"Terimalah aku, aku ingin tahu adakah kau ada orang lain? Haruskah kita bertarung? Manis seperti chewing gum
Secara tak sengaja, kau datang mendekati padaku padaku
Sangkaanku benar kau adalah chewing gum ku " - Chewing Gum.Korea High School Festival.
Hari ini hari dimana Nct Dream band tunggu- tunggu kan. Hari mereka akan membuat persembanhan yang sebelum ini mereka tak pernah buat. Yelah sebelum ini mereka selalu nyanyi akustik pakai piano dan gitar saja. Tapi kali ini diorang akan menari sekali semuanya idea gila kakak piano mereka. Daisy. Yang Haechan panggil ahli shir tu..😈 . Idea gila sebab dalam seminggu Daisy siapkan music chewing gum dan dia telah mengugut Ten kawan sekelasnya yg pandai menari tolong ajarkan diorang menari. Dan keputusannya mereka lulus dan boleh buat persembahan walaupun pada mulanya Ten sampai nak gigit besi geram dgn mereka bertujuh.
"okey guys... Harap korang buat yang baik... Dan untuk Renjun, Jaemin dan Jisung harap korang boleh tunjukkan karisma memikat korang dgn gadis pujaan okey... Good luck boys! "ujar Ten beri semangat pada adik kelas.
"tangkiu Ten hyung.. "ucap Renjun membuatkan Ten tersenyum dan mengangguk.
"fighting!!!"jerit Daisy dan Nct Dream band.
"okey sekarang kita persilakan Nct Dream band.... Band music terbaik sekolah kita... "mc mula mempersilakan Nct Dream ke pentas. Di mulakan dengan Mark, Renjun, Jeno, Haechan, Jaemin, Chenle dan Jisung naik ke pentas.
"haii semua... Umm... Terimalah dari kami chewing gum.. "ujar Mark sedikit kekok bila tgk punya ramai pelajar dari kelas macam-macam kelas.
"okey guyss... Tarik nafas dan bayangkan kita je... "ujar Haechan cuba menenangkan kawan-kawan yang tengah gementar.
Mark melirik ke arah Daisy yang sudah bersedia di piano. Kakak piano itu tersenyum dan mengangguk. Memberi isyarat kalau mereka boleh mulakan. Mark mengisyaratkan pada dj dan serentak itu. Music chewing gum mula beralun.
"Chew - chew - chew - chew - chewing gum
Gum - gum - gum - gum - gum - gum - gum" nyanyi Nct Dream serentak. Dan Jisung selaku main dancer mula beraksi. Dan beberapa minit setelah itu tiada lagi gementar dan masing-masing menaruh perasaan pada lagu yg di dendangkan mereka dengan penuh semangat.Habis persembahan. Dan Nct Dream mendapat peranugerahan band paling BAAM! Dalam sekolah. Dan Daisy mendapat anugerah pemain piano paling BAAM! 😁😁😁😁😁
Same place but different situation.
( Renjun )
"so.... Tiba masa untuk korang luahkan perasaan...... Pada gadis pujaan.... "ujar Jeno dengan senyuman. Dia meletakan tangannya pada bahu Renjun. Renjun menarik nafas gugup.
YOU ARE READING
Chewing Gum _ Nct Dream
أدب الهواة( chewing gum adalah satu story 3 orang budak lelaki rasa pada gadis kesukaan mereka ) ( saksikanlah... Alakazam🤗 ) ( starring cast ) Nct Dream Renjun Nct Dream Jaemin Nct Dream Jisung Jung Hyeda ( reader ) Lim Hina ( reader ) Lee Emma ( reader...