ARE READING
Nafsu Cinta
RomanceDi saat cinta menguasai nafsu, pergaulan yang tiada batas. Aku milikmu dan kau milikku.