" Meleket di hatiku chewing gum, chewing gum, chewing gum. Dia seperti chewing gum meleket dan membuatkan aku kecanduan.
Aku telah menuju ke arahmu. Adakah kau akan menuju ke hatiku?
Seperti chewing gum, chewing gum
Kau adalah chewing gumku
Chewing gum yg susah dilupakan. "
Kelas vocal dan piano.
"ok semua... Ingat apa yang saya ajar... Jangan gementar dan bayangkan diri kamu sahaja yang berada di situ... Semua... Saya harap kamu buat yang terbaik pada hari festival nanti.."ujar cikgu music Jung Jaehyun semua pelajarnya. Kemudian dia menatap Daisy.. Dan memberikan Daisy senyuman maut dia. Daisy berasa sedikit cangung dgn itu terus tengok Haechan yang disebelahnya. Haechan buat muka terkejut tak bersalah.
"baiklah... Selamat balik semua... "ujar cikgu Jaehyun terus keluar dengan pipi yang merah. Malu la tu.
Sebaik saja cikgu music handsome keluar dari kelas. Mark dan sahabat lain terus meluru ke meja Renjun, Jaemin dan Jisung. Macam ikan lapar dapat makanan.
"kau tiga orang sukakan Hyeda, Hina dan Emma kan? "tanya Mark membuatkan Renjun membesarkan mata, Jaemin yg terbatuk, Jisung terkejut beruk.
"hyung macam mana kau tahu? "tanya Jisung masih terkejut. Mark tersengih nakal.
"aku ni ahli nujum mestilah" ujar Mark dan kepala dia kena ketuk dengan buku tebal milik Daisy.
"ahli nujum blah lah kau! "ejek Daisy membuatkan Mark mengadu sakit.
"aduhhhh sakitlah noona!! "marah Mark manja. Jeno, Haechan dan Chenle ketawa besar.
"dahlah tak payah nak bersakit sangat hyung... Ni korang bertiga sejak bila pandai bersuka² ni? Dah tak ajak kitorang pun"ujar Haechan melihat Renjun, Jaemin dan Jisung.
"um kami...... "Renjun mula menceritakan kisah, kemudian Jaemin ceritakan kisah.. Dan Jisung pun menceritakan kisahnya.
Selepas mendengar 3 kisah yg berbeza tapi mereka dapat merasakan rasa yang sama. Rasa manis, lembut dan kenyal yang dimaksudkan Daisy.
"wah so sweettttt..... Hyung sekarang apa yg kau rasa bilang tengok Hyeda? "tanya Chenle pada Renjun. Renjun tersenyum malu.
"manis..... "ujar Renjun
"kau Jaemin? "tanya Haechan melihat Jaemin.
"lembut dan cair...."balas Jaemin senyum sorang²
"kau Jisungie?"tanya Chenle. Jisung tersengih.
"nak meletup! "ujar Jisung.
"emmm manis...lembut..cair...nak meletup ini maknanya..... Noona!"jerit Mark menepuk bahu Daisy yg duduk di kerusi.
"hahah korang dah kena chewing gum cinta ni.... "ujar Daisy.
"hah? Apa maksudnya? "tanya ketiga-tiga mereka.
"haih... Korang.. Sini aku cerita... "ujar Haechan mula menjelaskannya.
Beberapa minit kemudian...
"jadi baru aku faham kenapa aku tak boleh fokus dalam harian aku.... Rupanya aku kena chewing gum cinta.... "ujar Jisung dan Jaemin serta Renjun mengangguk.
"macam mana noona boleh tahu? "tanya Jaemin pada Daisy
"sebab dia ahli sihir.. Aww! "jerit Haechan kena ketuk dgn Daisy. Haechan mengucap kepalanya.
"sebab noona pun rasa yg sama... "ujar Daisy membuatkan ke 7 sahabat itu terkejut.
"what?!" jerit diorang
"dengan cikgu Jaehyun ke? "jerit Haechan sekali lagi kena ketuk kepala.
"ouw!!!"
"ish! Bukanlah! Dengan tu... "ujar Daisy sambil menunjuk ke arah seorang pelajar lelaki yang duduk sambil memetik gitarnya. Sesekali pelajar yg sama baya dengan Daisy itu tersenyum manis. Daisy ikut tersenyum.
"Dongyoung hyung?" ujar Chenle
"hyung bisu tu? "ujar Mark separuh kuat. Daisy menolak kepala Mark.
"ye dia bisu tapi dia boleh dengar.. "ujar Daisy menatap mark malas. 😒
"sorry... "
"sejak bila noona suka kan Dongyoung hyung? "tanya Jisung.
"sejak dia bagi noona chewing gum" ujar Daisy tersenyum. Dan tiba² muncul idea kat kepala dia.
"yah! Korang! Jom jamming!! praktis lagu Chewing gum untuk festival nanti... Dan.. Renjun! Jaemin! Jisung! korang nak Hyeda, Hina dan Emma tahu perasaan korang so... Luahkannya dalam ni.. Dalam lagu kita... "cadang Daisy membuatkan ketujuh adik kelas Daisy bercahaya.
"jom!!" jerit mereka.
Dalam seminggu itu Nct Dream band dan Daisy telah berlatih bersungguh-sungguh untuk festival sekolah mereka nanti yang hanya tingga beberapa hari saja lagi.
🐭 So........... Entah.. 💝
YOU ARE READING
Chewing Gum _ Nct Dream
Fanfiction( chewing gum adalah satu story 3 orang budak lelaki rasa pada gadis kesukaan mereka ) ( saksikanlah... Alakazam🤗 ) ( starring cast ) Nct Dream Renjun Nct Dream Jaemin Nct Dream Jisung Jung Hyeda ( reader ) Lim Hina ( reader ) Lee Emma ( reader...