5

87 8 1
                                    

" Mari meniup gelembung bertarung siapa yg boleh meniup paling besar.  Aku yakin.  Chewing gum yg lembut dengan hati² aku mendekati padamu gelembung itu akan pecah.  Hatiku meledak seperti chewing gum. " - Chewing Gum

Waktu rehat.

Ketika ini ke 7 sahabat ini sedang lepak di sebuah pokok besar berdekatan dengan gelangang basketball.  Sambil melihat Jisung berlatih basket ball.

" Chenle!  Mana gummy bear? "tanya Mark pada Chenle yang baru saja tiba dengan Jeno dari kantin sekolah.  Chenle memberikan plastik beg pada Mark.

"mana gummy bear aku?  Apa ni? Semuanya chocolate dan chewing gum  je.."rungut Mark sambil memberikan plastik itu pada Renjun. Renjun yg sememangnya gila chewing gum terus ambil dan berikan pada Jaemin sorang lagi hantu chewing gum

"Jisung..ah! "jerit Renjun terus lari ke arah Jisung yang ada di gelanggang basket.  Dan berikan chewing gum pada seorang lagi hantu chewing gum.

"maaflah hyung  gummy bear habis.. "ujar Chenle membuatkan Mark kecewa. Jeno ketawa.

"ahh...  Chewing gum pun chewing gum  lah...  Renjun..ah bak sini plastik tu ...  Aku nak juga.. "jerit Mark pada Renjun.

" yah!  Korang jom lawan gelembung belon chewing gum nak? " ajak Jisung ketika ke 7 mereka melayan perasaan.

"emm okey jom "ujar yang lainnya.

"siapa pecah dia kalah okey?" cadang Mark dan yg lainnya setuju.

"dan noona  jadi pengadil boleh? "tiba-tiba  muncul suara yang sangat di kenali mereka.  Kesemua mata tertumpu pada seorang kakak yang berpakaian seragam sekolah sama dgn mereka. 😑😑😑😑😑😑😑

"Daisy noona   buat apa kat sini? "tanya haechan pada Daisy kakak senior  kelas piano diorang.  Daisy tersengih sambil makan lolipop.

"ala...  Bolehlah.."rengek Daisy pada adik² kelas dia.

"alah... Yela-yela noona jadi pengadil...."ujar Mark membuatkan Daisy melonjak gembira.

"hahah aku suka...  Cepat sedia... Satu... Dua.. Tiga.... Mula!"kira Daisy dan serentak itu ke 7 sahabat itu mula menghembus chewing gum menjadi belon.

Dengan itu tiba-tiba ada 3 orang gadis sedang melintasi di hadapan mereka. Dan 3 gadis itu melirik ke arah mereka sebelum mengalihkan pandangan.  Serentak mereka melihat pandangan itu tepat-tepat gelembung belon Renjun,  Jisung dan Jaemin pecah.

"yahh haaa...  Renjun, Jaemin dan Jisung! Out!  Yeay...  Aku,  Mark hyung,  Jeno dan Chenle menang!  Yoo hooo!! "jerit Haechan setelah itu.

"oiit siapa pengadil hah?  Kau ke noona? "kata Jeno membuatkan Haechan ketawa.  Renjun,  Jaemin dan Jisung masih blank otak dengan apa yg diorang rasa sekarang.  Kenapa diorang rasa hati diorang nak pecah bila tgk 3 gadis itu... 😥

"woi!  Korang ni kenapa? "terjah Mark melihat ketiga sahabatnya. Tiba-tiba Daisy menyanyi.

" pungson burobwa nuga nuga do kojilka,  jasin iso buduron chewing gum... Joshimsure nege nege do dagaga tojil dut bupun ne mamun chewing gum ~~~~~~" nyanyi Daisy membuatkan Renjun, Jaemin dan Jisung tersedar.

' kenapa lagu tu macam kena je dengan aku? ' fikir  Renjun, Jaemin dan Jisung.

"apa maksud noona? "tanya jeno tak faham. Tapi kakak yang senget ni tak akan bagitau walaupun dia tahu apa yang berlaku kat ketiga budak lelaki ni.

"dahlah malas layan kanak-kanak rabena macam korang ni...  Haa... hari Khamis ni jangan lupa ada latihan okey bye.. "ujar Daisy bangun dan berlari ke gelangang menuju ke bangunan sekolah mcm lipas kena sembur dgn riset.

"jap sebenarnya siapa yg mcm kanak-kanak rebena ni? "kata Mark.😑

"yah... Macam mana lah kita boleh kawan dgn noona yang tiga suku tu..."keluh Haechan sambil mengeleng kepalanya. Chenle dan Jeno hanya ketawa.

 Chenle dan Jeno hanya ketawa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


👆 Bonus...

So bored....why? 🙁🙁

Undi dan komen...please... 😇

Chewing Gum _ Nct DreamWhere stories live. Discover now