Wprowadzenie

310 7 14
                                    

Skoro sięgnąłeś po tę pozycję, to z pewnością odkryłeś już swoje magiczne zdolności i chcesz teraz się nauczyć nad nimi panować. Zaczniemy jednak od trochę bardziej teoretycznych rzeczy.

Magiczne zdolności: 
Przynajmniej jedno z twoich rodziców musiało mieć magiczne zdolności. To właśnie po nich je odziedziczyłeś. Dzieje się to zgodnie z płcią. To znaczy, że czarownica odziedziczy swoje zdolności po matce, a czarodziej po ojcu. Niezmiernie rzadko zdarza się sytuacja, że matka — czarownica urodzi niemagiczną córkę, albo czarodziej ma syna, który nie wykazuje magicznych zdolności. Zazwyczaj dzieje się tak w przypadku bliźniąt. Tylko jedno z nich dziedziczy zdolności magiczne.
Pierwsze oznaki posiadania magicznej mocy pojawiają się w wieku około trzech lat. Jest to indywidualna kwestia dla każdego dziecka. Wokół dziecka zaczyna się dziać wówczas wiele dziwnych dla niego zjawisk. Ważne jest wtedy, aby stworzyć dziecku przyjazną atmosferę i najlepiej udawać, że to jest normalne. Po kilku miesiącach dziecko zaczyna zauważać, w jakich okolicznościach dochodzi do tych dziwnych zdarzeń i samo zaczyna je kontrolować. Najczęściej towarzyszą im silne emocje. Pod żadnym pozorem nie wolno dziecka stresować ani straszyć. Jeżeli dziecko straci kontrolę nad mocą, skutki bywają drastyczne. Nieukierunkowana moc szuka ujścia, skumulowana w za dużej ilości może nawet doprowadzić do śmierci dziecka.
Ostatecznie moc kształtuje się około dziewiątego roku życia. Wtedy też należy rozpocząć naukę prostych zaklęć. W trakcie nauki moc może wzrastać już w sposób kontrolowany. Ostateczny poziom mocy osiąga się w wieku trzydziestu trzech lat. Taki poziom, jaki osiągniemy do dnia tych urodzin, utrzymuje się już do końca życia.

Wśród magicznych zdolności możemy wyróżnić :
Rzucanie zaklęć — umiejętność posiadana przez wszystkie istoty magiczne. Pozwala rzucającemu na naginanie rzeczywistości do swoich potrzeb; 
Latanie — także lewitacja. Umiejętność ta jest często spotykana, jednak niewiele czarodziejów i czarownic potraw latać samodzielnie. Większość wykorzystuje do tego różne przedmioty np. miotły, a w krajach arabskich także dywany;
Przewidywanie przyszłości — ta umiejętność należy do rzadkości. Często taki dar okazuje się przekleństwem. Przyszłości nie można w żaden sposób próbować zmieniać.
Sporządzanie eliksirów — zdolność ta jest spotykana głównie wśród kobiecej części magicznej społeczności. Co ciekawe eliksir może uwarzyć tylko osoba z magicznymi zdolnościami. Osoba niemagiczna, mając nawet dokładny przepis, zrobi miksturę, ale bez pożądanych magicznych właściwości.
Korzystanie z magicznych przedmiotów — co ciekawe przedmiotów o magicznych właściwościach mogą korzystać zarówno osoby z magicznymi zdolnościami, jak i bez. Wystarczy mieć wiedzę jak danego przedmiotu użyć. Oczywiście efekt uzyskany przez osobę niemagiczną, będzie zdecydowanie gorszy, ze względu na brak mocy. Taka osoba musi użyć magi drzemiącej w samym przedmiocie i nie może jej wspomóc swoją. Jeżeli osoba niemagiczna rzuca słabe zaklęcia, (I i II stopnia) urok zadziała, ale słabiej, a w przypadku zaklęć silniejszych może się ono wymknąć się spod kontroli i mieć różny skutek.

Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale magiczne zdolności także można nabyć. Przykładem takiego nabywania magii jest transfer mocy. Kiedy osoba posiadająca magiczne zdolności uzna za stosowne, może obdarować osobę niemagiczną częścią swojej mocy. Taki transfer odbywa się tylko za zgodą obu stron i jest w pełni odwracalny. Jego skutki są natychmiastowo widoczne. Po transferze moc osoby magicznej szybko się regeneruje i wraca do normalnego poziomu. Takie praktyki to rzadkość wśród magicznej społeczności, ale jednak czasem się to zdarza i warto pamiętać o takiej możliwości.
Innym przykładem na nabycie mocy jest transfuzja krwi osoby magicznej na rzecz tej bez zdolności magicznych. To trochę jak przeszczep narządów. Wraz z krwią moc dostaje się do ciała osoby niemagicznej. Nabycie mocy w taki sposób nie jest odwracalne. Nowe zdolności nie zawsze się ujawniają. Mogą się ujawnić już po kilku dniach, miesiącach, czasem trzeba czekać lata, żeby zobaczyć cokolwiek, a niekiedy moce wcale się nie ujawniają. Zarówno w pierwszym przypadku, jak i w tym nabyte zdolności nie ulegają dziedziczeniu.
Moce nabyte są słabsze od zdolności wrodzonych. Niemniej je także trzeba ćwiczyć i nauczyć się je kontrolować. Osoba, która nabyła swoje umiejętności, nigdy nie osiągnie pełni mocy, ale mimo wszystko i tak jest on wysoki, bo jest to około siedemdziesięciu pięć procent zdolności osoby z magią wrodzoną.  Osoba, która nabyła magiczne zdolności, nie może swojej mocy transferować.

Skrócony regulamin czarodziejski:

1. Magii należy używać rozważnie i tylko w uzasadnionych przypadkach.
2. Wszelkie nadużycia kierowane będą do krajowej rady czarodziejskiej i to ona podejmie decyzję o ewentualnym przewinieniu.
3. Magia nie może służyć do czynienia zła.
4. Zaklęcia zakazane powinny być używane tylko za zgodą krajowej rady czarodziejskiej. Jeżeli nie ma możliwości uzyskania takiej zgody czarodziej zostaje obięty zakazem czarowania do czasu wyjaśnienia sytuacji.
5. Na mocy ustawy rady czarodziejskiej z dnia 27 listopada 1207 roku o jawności magii, uznaje się, że niemagiczne istoty mogą wiedzieć o istnieniu magicznej społeczności. Jednak treści zaklęć, magiczne formuły i obrzędy winny zostać  tajemnicą. Wyjątek stanowi najbliższa rodzina → patrz Prawo Czarodziejów, ustawa o jawności magii, nowelizacja 25 lipca 2001, strona 3 251 630.

7. Wiek osiągania pełnoletniości jest różny dla magicznych i niemagicznych.

6. Za pełnoletnią uznaje się osobę: 

a) kobietę, posiadającą magiczne zdolności, która ukończyła szesnasty rok życia.

b) mężczyznę, który ma magiczne zdolności, ukończyła szesnasty rok życia.

8. Decyzję rady czarodziejskiej uważa się za niepodważalne i nieodwołalne.

9. Jeżeli czarodziej lub czarownica nie podejdzie do testu kompetencji magicznych do dnia swoich trzydziestych trzecich urodzin, bezpowrotnie traci swoje moce.

10. Krajowa Rada Czarodziejska jest podstawowym organem porządku magicznej społeczności. Do niej należy kierować wszelkie zapytania oraz wątpliwości..

Oświadczam, że akceptuje niniejszy regulamin i przypieczętowuje swoją wierność magicznym zasadom, kroplą własnej krwi.
Dnia:.....
Imię i Nazwisko:...

Księga Zaklęć - stopień pierwszyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz