van mijn geboorte kan ik gek genoeg niks herinneren ;-). maar ik ken verhalen maar ik ga eerst beginnen met wat simpele "feiten" over mij.
- mijn moeder heet Cristel Lorens, ze is suuuper lief en is de enige die weet hoe ze moet reageren zonder dat ze doet wat ik haat. vager kan niet I know. ik haat medelijden ik weet niet waarom het is verschrikkelijk tenzij je daardoor gratis eten krijgt. O:-)
- mijn vader heet Ampy Lorens, I know zeldzame naam. hij was alcoholist en is afgekickt toen ik 10 was. en ja ik heb gemerkt dat hij alcoholist was, hoe kom je nog wel achter. maar naast een alcoholverslaafde was hij echt super zorgzaam en hij zal er altijd voor me zijn.
de meeste mensen zeggen altijd dat kinderen hun ouders horen te begraven, HA ik hoor weer niet bij de meeste mensen! jammer genoeg heeft mijn moeder al een kind moeten begraven..
toen ze zwanger was, kreeg ze te horen dat ze een tweeling zou krijgen. even later bleken het 2 meisjes te zijn :-). mijn moeder had allerlei pakjes gekocht waarop stond: i am one of the twins of that is my other half en allerlei roze dingetjes gekocht voor 2 baby's. tot en met de bevalling dacht ze dat ze een tweeling kreeg, na de bevalling van mij (ik was de jongste) hoorde ze maar 1 baby huilen in plaats van 2. het bleek dat mijn zusje Lucia gewurgd was door de navelstreng en zo stikte.. mijn naam werd ook gelijk veranderd van Lisa naar Lisa Lucia. zodat we nooit Lucia zouden vergeten, dat we niet vergeten dat er eigenlijk een tweeling geboren had moeten worden. mijn moeder de periode er na depressief; ze voelde zich schuldig. hoeveel dokters ook zeggen dat het niet haar schuld was, dat ze het niet had kunnen veranderen, ze voelde zich schuldig. zij vond dat als ze misschien na de 2e maand zwanger geen een keer had gesprongen dat het niet gebeurd was. met als gevolg dus een depressie. een periode van 3 weken na mijn geboorte zag ik alleen mijn moeder met eten. ze legde later uit dat als ze elke keer als ze in mijn lichtblauwe oogjes keek dat ze een dode baby in haar armen zag liggen, met de naam Lucia op het voorhoofd geschreven. doordat mijn moeder me dus niet wilde zien, moest mijn vader voor mij zorgen in zijn eentje terwijl hij ook aan het rouwen was om Lucia. ook hij werd naar 2 weken er gek van en ging steeds meer drinken. het drinken werd zo erg, dat hij me vergat dus geen schone luiers en zo. na een week zag mijn moeder dat het slechter met mij ging en ze wilde niet nog een baby verliezen. ze zette alles op alles om het nare beeld te vergeten en verzorgde me en het allerbelangrijkste ze stuurde mijn vader naar een afkickkliniek. daar heeft hij 3 maanden gezeten en werd 'clean' verklaard. hij heeft thuis het 2 weken zonder drank kunnen leven, dat wij weten, maar raakte weer verslaafd. later bleek dat hij drank naar binnen had gesmokkeld.. maar goed de periode daarna kan ik niks van herinneren en werden geen verhalen over verteld; dus dan zal er wel niks gebeurd zijn:-)
goed maar weer een vrolijk verhaaltje over mijn geweldige slimheid:
toen ik een jaar of 3 was zag ik een keer een ooievaar (mooi begin van een verhaal) en ik sleurde mijn moeder mee want ik moest en zal een zusje krijgen. dus ik verplichtte mijn mama om de ooievaar in haar vinger te bijten en dan zou ik mijn zusje krijgen, gek genoeg werkte het niet.
- toen ik 3 jaar oud was verhuisde ik vanuit Amerika naar Nederland, gek genoeg kan ik van deze periode wel iets herinneren en dat was:
...
...
...
*tromgeroffel*
...
DE KAAS
Ik kreeg in het vliegtuig voor het eerst in mijn leven echte Hollandse kaas. er kwam een vrouw naar me toe volgens mij met donker haar en gaf mij een driehoekje kaas. ik kan van dit moment 2 dingen herinneren:
1. mijn driehoekje kaas was kleiner dan die van papa ( goed geheugen ;-)) nee maar dat vond ik echt oneerlijk. ik als zielig schattig 3-jarig meisje met blauwe puppyogen (valt stiekem wel mee) krijgt minder kaas dan een oude man. wat was ik toch lief, ik weet het.
JE LEEST
Live Love Laugh
Short Storydit eerste boek op wattpad dus verwacht er niet zoveel van :-) en gewoon zeggen als het slecht is. zeggen dat het goed is mag natuurlijk ook;-)