Rozdział 1 - Zaklęcia awaryjne

235 7 3
                                    

Zaklęcia awaryjne to zaklęcia używane w nagłej potrzebie. Niektóre z nich mogą wydać ci się, źle przyporządkowane, ale zapewniam  Cię,  że tak nie jest. Jest ich bardzo dużo,  ale na tym etapie poznasz tylko cztery podstawowe. Ze względu na to, że trzeba ich szybko użyć,  mają postać jednego albo dwóch słów. 

Zaklęcie zatrzymania
Typ: zaklęcia ogólne

Zaklęcie zatrzymania, nie do końca zatrzymuje obiekt w locie. Tak naprawdę,  wyhamowuje ono spadający obiekt na tyle, żeby przy zderzeniu z powierzchnią płaską uległ możliwie najmniejszym uszkodzeniom. Inkantacja tego zaklęcia to „Stop!". Aby użyć zaklęcia, należy wyrzucić ręce w kierunku spadającego przedmiotu z otwartymi dłońmi i wypowiedzieć je. Uwaga! Zaklęcie nie zadziała, jeżeli przedmiot spada z odległości mniejszej niż jeden metr. 

Zaklęcie to zostało sklasyfikowane i zarejestrowane dopiero pod koniec drugiej wony światowej, ale  pierwsze wzmianki o jego użyciu pojawiły się już w XV wieku. Od tego czasu zaklęcie stało się na tyle powszechne, że nikt już nie pamięta kto tak naprawdę użył go poraz pierwszy. 

Legendy głoszą, że zaklęcie to po raz pierwszy zostało użyte w pewnej walijskiej wiosce. Pewna kobieta szykowała obiad dla swojego męża. Potrąciła naczynie z drogocenną oliwą w wyniku czego naczynie zaczęło spadać z pólki. Kobieta niewiele myśląc wyrzuciła ręce w kierunku owego naczynia i krzyknęła „Stop!". Ku jej zdziwieniu naczynie samo z siebie wyhamowało i upadając na podłogę szczęsliwie nie rozbiło się. Kobieta nie wiedziała wówczas, że jest czarownicą i bardzo się wystraszyła. Zataiła fakt o tym zdarzeniu przed mężem. Dopiero u schyłku swojego życia podzieliła się swoją historią z córką, która również zaczęła wykazywać niezwykłe zdolności. Dziewczynka jedynie potwierdziła obawy matki, kiedy ta specjalnie zrzuciła wazę z zupą, która w dziwny sposób wyhamowała swój lot i bezpiecznie wylądowała na podłodze bez najmniejszej rysy.  

Zaklęcia  zatrzymania można także użyć na przedmiotach lecących ku nam. Ich ruch również wtedy ulegnie spowolnienieniu i będziemy je mogli wtedy spokojnie złapać.  Inkantacja i ruch nie ulegają zmianie. Zaklęcia w takiej formie nie możemy użyć przeciwko małym i cienkim przedmiotom. W przypadku tego zaklęcia nie będziesz musiał go wypowiadać,  kiedy twoje doświadczenie wzrośnie.

Wiesz już wystarczająco dużo na temat zaklęcia zatrzymania. Teraz czas przekuć wiedzę w praktykę.

1. Teraz poćwiczyć ruch rąk.  Pamiętaj,  aby nie wykonać go zbyt szybko, bo wtedy zaklęcie straci na celności. Najpierw powoli wysuń ręce przed siebie.  Początkowo dłonie miej zaciśnięte w pięści,  ale wraz z ruchem powoli je otwieraj. Zakończ ruch,  kiedy twoje dłonie będą w pełni otwarte. Nie musisz całkowicie prostować rąk.  Teraz wykonaj ten sam gest, ale w naturalnym tempie. Wykonanie ruchu nie powinno trwać dłużej niż sekunda.
2. Teraz wymowa zaklęcia. Należy powiedzieć głośno i wyraźnie "Stop!". Powtórz inkantację jeszcze raz. Ludzie w panice nieraz zmieniają wymowę tego zaklęcia i mówią  np. "Zatrzymaj się" co sprawia,  że zaklęcie jest bezużyteczne. Dlatego tak ważne jest, żeby zachować spokój przy wypowiadania zaklęć  (nie tylko tego, ale też  każdego innego). 
3. Teraz czas połączyć  wymowę i ruch rąk. Inkantację zaklęcia należy wypowiedzieć tuż przed całkowitym otwarciem dłoni. Po prawidłowo wykonanym zaklęcia powinieneś poczuć delikatne mrowienie w opuszkach palców.  Wokół nich powinieneś zobaczyć delikatną poświata.  Jej kolor jest indywidualny.

Zanim przejdziemy do kolejnego zaklęcia, chciałbym opowiedzieć ci trochę o różdżkach.  To jedne z najpopularniejszych narzędzi magicznych. Szczególną popularność zyskały w XX w. Od tamtej pory ich produkcja stała się masowa. Jednak to różdżki wykonane w małych zakładach są najpotężniejsze,  a ich potęga tkwi w ich rzadkości.  Zwykle wykonane są z drewna, ale zdarzają się też z metali szlachetnych jak złoto i srebro. Są one niezwykle rzadkie,  ale najpotężniejszą różdżkę jest diamentowa z rózano — jadeitowym rdzeniem. Należała ona do Merlina. Tylko on potrafił okiełznać jej moc. Po jego śmierci różdżka zaginęła i nikt  nie odnalazł jej aż  po dziś  dzień.

Zdolności różdżek zależne są od materiałów, z jakich zostały wykonane. Rdzeń zawsze wykonany jest w połowie z różnego drewna i w połowie z magicznego materiału. Im rzadszy  magiczny materiał,  tym potężniejsza różdżka.  Wygoda użytkowania różdżki zależy od obudowy.  Od niej zależy  też z jakimi typami zaklęć będą sobie radzić najlepiej. Obudowy z liściastego drewna są zwykle jasne i dają różdżce dużą elastyczność.  Takie różdżki najlepiej nadają się do rzucania zaklęć typu wodnego i powietrznego. Te z drewna z iglastego, zwykle ciemne, dłuższe i bardziej sztywne idealne są do zaklęć ognistych  i ziemnych. Niezależnie od tego, jaką różdżkę posiadasz, oba typy poradzą sobie tak samo dobrze z ogólnym typem zaklęć.

Zaklęcie oświetlające 

Typ: Zaklęcia ogniste

Zaklęcie oświetlające  może nie wydawać się jakimś super awaryjnym zaklęciem,  ale z pewnością jest bardzo przydatne, kiedy nagle zabraknie prądu. Istnieje wiele wariacji tego zaklęcia,  zależnie od tego, jaką barwę  światła chcemy uzyskać.  Zaklęcie to jest bardzo energochłonne, dlatego na wczesnym etapie nauki zaleca się użycie różdżek.

Zaklęcie oświetlające zostało wymyślone przez średniowiecznego maga,  francuskiego rycerza, który na jednej ze swoich wypraw zabłądził w gęstym lesie. Był sam i chcąc  uniknąć nagłego ataku postanowił oświetlić sobie drogę.  Wyciągnął różdżkę i wypowiedział zaklęcie wzniecające ogień, ale źle zaakcentował inkantację. Na końcu różdżki zamiast płomieni pojawiła się biała kulka światła.  Rycerz bardzo ucieszył ze swojego odkrycia postanowił opisać je w swoim dzienniku.
Oficjalnie zaklęcie to zostało zarejestrowane i sklasyfikowane w XVIII w. Do dzisiaj opisano około 30 wariacji tego zaklęcia. Dodatkowo zaklęcie to pozwala określić poziom umiejętności czarodzieja.  Im jaśniejsze jest światło tym bardziej doświadczony jest czarodziej. Tę właściwość zaklęcia oświetlającego wykorzystuje się w różnego rodzaju konkursach czarowania.

Ruch różdżki to pełny okrąg wykonany z nadgarstka. Podstawową inkantacją tego zaklęcia jest „Lu'mino" akcentowane na drugą sylabę.

Ze względu na dużą energochłonność tego zaklęcia nie powinno się go podtrzymywać dłużej niż 20 minut. Aby je zdezaktywować, wystarczy dmuchnąć w czubek różdżki, tak, jakbyśmy chcieli zgasić świecę. 

Czasem się zdarza, że silniejszy czarodziej może wyczarować światło bez użycia różdżki. Świadczy to o wysoko rozwiniętej mocy czarodzieja, ale także jest wysoce niebezpieczne, ponieważ zaklęcie to bez użycia różdżki jest niestabilne. Kiedy nie używamy różdżki do wyczarowywania światła, aby je zgasić, należy zgnieść kulę światła w dłoniach, jak kulkę papieru. Nigdy nie należy jej rzucać przed siebie. Wtedy zaklęcie ulega przekształceniu w zaklęcie ognia i może podpalić rzecz, którą trafi.

W trakcie korzystania z tego zaklęcia możesz rzucać także inne zaklęcia takie jak zaklęcie zatrzymania, ale musisz użyć do tego różdżki.

Przyszła pora na ćwiczenie.
1. Chwyć swoją różdżkę. Pozwól, aby jej moc połączyła się z twoją. Jeśli nie nawiązałeś jeszcze więzi może to chwilę zająć. Wysuń rękę przed siebie, lekko ugnij ją w łokciu i płynnym ruchem nadgarstka narysuj różdżką okrąg, kierunek zgodny ze wskazówkami zegara.
2. Teraz inkantacja. Głośno i wyraźnie wypowiedz „Lumino". Upewnij się, że akcentujesz drugą sylabę. Nie chcemy, przecież na razie wyczarowywać ognia, tylko światło.
3 Teraz połącz inkantację z ruchem różdżki. Na czubku różdżki powinna pojawić się kila białego światła. Przez pierwsze kilka sekund od pojawienia się światła możesz poczuć się słabiej, ale po chwili powinno to ustąpić. Wraz ze wzrostem twojego doświadczenia uczucie to zniknie całkowicie.
4. Teraz spróbuj zgasić różdżkę. Na jej czubku może się pojawić dym, ale nie ma się czym przejmować. Twoja różdżka jest nadal sprawna.

To tyle, jeżeli chodzi o dwa pierwsze zaklęcia awaryjne. Teraz przejdź z nauczycielem do sali treningowej, gdzie zostały przygotowane dla ciebie praktyczne ćwiczenia z obu zaklęć. Miłej zabawy!

Księga Zaklęć - stopień pierwszyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz