BAB 2 🌹

10 0 0
                                    

" Assalamuailakum."

"Waalaikumussalam, ha jemput masuk harraz dan dantin."

"Lama betul aku takjumpa kau harraz , kau lupa kami dah pe?"

"Eh kalau aku lupa Han taksampai lah aku kesini. Hah mana anak kamu yang nk kerja tu , taksabar aku jumpa bakal menantu hehe."

"Ha yelahta. Kejap, Keenaa panggil kan pika turun ni harraz dengan una datang nii. Awak buat apa kat dapur tu lama sangat." Kata papa kepada mama

"Yaa, kejap bang. Harraz dan una ni lah bakal menantu kamu. Salam pika aunty uncle."

"Hai aunty , hai uncle . Selamat berkenalan hehe."

Hm ni lah bakal pakmertua dan makmertua eh? Ok baya baya mama papa je . Ok diam RafeeqaQhaira

"Ehh takyah beruncle aunty sangat ya pika. Awaktu dah nakjadi menantu daddy mummy. Sekarang panggil daddy and mummy yaa. Dah besar dah pika. Dulu time uncle and aunty jumpa kamu kecil lagi bertocang dua lagi hehe." Kata uncle and aunty. Eh ddadymummy.

"Baiklah daddy , mummy. Ok pika naktanya kerja start bilaaa. Taksabar pika nakrasa jugak kerja kerja ni teringin! ." Kata ku kepada mummy and daddy

" oh yaa pika tahu dah daddy amik pika? Alaaa baru nakbuat surprise kan unaa. Terlepas kita. Hm yang tu esok pun pika boleh kerja kalau pika nak. Tpi nampak cam excited sangat lah pika niii." Kata daddy kepadaku. Mummy hanya mengusap kepala ku dan senyum. Manis mummy!

Gilaa kau takexcited. Impian aku siaaa! Kata hatiku.

"Yesss esok pika nkpergi kerjalahh yaa mamapapa,mummydaddy ( sambil aku buat peace ) hehe."

" boleh je syarikat fattah holding's alwys terbukak untuk pika a.k.a menantu kesayangan mummy. Hm dah ready isnin ni nakbertunang?" Tanya mummy kepadaku.

"Yaa mummy ready. Pika sanggup buat apa je demi papa and mama. Pika taknak jadi anak derhaka huhu. Tapi mummy kenapa syarikat tu fattah holding's kenapa bukan nama unclee? Dan siapa fattah?" Aku kerutkan dahi sambil bertanyakan soalan bertubi tubi hehe.

"Bertuahh punya budak kan mama bagitahu fattah tu husband to be kamu pikaa. Tahh budak bertuah ni boleh pula lupa nama bakal suami sendiri ni. Ni harraz , una bukan aku tak bagitau. Banyak kali berbuih mulut bagitau boleh pula senang dia lupa haish bertuah anakdara sorangni." Sampuk papa

"Hahaha takpe. Hm ok pika esok pika nakstart keja kan? Lunch rumah aunty yaaa. Nanti aunty whatssp send location. Fattah takde dekat rumah. Lagi sebulan setengah dia balik." Kata mummy kepadaku

Baiknya mummy and daddy. Anak dia baik tak? Takut aku hmmm. Bisik hati ku.

Dan aku senyum ke arah mereka.


Hai semuaa. Jangan marah fakhira yaaa. Fakhira baru je ni nakstart. Mungkin semua pakat tertanya kan? Pasal fattah baik ke tak hm? Korang rasa baik ke jahat? Fakhira bagi hint sikit fattah playboy. Dan mummy fattah sebelum balik ada cakap dekat pika yang " tolong tundukkan playboy fattah " . ( part ni takdisebut dalam bab 2 ) . Wahh gempakkk . So next bab 3 baca flashback fattah bila tahu dia nkbertunang semasa dia takder dekat malaysia.

Cheesee ! ❤Where stories live. Discover now